Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag fortsätter försöka föra in finkultur här i tråden. 😜 Efter Picassostatyn på en liten bergsknalle och Lars Lerintavlan med skidmotiv tar vi nu ett konstverk i mer högalpin bergsmiljö….. 🏔️
I vilket skidsystem hittar man det här konstverket….?
1739777485172.webp

Absolut! Fredrik Ericsson tog bilden på mig, året innan han omkom på K2. Din tur.
Coolt åk är det onekligen, och en häftig bild även om den är kopplad till en tragisk händelse.

Med risk för att jag haft med denna bild tidigare (någonstans bland de dryga 45k föregående inläggen) undrar jag helt enkelt var bilden är tagen.
Pic.webp

Det var fasligt dåligt med gissningar här. Är alla ute och åker skidor kanske?:unsure:

Alagna är alltså inte rätt, men det är helt rätt att vi befinner oss söder om Sveg. Fler ledtrådar kommer efter fler gissningar.

Njaaa, inte riktigt. Är på andra aktiviteter... 🙃
Visa bilaga 37784
Fast jag har ingen aning å andra sidan, även om jag tycker bergen i bakgrunden ser "österrikiska" ut... 😆
Ouch! Inte där man vill vara under skidsäsong. Krya!

Om bergen ser "österrikiska" ut är jag inte rätt person att bedöma, men ytterligare en, kanske mer uppenbar (?), ledtråd är att avståndet fågelvägen från Alagna som KaitsuH gissade på är ca. 117 km

Edit: det ska tilläggas att eftersom är jag rätt trög missar jag säkert någon eller flera underfundiga ledtrådar i potätens "gissning".

117 km från Alagna - då är vi ju i dina hemtrakter strax norr om Lago di Como... Visst ja, fel land. Meribel?

Senast ändrad:
Nej, det här ser ut som ännu ett ställe jag inte har varit; Disentis, tagit en T-bar upp mot Piz Ault?

Tillbaka
Topp