PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vad heter de två knudorna mellan husen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Castor och Pollux?Vad heter de två knudorna mellan husen?
Visa bilaga 37856
Det underlättade lite att veta att du befinner dig i området
Nix.Boss de bosses???![]()
Egentligen borde jag underkänna svaret eftersom det inte är det kompletta namnet, Derby de la Meije, men jag är ganska säker på att du menar rätt.Va fan. Tycker mig känna igen bakgrunden med byn på klippkanten...men kan inte placera det...
Men ngt måste man väl säga, Le Derby?
Ja precis, Derby de la Meije. Och Les Terrasses heter ju byn vid klippkanten..Egentligen borde jag underkänna svaret eftersom det inte är det kompletta namnet, Derby de la Meije, men jag är ganska säker på att du menar rätt.
Din tur @STORPOTATEN
Tävlingen brukar gå i början av april och då är det sällan åkbart ner till byn, men åtminstone när jag åkte det så var ambitionen att det skulle gå ända ner. 2004 när min bild togs var målet ungefär på samma höjd som P1 och året efter ännu högre strax nedanför drakryggen.Ja precis, Derby de la Meije. Och Les Terrasses heter ju byn vid klippkanten..
Kollade för övrigt ganska nyligen på några Derby-race, och blev lite förvånad. Har ju alltid haft för mig att racet gick hela vägen ned till byn, men så var det tydligen inte? Eller så har de kortat ned "banan" med åren? Men det ser ju ut att vara en bit upp i backen även på din bild.
Nåväl, var har vi hamnat här?
Visa bilaga 37873
Och nu är det en ny dag, så medans vi väntar är det ju Schlager-Söndag.EDIT: Det är ju lördag förstås, och den bör vi kicka igång ordentligt. Denna gång med en tvättäkta svensk legend. Som dessutom har en annan tvättäkta svensk legend på bröstet!![]()
Wohoo, en gissning, härligt!Les 2 alpes
Nix, det är det inte. Men gissning genererar ny bild. Åt ett annat håll.Vildgissar på Portes du Soleil?
Jajamän, stämmer bra det. Och dagen bjöd på ett ordentligt lock.Les 7 Laux?
Har aldrig hört talas om det skidområdet, men det ser trevligt ut!Jajamän, stämmer bra det. Och dagen bjöd på ett ordentligt lock.
Visa bilaga 37939
Då tar vi en toppstation, vad heter denna?Visst är det Mont Pelvoux på nära 4000 möh! Syns mitt i den första bilden, och är alltså betydligt längre bort än de närmaste topparna. Bilden tagen från sittliften upp mot Col du Prolel ovanför Briancon i Serre Chevalier.
Turen över till @STORPOTATEN
Nej, jag menar den toppstation som ligger 10 mil bakom ryggen på mig...Om du menar den som syns där borta om man zoomar så gissar jag på Mont Lachat.