Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Helt riktigt att bilden är tagen halvägs upp på Sharp Peak, i naturreservatet Sai Kung i Hong Kong. Ett fantastiskt område med öde "Robbinson-stränder", kristallklart vatten och ganska dramatisk topografi. Svårt att förstå att det bara ligger ca 1,5 h bort från åttamiljonersstaden Hong Kong. Få som känner till att Hong Kong erbjuder sådan natur.

Hade kunnat ge rätt till @fredw men @PisteCarver var spot-on, så jag låter @PisteCarver avgöra om han vill lägga upp en bild för egen del eller överlämna det åt @fredw

IMG_3873.jpg

Hade kunnat ge rätt till @fredw men @PisteCarver var spot-on, så jag låter @PisteCarver avgöra om han vill lägga upp en bild för egen del eller överlämna det åt @fredw
Ser fantastiskt ut!
Jag har varit några ggr i Hong Kong, men det var tyvärr bara jobb så jag fick aldrig tillfälle att utforska den vackra naturen där.

Lämna över till @fredw?! Oh no, no chance.:LOL:;)

Bild kommer!

Ja, Hordatun Hotell med den fantastiska utsikten.
Fin frukostbuffé har de, och alla rum/lägenheter har fullutrustat kök och där sitter man gärna vid matbordet på kvällen (till Påsk när det ljust) och tittar ut genom panoramafönstren medan man äter sin medhavda fiskgryta🦐🥘 och dricker av sitt ”insmugglade” vin🥂.

Det är riktigt ”alpint” i Röldal och det var roligt att jag lyckades lura @KaitsuH att det var i Davos!;)

Över till @fabianSvensson !

Är det inte Rendl i bakgrunden? Isåfall åker du kanske från Kapall ner mot Zammermoosbahns dalstation?

Dags att börja öva på julrimmen va?

Kalle från Luzern han gissar hejvilt,
Ibland så bommar han om man säger det milt.
Men ge inte upp, alla får nya försök,
och rikta då mot OS-dalen ert sök.

Hmmm...nåja...
Aj fan! Nu blir det ingen disco-fredag eller satanmetalrock-lördag, utan: rap battle onsdag!

Är ni på zugspitze? Och tittar mot stubaier alpen? Vad finns där mellan, mh. Borde kollar kartor kanske, men svårt på mobilen.. Hochoetz kanske?

Snödjup

Tillbaka
Topp