PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, också fel land.København
Och nerförsbacken i bilden är nog också högre än vad man hittar i Danmark
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, också fel land.København
Tyckte jag kände igen de mindre snygga skorstenarna i industriområdet med raffenaderi mm ut mot flygplatsen.
Vild gissning. Engelberg?Tyckte jag kände igen de mindre snygga skorstenarna i industriområdet med raffenaderi mm ut mot flygplatsen.
Nypudrade toppar i söndags morse, i vilken dalgång?
Visa bilaga 33894
Inte så vilt när jag lagt upp bilden, eller?Vild gissning. Engelberg?
Inte så vilt när jag lagt upp bilden, eller?Långt nere i Engelbergdalen nära Stans. Walenstöcke i morgonsolen. Dimman låg över sjön, men dalen hade skydd av Bürgenstock.
Kom igen @Stortlopp
Naj, denna kan bli svårSkeikampen?
Naj inte det heller ...Kan det vara i Murmansk? Big Wood?
Du är på rätt ö iafKan det vara skottland? I så fall kanske Cairngorm (som är det ända jag har i huvud i skottland)
Där satt den, som Haggis till frukostBen Nevis?
Där satt den, som Haggis till frukost
Stämmer bra!
På fråga 2 svarar vi Kaptenen på Costa Concordia…..?!?Föredrar croissant och espresso till frukost tack …
PC är nu bänkad. Ledtrådarna haglar.
1. Plats?
2. Bonuspoäng till den som förklarar vem som väntas läsa det som står på de inringade varningsskyltarna på bild 3…
Visa bilaga 33916
Visa bilaga 33918
Visa bilaga 33917
Fel. Men prova en gång till så blir det nog rätt..!Genève?
Du är på ZUR?Fel. Men prova en gång till så blir det nog rätt..!
Har bytt gate tre gånger nu. Livat värre!
Har varit här nästan hela dan. Bytt gate flera gånger men inte fått åka hem ännu. Funderar på att gå hem istället, det verkar snabbare...Du är på ZUR?
Seegt värre.Har varit här nästan hela dan. Bytt gate flera gånger men inte fått åka hem ännu. Funderar på att gå hem istället, det verkar snabbare...
Över till @STORPOTATEN
Fin bild!Seegt värre.
Här har vi lite nypudrade berg från helgens fiskeresa. Vad heter högsta toppen här?
Visa bilaga 33925
Är det Storvigeln du tänker på? Fel. Men Storvigeln ligger i samma land som denna topp.kan det vara Viglen?
Du med din Gröthogna....jaha, kan det v ara Gröthogna då?
Piz Gröt?Du med din Gröthogna....
Well, det är inte korrekt, med undantag av halva namnet.
Close close, but no cigar! Det märkliga är att det inte heller är Piz Hogna....Piz Gröt?
Jaja, Elgåhogna är det ju så klart!! Var inte helsugen på att glida ned i vattnet när man vaknade upp till snöfall och minusgrader...Var har ni fiskat? Elgåhogna? Du borde börja fiska regnbågar någonstans nära Stockholm, så bilderna kunde vara mycket enklare.