Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det måste vara Fluhalp!
Det är det!
Restaurangen med den fantastiska terrassen där en tallrik Rösti och en Cola kostar 500 pistoler.💳💸🤷‍♂️
Utsikt över mäktiga berg, från vänster till höger: Dent Blanche 4358m, Ober Gabelhorn 4073m och Wellenkuppe 3903m. Hade jag vridit kameran lite åt vänster så hade naturligtvis Matterhorns ståtliga spira också kommit med.🏔️

Din tur @Schubertan1997 !

Det är det!
Restaurangen med den fantastiska terrassen där en tallrik Rösti och en Cola kostar 500 pistoler.💳💸🤷‍♂️
Utsikt över mäktiga berg, från vänster till höger: Dent Blanche 4358m, Ober Gabelhorn 4073m och Wellenkuppe 3903m. Hade jag vridit kameran lite åt vänster så hade naturligtvis Matterhorns ståtliga spira också kommit med.🏔️

Din tur @Schubertan1997 !
Zermatts kanske bästa pist (ihop med pisterna vid Hirli) går ju utanför restarangen med :)

Jag fortsätter lite på restaurangspåret med en lätt. I vilken ort ligger den och vilka 2 namn är (var) den känd som?

Bilagor

• IMG_5968.webp
    IMG_5968.webp
    649.2 KB · Besök: 74

Bilagor

• IMG_5972.webp
    IMG_5972.webp
    634.2 KB · Besök: 62
  • IMG_5966.webp
    IMG_5966.webp
    699.1 KB · Besök: 59
  • IMG_5971.webp
    IMG_5971.webp
    394.2 KB · Besök: 54
  • IMG_5970.webp
    IMG_5970.webp
    317.1 KB · Besök: 59
Snyggt där! Kanske kan ni se framför er vilka scener som utspelat sig här ;) din tur @xhib
Har visserligen varit i Verbier en vecka för länge sedan, men inte på den restaurangen.
Kom att tänka på Snowroller när du skrev att den var lätt och att det fanns två namn på restaurangen samt att det var en fransktalande region.

Från en "lätt" bild till en bild som kanske är svår.
Vad heter skidorten där bilden är tagen?
DSC00176.webp

Vet i tusan om jag får ihop det, och alldeles för lite spår… men pisten där nere får mig att tänka på Gemsstock i Andermatt.

Kändes som Valais direkt, så tänkte på Le Métallier men såg att det måste vara längre norrut. Klart kortare tur också då.
Här var jag på väg mot toppen i första bilden. Vad heter den? Andra bilden utsikt åt ett annat håll från samma ställe.
IMG_5611.webp

IMG_5612.webp

Tillbaka
Topp