PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Men Opel Corsa då…?Nja Opel byggde fantastiska bilar, Commodore, Manta, Kapitän men så tog det slut...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men Opel Corsa då…?Nja Opel byggde fantastiska bilar, Commodore, Manta, Kapitän men så tog det slut...
Floden på bilden är Main, som några km längre ner rinner ut i Rhen.började titta lite utefter Rhein men insåg att ditt flyg var under inflygning.
Började leta nära Frankfurt och då var det enkelt.
Då fick jag lära mig att Rüsselheim ligger precis vid Frankfurt
NEJ, floden på bilden är VålånFloden på bilden är Main, som några km längre ner rinner ut i Rhen.
nopeOttfjället?
Kyrkstensfjället. Med södra och norra Kyrkstenstskaftet?Bild från igår.
Vad heter fjället?
Den trodde jag skulle vara svår! Kolåsen rätt. Då får valfri ta tag i nästa bild.Det är nära mina jaktmarker, Kolåsen.
Den flygplatsen jag tror så användes den väl mest förr i tiden när skogsbolaget hade sin representationsjakt i området. Nu är det dock nya tider och det är slut den jakten. Dessutom brukar vägen dit ha låst bom. Vägen dit funkar som skoterled på vintern så ja flygplatsen är nog oplogad på vintern.
Men jag är på väg till fjälls så om Kolåsen är rätt så får nån annan ta nästa bild.
Japp, kör på @Kalle_Luzern !
Tödi!
Så heter det snygga berget med glaciär på. Tre toppar, högst är Piz Russein, 3612 m. Högst i Glarner alpen och i Glarus. Dök plötsligt upp en stund när jag gick en vandring över sju toppar vid Flumserberg. https://schweizmobil.ch/de/wanderland/route-932
I samma liga som Tödi spelar högsta berget i denna bild, vad heter det?Så heter det snygga berget med glaciär på. Tre toppar, högst är Piz Russein, 3612 m. Högst i Glarner alpen och i Glarus. Dök plötsligt upp en stund när jag gick en vandring över sju toppar vid Flumserberg. https://schweizmobil.ch/de/wanderland/route-932
Dessutom ett halvdussin ovanligt oskygga ripor på ett ställe. Den här poserade som på en whiskyflaska nästan.![]()
Retur till @STORPOTATEN
Mais Qui, Montagne des Agneaux på ståtliga 3664 möh med en klassisk gryta nedanför skidspetsarna.Les Agneaux?
Ja, han har tur ibland den gode PC....Tror att jag hade en snarlik vy i min första bild någonsin i denna tråd. Minns att jag efterfågade högsta topp i bilden och trodde att det var just Agneaux. När sen PC svarade någon annan topp (minns inte vilken) motsatte jag mig det som den novis jag var, men efter närmare efterforskning stod det klart att PC mycket riktigt svarat rätt då jag pga fotovinkeln inte fått med Agneaux
Bild på G!
Ja, det gör ju det!Ser Pyrenéeiskt ut?![]()
Det kan det! I franska Pyrenéerna, bara drygt en kvart med bil från Pas de la Casa i Andorra. Toppstationen till höger i bild ligger på 2470 möh.Kan det vara Porté Puymorens?
Se där, även jag har tur ibland!Det kan det! I franska Pyrenéerna, bara drygt en kvart med bil från Pas de la Casa i Andorra. Toppstationen till höger i bild ligger på 2470 möh.
Bilden till @STORPOTATEN
Jevvlar vicken röta, köp en trisslott eller två!!Den skidstationen som inte syns menar du?
Får se om jag har en sån riktig ”turdag” igen….
Jag snurrade på lyckohjulet och det stannade på något som heter ”Siviez”, har ingen aning om vad det är.![]()
Ja, men blixtenJevvlar vicken röta, köp en trisslott eller två!!
Men så klart är det Siviez som inte syns.
Endast en lift leder hit upp, vad väljer du?Wildspitzbahn? Alternativt Daunferner I eller II.
De sista stolparna till Daunfernerliftarna står nästan 100m högre än avstigningsstället. Man kan bara komma hit med Wildspitzbahn.Var går Daunfernerliftarna då? De syns ju i bilden?Tur för mig att PC gav mig rätt ändå…
![]()
Aha, just det. Glömmer lätt att släpliftar ofta byggs så.De sista stolparna till Daunfernerliftarna står nästan 100m högre än avstigningsstället. Man kan bara komma hit med Wildspitzbahn.