Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, men nu närmar vi oss geografiskt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men nu närmar vi oss geografiskt!
Nej, då var Linth närmare. Vi är öster om Reuss. En bild till.Furkareuss?
Där flyter Reuss, så inte där utan längre österut i grannkanton.Andermatt
Det får duga, den här rinner ner i Vorderrhein. Bilderna tagna i Vals, där det här biflödet kallas Valser Rhein.Hmm, jag har paddlat där ganska mänga älvar. Vorderrhein?
Tackar! Vi har varit 3 gånger en hel vecka i Trun och paddlat allt möjligt på trakten.Det får duga, den här rinner ner i Vorderrhein. Bilderna tagna i Vals, där det här biflödet kallas Valser Rhein.
Över till @KaitsuH för lördagspasset.![]()
Vet du, de har inte ens frågat lov att använda mitt namn! Satans hamnbuser fra Vörå!KaitsuH missade visst min hint, och om jag fattat det rätt så är det ju final i ”mello” ikväll. Så passar väl med lite finsk lördagsschlager!
Ja, det är helt rätt. Rüfikopf! Din tur igen @PisteCarverDet var längesedan jag åkte upp till den där toppen, närmare bestämt en fin dag i början av mars 1990. Det var fantastiska mängder snö, väldigt annorlunda än denna skitvinter 2025.
Rüfikopf i Lech.
Ober Gabelhorn?Vad heter det mäktiga berget i mitten i bakgrunden?
Visa bilaga 38204
Det är därför som berget heter Dent Blanche.hmm, ser nästan ut som en vit tand, så jag säger det, bara på franska
Eiger express då?I vilken gondol putsar jag linsen på övervakningskameran?Visa bilaga 38209
Wow, det går inte att komma närmare men ändå ha felMatterhorn Glacier Ride II?
Just så!!Les Airelles
Kan det vara Cervinia, italienska högtalare och det lutar inte åt något håll?La till en bild med vyn åt andra hållet.
Rätt land fel ortKan det vara Cervinia, italienska högtalare och det lutar inte åt något håll?
Skönt att få rätt ändå, trots att det var fel...
Nu tar vi en skön restaurang, vad heter den?Visa bilaga 38215
Har visserligen åkt förbi där några gånger för länge sen, men kan inte påstå att jag kände igen stället.Helt rätt avnjöt en köttgryta med polenta. Din tur @xhibVisa bilaga 38230
Ja den va ju ”självklar” höftar till med borgafjäll i hopp om ledtrådaeHar visserligen åkt förbi där några gånger för länge sen, men kan inte påstå att jag kände igen stället.
Vet att du brukar vara i Alagna, men skidåkarna i bild åkte västerut så då borde det vara mellan Salati och Gressoney eller mellan Bettaforca och Champoluc. Kollade efter möjliga restauranger på google maps och såg att den här hade spegelfönster.
Nu blir det en framegrab från en GoPro-film.
Vad heter orten där jag åkte puder?
Visa bilaga 38233
Nix, men rätt land.Ja den va ju ”självklar” höftar till med borgafjäll i hopp om ledtrådae
Nej, vi ska längre söderut.Tegefjäll?!