Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Får ge lite kredd till PC, hans gissning hjälpte en del. 😅
Inför vilket åk är man så här peppad?
1745602600014.webp

Och eftersom det är fredag, och jag joggade förbi hans hus i morse. ;)🕺💃

Tvärdog forumet efter Påsk? :unsure:
Det var ingen svår bild på någon bergstopp i fjärran, det är redan känt att det är en dal i Österrike som sökes. Om man är osäker så kan man gå metodiskt tillväga och starta västerifrån och gissa på Montafondalen och sedan fortsätta österut.☝️
Inga gissningar inga ledtrådar!😜

Då får min fina bild ligga kvar.:giggle:

Tvärdog forumet efter Påsk? :unsure:
Det var ingen svår bild på någon bergstopp i fjärran, det är redan känt att det är en dal i Österrike som sökes. Om man är osäker så kan man gå metodiskt tillväga och starta västerifrån och gissa på Montafondalen och sedan fortsätta österut.☝️
Inga gissningar inga ledtrådar!😜

Då får min fina bild ligga kvar.:giggle:
Ja det går trögt. Bra mycket trögare än de 50 du var tvungen att hålla när du fipplade med kameran i bilen... 😉
1745951606149.webp

Senast ändrad:
Du menar Montafontal?
Nej, bergen är högre ovanför den här dalen, mycket mäktiga Alper för Österrike. Få svenska skidåkare känner till den (det får gärna fortsätta vara så), här finns ingen charter, dalen är inte exploaterad, bara småbyar, inga industrier, mäktig alpnatur. Och fin skidåkning förstås! :)
En bild från ett skidområde i dalen:
1745998738661.webp

Ja, Pitztal var dalen jag sökte.
Österrikes vackraste tycker jag, var där under Påsken för två veckor sedan, och det var den bästa skidresan den här säsongen. Skön kontrast till svensk-kolonin och charter horderna i Cervinia i februari.
Dalen ligger parallellt med Ötztal med Sölden och Obergurgl/Hochgurgl, men kontrasten mot Ötztal är stor.

Finns ytterligare två skidområden i dalen utöver Pitztaler Gletscher, Rifflsee ovanför Mandarfen och Hochzeiger vid Jerzens.
I övrigt nästan bara mäktiga berg och vacker natur.
Där framme slutar världen (dalen) och bakom det symmetriskt formade berget ligger skidområdet Pitztaler Gletscher (U-bana upp genom berget), och bakom det reser sig Wildspitzmassivet.
1746006840403.webp

Din bild @Schubertan1997 !

Senast ändrad:
Ren chansning: Verbier? Att det långa åket skulle vara när man gått upp Stairway to Heawen?

Antar att vi kan fortsätta bilden är tagen här och det måste vara Glittertind man ser.

Hade ingen tanke på att det kunde vara Jutenheimen innan jag såg gissningen över då jag direkt fick iden om var det kunda vara.

På vilken topp var jag på väg till när jag tog denna bilden? Fin liten rundtur.
20240326_174611 - Copy.webp

Här var det egentligen också lunchdags i går, men tog bara ett Teams-möte och köpte en flaska vatten. Var är bilden tagen?
IMG_7796.webp

Och eftersom det är lördag! 🤘 :devilish:

Bilagor

• IMG_7796.webp
    IMG_7796.webp
    757.2 KB · Besök: 36

Snödjup

Tillbaka
Topp