Dagens jamare

Dagens jamare
Den låter spännande.
Hittar tyvärr ingen på bolaget. Kanske går att göra egen 😁
Tallbarrste är ju sedan gammalt en överlevnadsmilitär klassiker. Varför inte sätta den i sprit och låta den dra sig några dagar. Skulle säkert trumfa såväl blåfisk som turkisk peppar. Särskilt om moderspriten är mjukt avlad. Varför inte t.ex. en ukrainsk Nemiroff som bas?!

Dagens jamare
Tallbarrste är ju sedan gammalt en överlevnadsmilitär klassiker. Varför inte sätta den i sprit och låta den dra sig några dagar. Skulle säkert trumfa såväl blåfisk som turkisk peppar. Särskilt om moderspriten är mjukt avlad. Varför inte t.ex. en ukrainsk Nemiroff som bas?!
Tallskott har jag gjort på, blir nyfiken på hur tallkotte smakar. Tack för tipset!

Dagens jamare
1000009874.webp

Kör på samma tema idag fast i S:t Anton bad om en lokal stark till kaffet. Snaps på hasselnöt bättre än jag trodde.

Dagens jamare
När pojken står för matlagningen lutar jag mig tillbaka med en Pallini Limoncello, absolut den godaste Limoncellon jag druckit. Tyvärr envisas frun med att blanda ut den med massa bubbel..
Vill även inge lite hopp för oss gringubbar som stör sig på att folk kallar Takida för hårdrock.
Tröjan hade en elev i åk 2 på sig på idrotten idag. 🤘🐐
Trevlig helg!

Bilagor

• IMG_5189.webp
    IMG_5189.webp
    298.6 KB · Besök: 82
  • IMG_5186.webp
    IMG_5186.webp
    582.6 KB · Besök: 83
Tillbaka
Topp