Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nej, då var Linth närmare. Vi är öster om Reuss. En bild till.
1741431602582.webp

Det var längesedan jag åkte upp till den där toppen, närmare bestämt en fin dag i början av mars 1990. Det var fantastiska mängder snö, väldigt annorlunda än denna skitvinter 2025.
Rüfikopf i Lech.

Men ja, jag är litet sur. De där Vörå huliganerna fra Österbotten har inte ens frågat lov att använda mitt namn i sådana elaka regnbåge festivaler. Sånt där gillar jag inte alls.

Helt rätt avnjöt en köttgryta med polenta. Din tur @xhibVisa bilaga 38230
Har visserligen åkt förbi där några gånger för länge sen, men kan inte påstå att jag kände igen stället.
Vet att du brukar vara i Alagna, men skidåkarna i bild åkte västerut så då borde det vara mellan Salati och Gressoney eller mellan Bettaforca och Champoluc. Kollade efter möjliga restauranger på google maps och såg att den här hade spegelfönster.

Nu blir det en framegrab från en GoPro-film.
Vad heter orten där jag åkte puder?
Puder_1.webp

Har visserligen åkt förbi där några gånger för länge sen, men kan inte påstå att jag kände igen stället.
Vet att du brukar vara i Alagna, men skidåkarna i bild åkte västerut så då borde det vara mellan Salati och Gressoney eller mellan Bettaforca och Champoluc. Kollade efter möjliga restauranger på google maps och såg att den här hade spegelfönster.

Nu blir det en framegrab från en GoPro-film.
Vad heter orten där jag åkte puder?
Visa bilaga 38233
Ja den va ju ”självklar” höftar till med borgafjäll i hopp om ledtrådae

Snödjup

Tillbaka
Topp