Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bild från igår.
Vad heter fjället?

Bilagor

• IMG_9808.png
    IMG_9808.png
    1.3 MB · Besök: 57
Vad heter denna flygplats, som ligger väldigt centralt placerat i toppturshänseende? Men jag tror inte den är plogad om vintrarna?
Bild.jpg

Det är nära mina jaktmarker, Kolåsen.

Den flygplatsen jag tror så användes den väl mest förr i tiden när skogsbolaget hade sin representationsjakt i området. Nu är det dock nya tider och det är slut den jakten. Dessutom brukar vägen dit ha låst bom. Vägen dit funkar som skoterled på vintern så ja flygplatsen är nog oplogad på vintern.

Men jag är på väg till fjälls så om Kolåsen är rätt så får nån annan ta nästa bild.

Det är nära mina jaktmarker, Kolåsen.

Den flygplatsen jag tror så användes den väl mest förr i tiden när skogsbolaget hade sin representationsjakt i området. Nu är det dock nya tider och det är slut den jakten. Dessutom brukar vägen dit ha låst bom. Vägen dit funkar som skoterled på vintern så ja flygplatsen är nog oplogad på vintern.

Men jag är på väg till fjälls så om Kolåsen är rätt så får nån annan ta nästa bild.
Den trodde jag skulle vara svår! Kolåsen rätt. Då får valfri ta tag i nästa bild.

Senast ändrad:
Så heter det snygga berget med glaciär på. Tre toppar, högst är Piz Russein, 3612 m. Högst i Glarner alpen och i Glarus. Dök plötsligt upp en stund när jag gick en vandring över sju toppar vid Flumserberg. https://schweizmobil.ch/de/wanderland/route-932

Dessutom ett halvdussin ovanligt oskygga ripor på ett ställe. Den här poserade som på en whiskyflaska nästan. ;) 🥃

Retur till @STORPOTATEN
I samma liga som Tödi spelar högsta berget i denna bild, vad heter det?
1725887700423.png

Tror att jag hade en snarlik vy i min första bild någonsin i denna tråd. Minns att jag efterfågade högsta topp i bilden och trodde att det var just Agneaux. När sen PC svarade någon annan topp (minns inte vilken) motsatte jag mig det som den novis jag var, men efter närmare efterforskning stod det klart att PC mycket riktigt svarat rätt då jag pga fotovinkeln inte fått med Agneaux :ROFLMAO:

Bild på G!

Tror att jag hade en snarlik vy i min första bild någonsin i denna tråd. Minns att jag efterfågade högsta topp i bilden och trodde att det var just Agneaux. När sen PC svarade någon annan topp (minns inte vilken) motsatte jag mig det som den novis jag var, men efter närmare efterforskning stod det klart att PC mycket riktigt svarat rätt då jag pga fotovinkeln inte fått med Agneaux :ROFLMAO:

Bild på G!
Ja, han har tur ibland den gode PC.... 😉

Här står familjen PC (och en rödbyxad okänd gubbe) på en toppstation.
I bakgrunden syns ”Mount Everest och Lhotse”, ja inte originalen i Himalaya men väl dessa två ståtliga bergs ”look-a-likes” i Alperna.
Vilken lift 🚠🚡 tog vi för att komma hit upp?

1725963829207.png

Tillbaka
Topp