Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varken Kvarnbäcksfallet eller Sveån, men du är i rätt område och letar.Kan det vara här, Kvarnbäcken (Kvarnbäcksfallet): https://www.ramundberget.se/se-och-gora/sommaraktiviteter/bada-i-fjallen/
Nej.Tväråfallet?
Och det var precis vad vi gjorde här, badade och drack öl. Som du säger var det otroligt varmt i vattnet, alla gånger 23 grader. Tittar man uppåt ser man lite mer av fallet som går i etapper och skapar badvänliga pooler.Man kan bara bada och dricka öl.
Javisst, och på andra sidan dalen ser man i princip Tänndalens skidsystem.Andersjöfallet!
Ja, det är kanske rätt. En sak undrar jag: Hur är det möjligt, att i samma land är man så kritisk till munskydd, men på samma tid niqab och burka går mycket väl an?Det där är väl Funässoldaten som vaktade gränsen mot norrmännen, så de inte skulle smita in i vårt land där vi levde i frihet utan munskydd under Corona-pandemin……??![]()
P.S. bästa fiskeplatser var ca. 100-200 meter uppströms från soldaten, både i Fuluälven och i Görälven. I Görälven var harr nog större.Ja, jag letade just efter mina dykglasögon och snorkel. Skall till forsen och försöker se några bågar och hitta några drag från botten. Redan jävla 28 grader, forsvattnet 25 nu.
Och nu: vem är han? @STORPOTATEN är bänkad till kvällen. Visa bilaga 39933
Är det inte spiran på börshuset i Köpenhamn som sticker upp? Brann inte den ner?
Visst är det en fin sommarstad, var också där, i tisdags när det var lite regnigt, och åt smörrebröd på Schönnemanns (kan rekommenderas)!Köpenhamn stämmer!
Var där för några dagar sedan och hade glömt vilken fin sommarstad det är…..
Din tur @kappakomplett
Ja, man har den utsikten mot italien på väg mot det här som dyker upp på andra sidan:På väg upp mot Breithorn?
Ja, det är kanske rätt. En sak undrar jag: Hur är det möjligt, att i samma land är man så kritisk till munskydd, men på samma tid niqab och burka går mycket väl an?
Din tur @Hawk100
Tinzenhorn.Här låg molnen kanske ungefär lika högt. Var?
Visa bilaga 39938
Edit: tom PC paff. Här annan vinkel, annat väder, och annan säsong, men delvis samma berg.
Visa bilaga 39942
Ja, stämmer helt! Piz Ela och Piz Mitgel också. Inte bästa vädret när jag var där, men fina vyer och ganska rolig skidåkning!Första (dimmiga) bilden ser ut att vara tagen i skidområde Lenzerheide, kanske från Piz Scalottas? Eller i närheten?
Ja, svårt.Hmmm... tror jag har bott några år där och några år där... men vad hette nu staden...
Visa bilaga 39944
Skulle kunna vara Romeleåsen i bakgrunden då….Ja, svårt.Liknar ju inte alls Limhamn.
Du är nära, men inte tillräckligt nära.Titlis, och du skall ner Galtiberg?
Nu är det iallafall på rätt sida av systemet! Var uppe vid Schafberg, nordväst om Jochpass. Fin liten tur, men bäst innan vårsolen blir för varm.Men är det Jochstock då?
Ja, Idre! Jag hämtade några lådor Mariestads och Bryggmästarens från Idre systemet på väg till Stockholm och färjan.Jahapp jahapp. Det är ju Sörälven det där. Känner igen harren som tittar upp ur vattnet, han brukar hänga vid första stenen där bak i böja.
Och då skall det vara Idre vi ser där borta.
Vilken oudis….Vad heter den här toppstationen?
Visa bilaga 39972
Mäktigt @Hawk100 ..... visst är det (Dome des) Oudis och toppen ligger på dryga 2100 möh.Vilken oudis….
Jag har ingen aning vad den heter, men gissar på att höjden är runt 2100 möh…
Ja det känns som ett tämligen brant och lite hemligt skidområde får man väl säga. Hemligt på så vis att det går mkt ryggar och åsar som döljer pister lite här och där.Intressant skidområde, aldrig hört talas om det. Verkar ha typ 60% röda och 30% svarta backar...