Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nej, inte Mars… ;) Men ändå en ledtråd. Toppen från andra hållet när jag precis startat hiken.
1747758969310.webp

Startar tisdagselektonika för att höja motivationen!

Toppen! (sorry, pappaskämt...)

Nu bänkar vi Kalle ett tag och tar en ladd-paus på första elbils-äventyret på kontinenten.

1. Ungefär vid/strax bortom det gulmarkerade området på bilden finns ett litet skidområde - vad heter det?
2. Om fotografen (yours truly) vänt sig cirka 90 grader åt vänster - vilket fint vandringsberg ligger då nästan exakt 13 km bort fågelvägen?

OT som tröst till er som inte orkar leta efter svaren så finns här en fantastisk sida att nörda ner sig i:

Senast ändrad:
1. Biel-Kinzig?
2. Stoos?

Rätt på ettan! Någon som åkt där? Men på tvåan så hade jag tänkt mig litet fler grader till vänster än Stoos...

Edit: PC har hittat rätt plats för fotot och fråga ett så vi går vidare i livet. Svar på nr 2 är Schwalmis (vid pilen till vänster i bilden nedan) som även var det berg som Kalle besökt och som var rätt svar på förra frågan! Ordet till PC!

Senast ändrad:
Fredag. Och då är det ju Ghost i Sandviken. Men samtidigt är det ju Funky-Disco-Friday - hur göra? :unsure:
Easy....

Ledtråd?
ok....Vi är söder om Sveg och jag är inte ute efter ett berg, lift eller restaurang. :devilish:

Naturen liknar den på Torö stenstrand, men jag tror inte att det är där. Kanske i närheten. Har dock ingen bättre idé så gissar på Torö stenstrand ändå.

Är visst lågt intresse för den här tråden på försommaren :).
Några ledtrådar:
- Norr om Sveg
- Jag var där och toppturade. Liksom många andra. Är bland Sveriges mest populära topptursområden även om det kanske inte är alla som passerar denna stugan på väg upp på topparna.

Tillbaka
Topp