Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vi fortsätter på samma spår. Klarblå himmel och snötäckta berg. Vad heter liften som syns i bakgrunden?
20240226_100243.jpg

Jepp! Bilden tagen bara något hundratal meter (om ens det) från bilden från @SoulRider .

Blir det fredagsmusik nu @STORPOTATEN?
Ja nu jevvlar blir det fredagsmusik, jag bjuckar på tidernas hetaste alp-trudelutt. Vad gör man inte för PC's skull? En riktig klassiker som passar på vilken afterski som helst i Österrike. Med eller utan Fernet till och med, men däremot inte utan Apfelkorn.

En bild också kanske? Här har vi massa ledtrådar, en helikopter, två liftar och en del sköna spår utanför pisten som bland annat undertecknad med familj lagt. Det var trevligt. :)
Vad heter närmsta liften?
1731664933148.png

Senast ändrad:
Inte vet jag och Wallander tog just helg! Vars-liften?
Edit: Sorry, hinner ej, ska på konsert ikväll.

Senast ändrad:
Du vet vad man säger, den som gapar efter mycket......
Jag menar, du har ju redan fått både Jodeljump, Danni Minogue och James Brown idag. Och Blümchen...Blümchen! Come on now. ☝️
Ja, och middan är precis avslutad och jag har fått lyssna på RCFT här hemma. Såklart är jag nöjd.:)
Nu är det dags för :coffee:och 🥃, skål och godnatt.

Sass Pordoi.
Vad blev det, Canale Holzer? Canale Joel? Val Mezdi?
Japp, så lätt var det.

Den gången blev det ingendera av dem. Det var urusla snöförhållanden. Det var första gången i området och vi åkte med guide och han tog oss ner ungefär enligt röda linjen. Fick kryssa mellan stenar. Skidorna blev inte glada över den behandlingen.
IMG_0164.jpeg

Din tur @STORPOTATEN

Bilagor

• IMG_0164.jpeg
    IMG_0164.jpeg
    1 MB · Besök: 31
Japp, så lätt var det.

Den gången blev det ingendera av dem. Det var urusla snöförhållanden. Det var första gången i området och vi åkte med guide och han tog oss ner ungefär enligt röda linjen. Fick kryssa mellan stenar. Skidorna blev inte glada över den behandlingen.
Visa bilaga 34954

Din tur @STORPOTATEN
Pengarna tillbaks från guiden! ;)

Då har vi en mjuk och rund kulle här, lite som ett förväxt Tandådalen? Vad är högsta höjden på denna mjuka dunboll?
1731747964425.png

EDIT: Och ja just. det är ju Lördag, så här kommer något intensivt.

Senast ändrad:
Fick faktiskt tillbak en del pengar, fast inte direkt från guiden.
Resan var en paketresa med Ski Tignes som hette ”Steep and deep in Dolomites” med guide hela veckan. Var definitivt inte deep och resan borde ställts in. Reklamerade efteråt och fick ett tillgodohavande på en del av reskostnaden.

Jag brukar ju rekommendera Dolomiterna men knappast för dem som i första hand söker den typen av skidåkning. Om inte potatismannen har bättre erfarenheter?
Näe, Dolomiterna (i alla fall i detta område) är ett blankt kapitel för min del tyvärr. Än så länge, men tankar och idéer finns som vanligt.
Har dock spanat på bergen länge och väl, samt kollat trevliga filmer på tuben där de kör allehanda rännor.
Kan tänka mig att området är perfekt för en familjeresa, med lite mer avancerade utflykter på sidan om. :)

Då har vi en mjuk och rund kulle här, lite som ett förväxt Tandådalen? Vad är högsta höjden på denna mjuka dunboll?
Visa bilaga 34955
EDIT: Och ja just. det är ju Lördag, så här kommer något intensivt.
Här sitter jag och frun ensamma högst upp på den där dunbollen för en väldans massa år sedan. Bilden tagen med självutlösare på kameran.
Gobba di Rollin 3.899 möh, baksidan av Breithorn 4.165 möh i bakgrunden.
1731757183022.png

Senast ändrad:
Här sitter jag och frun ensamma högst upp på den där dunbollen för en väldans massa år sedan. Bilden tagen med självutlösare på kameran.
Gobba di Rollin 3.899 möh, baksidan av Breithorn 4.165 möh i bakgrunden.
Visa bilaga 34964
Jajamen, hela 3899 möh, inte så illa för en mjuk liten dunboll!

Nu ska det bli spännande och se vad @PisteCarver har tagit fram för Satanic Saturday.

Tillbaka
Topp