Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tväråfallet?

Vi behöver nu sådana.Här i Finland vattentemperaturer överallt ca. 25 grader, även i forsar. Alla fiskeplatser stängda, öringarna har börjat dö i några älvar. Det här är fruktansvärt. Man kan bara bada och dricka öl.

Nej.

Man kan bara bada och dricka öl.
Och det var precis vad vi gjorde här, badade och drack öl. Som du säger var det otroligt varmt i vattnet, alla gånger 23 grader. Tittar man uppåt ser man lite mer av fallet som går i etapper och skapar badvänliga pooler.
1753604292732.webp

Ja, jag letade just efter mina dykglasögon och snorkel. Skall till forsen och försöker se några bågar och hitta några drag från botten. Redan jävla 28 grader, forsvattnet 25 nu.

Och nu: vem är han? @STORPOTATEN är bänkad till kvällen.
20250704_161219.webp

Det där är väl Funässoldaten som vaktade gränsen mot norrmännen, så de inte skulle smita in i vårt land där vi levde i frihet utan munskydd under Corona-pandemin……??😉
Ja, det är kanske rätt. En sak undrar jag: Hur är det möjligt, att i samma land är man så kritisk till munskydd, men på samma tid niqab och burka går mycket väl an?
Din tur @Hawk100

Senast ändrad:
Ja, jag letade just efter mina dykglasögon och snorkel. Skall till forsen och försöker se några bågar och hitta några drag från botten. Redan jävla 28 grader, forsvattnet 25 nu.

Och nu: vem är han? @STORPOTATEN är bänkad till kvällen. Visa bilaga 39933
P.S. bästa fiskeplatser var ca. 100-200 meter uppströms från soldaten, både i Fuluälven och i Görälven. I Görälven var harr nog större.

Köpenhamn stämmer! 👍
Var där för några dagar sedan och hade glömt vilken fin sommarstad det är…..
Din tur @kappakomplett
Visst är det en fin sommarstad, var också där, i tisdags när det var lite regnigt, och åt smörrebröd på Schönnemanns (kan rekommenderas)!
En vinterbild som omväxling, det blir väl att försöka resa till alperna igen, men undrar om man inte får mer för pengarna med ett "golf
IMG_0838.webp
long-stay" i Portugal???? Nej...

Här låg molnen kanske ungefär lika högt. Var?
1753629430370.webp

Edit: tom PC paff. Här annan vinkel, annat väder, och annan säsong, men delvis samma berg.
IMG_2131.webp

Senast ändrad:
Ja, det är kanske rätt. En sak undrar jag: Hur är det möjligt, att i samma land är man så kritisk till munskydd, men på samma tid niqab och burka går mycket väl an?
Din tur @Hawk100

Kanske för att makthavare bör undvika att tvinga på folk sådant de tycker är bra och att förbjuda allt som är dåligt… 😉
Inte för att de styrande i vårt land alltid tänker så, tyvärr.

Intressant skidområde, aldrig hört talas om det. Verkar ha typ 60% röda och 30% svarta backar...
Ja det känns som ett tämligen brant och lite hemligt skidområde får man väl säga. Hemligt på så vis att det går mkt ryggar och åsar som döljer pister lite här och där.
Och utsikten är det inget större fel på heller.
1753952576158.webp

Tillbaka
Topp