SoulRider
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det gick snabbt och helt korrekt. Take it away @KalleBackeusFjellheisen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gick snabbt och helt korrekt. Take it away @KalleBackeusFjellheisen
Roniheisen?Vi fortsätter på samma spår. Klarblå himmel och snötäckta berg. Vad heter liften som syns i bakgrunden?Visa bilaga 34941
Jepp! Bilden tagen bara något hundratal meter (om ens det) från bilden från @SoulRider .Roniheisen?
Ja nu jevvlar blir det fredagsmusik, jag bjuckar på tidernas hetaste alp-trudelutt. Vad gör man inte för PC's skull? En riktig klassiker som passar på vilken afterski som helst i Österrike. Med eller utan Fernet till och med, men däremot inte utan Apfelkorn.Jepp! Bilden tagen bara något hundratal meter (om ens det) från bilden från @SoulRider .
Blir det fredagsmusik nu @STORPOTATEN?
Nix, Österrike är fel land.Obermoos, Sonnenkopf.
Det här hade sett lite bättre ut -Skjuter från höften för en gångs skull -Vars? Bonneval-sur-Arc?
Frågan är ju fortfarande vad liften heter?Jo. Vars?![]()
Bra, nu har du hittat rätt ort - bara liften kvar!Jo. Vars?![]()
Hoppas det blir en bra konsert!Inte vet jag och Wallander tog just helg! Vars-liften?
Edit: Sorry, hinner ej, ska på konsert ikväll.
Jomen visst är det Razis!Hoppas det blir en bra konsert!
Då gissar jag på Razis.
Ser fint ut!Jomen visst är det Razis!
Fina öppna fält för en riktig pistecarver att cruisa lössnö på...Ser fint ut!![]()
Visst, så enkelt!Jakobshorn?
Ja, det är Tänndalen.Ser Härjedalskt ut. Tänndalen?
Ja, det vet jag var det är.Var är vi nu då?
(Pc är bänkad)
Du vet vad man säger, den som gapar efter mycket......Men du kan inte både bänka mig och förvägra mig den obligatoriska fredagsfunken.![]()
Ja, och middan är precis avslutad och jag har fått lyssna på RCFT här hemma. Såklart är jag nöjd.Du vet vad man säger, den som gapar efter mycket......
Jag menar, du har ju redan fått både Jodeljump, Danni Minogue och James Brown idag. Och Blümchen...Blümchen! Come on now.![]()
Madritsch-hütte i SuldenVar är vi nu då?
(Pc är bänkad)
Vad heter toppen som vi skall ta liften upp till?
Sass Pordoi.Vad heter toppen som vi skall ta liften upp till?
Visa bilaga 34952
Japp, så lätt var det.Sass Pordoi.
Vad blev det, Canale Holzer? Canale Joel? Val Mezdi?
Pengarna tillbaks från guiden!Japp, så lätt var det.
Den gången blev det ingendera av dem. Det var urusla snöförhållanden. Det var första gången i området och vi åkte med guide och han tog oss ner ungefär enligt röda linjen. Fick kryssa mellan stenar. Skidorna blev inte glada över den behandlingen.
Visa bilaga 34954
Din tur @STORPOTATEN
Fick faktiskt tillbak en del pengar, fast inte direkt från guiden.Pengarna tillbaks från guiden!![]()
Näe, Dolomiterna (i alla fall i detta område) är ett blankt kapitel för min del tyvärr. Än så länge, men tankar och idéer finns som vanligt.Jag brukar ju rekommendera Dolomiterna men knappast för dem som i första hand söker den typen av skidåkning. Om inte potatismannen har bättre erfarenheter?
Här sitter jag och frun ensamma högst upp på den där dunbollen för en väldans massa år sedan. Bilden tagen med självutlösare på kameran.Pengarna tillbaks från guiden!
Då har vi en mjuk och rund kulle här, lite som ett förväxt Tandådalen? Vad är högsta höjden på denna mjuka dunboll?
Visa bilaga 34955
EDIT: Och ja just. det är ju Lördag, så här kommer något intensivt.
Jajamen, hela 3899 möh, inte så illa för en mjuk liten dunboll!Här sitter jag och frun ensamma högst upp på den där dunbollen för en väldans massa år sedan. Bilden tagen med självutlösare på kameran.
Gobba di Rollin 3.899 möh, baksidan av Breithorn 4.165 möh i bakgrunden.
Visa bilaga 34964