PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Alpstübli vid Trübsee?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Där ligger väl en dalstation iofs...Alpstübli vid Trübsee?
Får (motvilligt) ge rätt för det. Var ute efter Obertrübsee, men ser att det står att liften går från Untertrübsee till Trübsee på hemsidan. Obs, inte samma station som gondol och kabiner till Titlis går igenom!Trübsee då?
Ja, det gör det, därför svarade jag Trübsee.Får (motvilligt) ge rätt för det. Var ute efter Obertrübsee, men ser att det står att liften går från Untertrübsee till Trübsee på hemsidan.
Det är tyvärr fel land.Ser ut att ligga relativt högt och i en avlång dal. Det är nog fel, men gissar på Livigno för att få igång tråden igen.
Ja, den fick du jobba lite på hoppas jag. Låg ganska långt ifrån den förväntade rutten?Obertauern?
Ja, det är ett välkänt ganska stort skidområde i Österrike. Och känner man inte till Obertauern så beror det på att man är okunnig.Men är den välkänd?![]()
Ja, precis! Ovanför Locarno. Din bild @Hawk100Cimetta kanske??
Nope, fel land men rätt bergskedja…..Saalbach-hinterglemm?
Stämmer bra det!!!!La Clusaz?
Jepp! Det var ju inga konstigheter.Kittel?
Close, men den här byn delar namn med en känd vintypChamporcher?
Jaha, det heter Chardonney i den änden ser jag nu.Close, men den här byn delar namn med en känd vintyp
Exakt!Jaha, det heter Chardonney i den änden ser jag nu.
Laub?I vilket åk är bilden tagen?
Visa bilaga 38064
Visst är det Laub, ute skier’s left. Stora delar är väl närmare 40 än 30 graders lutning, så vi passade på att köra en kul variant när snön sitter bra. Förvånansvärt bra snö hela vägen ner.
Och här ser man Kalles fortsatta färd!
Jajamän, sen direkt till champagnebaren.
Javisst.Klien Matterhorn?
Visst är det väl Zimba jag ser där borta? Och då måste det ju vara Hochjoch/Schruns ni är i.