Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ursäkta att jag inte varade. Har åkt skidor! Du har helt rätt. Glittertind, GT, skål!Glittertind tagen från Raudbergstulen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta att jag inte varade. Har åkt skidor! Du har helt rätt. Glittertind, GT, skål!Glittertind tagen från Raudbergstulen.
Massif Central?Nej. Men det är rätt land!
Nej. På baksidan av dessa berg finns ett par små skidorter.Massif Central?
Vet inte om det räcker med Pyrenéerna? Eller mer specifikt?Nej. På baksidan av dessa berg finns ett par små skidorter.
Nej, Pyreneerna är det inte. Kalle klart närmast hittills.Vet inte om det räcker med Pyrenéerna? Eller mer specifikt?
Inte det heller. Mitt emot massivet, bakom min rygg när jag tar bilden, ligger en sjö.Massif du Vercors?
Grand Rousses?Inte det heller. Mitt emot massivet, bakom min rygg när jag tar bilden, ligger en sjö.
Ni är i "området" och snurrar runt, men inte prickar rätt. Grandes Rousses är mer än dubbelt så höga som de på min bild.Grand Rousses?
Där satt den, Massif des Bauges är korrekt. Man undrar ju om de lågt belägna skidområdena på andra sidan ens har lyckats öppna i vinter.. Tveksamt?Bauges då?
Ja, lågt onekligen. Vet inte hur det var i Frankrike, men här hade de låga (ok, kanske inte så låga) skidområdena en ganska bra säsong från strax före jul och kanske in i feb. Starten på vintern var faktiskt väldigt bra, lätt att glömma efter torka sen nyår typ.Där satt den, Massif des Bauges är korrekt. Man undrar ju om de lågt belägna skidområdena på andra sidan ens har lyckats öppna i vinter.. Tveksamt?
Tebakakaka till @Kalle_Luzern
Nej, rätt land men fel kanton.Mürren?
Närmare men fortfarande inte rätt kanton.Toppen av Gemstock då?![]()
Nej, inte Pilatus. Längre österut!Bilden är tagen från Esel?
Kanske i Davos?Nej, inte Pilatus. Längre österut!
Det får räcka.Kanske i Davos?
Nix. Avstickaren jag pratade om är Leirdalen!Hmmm. Kanske Kalven då?
Ledtrådar är ju fint så jag tänkte försöka ge mig på denna norska pigg. Men blev snabbt väldigt trött....Nix. Avstickaren jag pratade om är Leirdalen!
kom igen nu. Du VET att Leirdalen ligger i Jotunheimen (alla skid- och berg älskare bör känna till området!)Ledtrådar är ju fint så jag tänkte försöka ge mig på denna norska pigg. Men blev snabbt väldigt trött....
Visa bilaga 39186
Va, Jotunheimen? Jotunheimen är väl ändå jättarnas hemvist i fornnordisk mytologi...och således inte något verkligt...eller?kom igen nu. Du VET att Leirdalen ligger i Jotunheimen (alla skid- och berg älskare bör känna till området!)
Däremot är området fullt av toppar så det är inte lätt att gissa..
jag drämmer till med Tverbottinden
Det är på tiden att du besöker området. Hemvist åt Skandernas jättar, nästan overkligt (vackert)Va, Jotunheimen? Jotunheimen är väl ändå jättarnas hemvist i fornnordisk mytologi...och således inte något verkligt...eller?![]()
![]()
Snyggt! Din tur!jag drämmer till med Tverbottinden
Är la kanske den däringa Getryggen då?Har tråden dött?
lägger till ledtråd
japp, måste vara Sveriges mest besökta toppturs fjäll, sett från StorlienÄr la kanske den däringa Getryggen då?