Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Barga i Serchio-dalen är verkligen värt en dagsutflykt.
Trappor och branta gränder, mysiga små restauranger, fantastiska utsiktspunkter och nästan inga turister.
Så här skriver Google-AI om man söker på Barga:

1754757716042.webp

I Barga kan man äta lunch på restaurang så här pittoreskt och mysigt. En Antipasti-bricka med mat för att mätta 2 pers kostade 16 Euro och en 1/2 L karaff rödvin 8 Euro.
1754757855771.webp

Ser super ut! :) Vet i tusan om jag vågar åka dit. Lite långt bort också. ;)
Bjuder på en lätt, dagsfärsk. Här över 3500 fhm i bild. Var är bilden tagen?
1754758342240.webp

Och det är ju lördag! 🤘:devilish: Några riktigt klassiska textrader i den här.

Ser super ut! :) Vet i tusan om jag vågar åka dit. Lite långt bort också. ;)
Bjuder på en lätt, dagsfärsk. Här över 3500 fhm i bild. Var är bilden tagen?
Visa bilaga 40083

Och det är ju lördag! 🤘:devilish: Några riktigt klassiska textrader i den här.
Men nu börjar musiken bli ok!

Entombed concert I Joensuu i ett litet klubb, kanske 1998. Eller 1997. Jävlar, tinnitus sedan dess.

Jag fortsätter i samma anda med ännu en sommarbild och ännu ett skandinaviskt band som sällskap – det är ju fortfarande lördag. Varning: musiken är kanske lite för snäll för vissa.

Var är bilden tagen?
IMG_4106.webp

Stenar i bild och stoner i rock:

Senast ändrad:
Fin vy!
Från spetsiga bergstoppar till spetsiga stenar. Vart är vi?
IMG_1861.webp

Och på en onödigt kall sensommardag passar det kanske med ljud från en annan tom, men varmare arena?

Bohus Malmön?

Nu är det musik mer i min division - missat konserter med David Gilmour två ggr (senast i Rom i höstas)… oförlåtligt.

Jaha, granitklippor, rest av stenbrott, trampolin, båtbryggor... Wallander skakade på huvudet och drog i sig en halva Explorer. Till.

Drar till med en gissning till. Bovallstrand?

Du är nära nu!
Ledtråd: En törstig, hungrig och rejält desorienterad dyslektiker kunde lätt stupa från brädan och simma över sundet i hopp om att få tag i en Tuborg och röd korv

Aha! Wallander zoomade in på fel trampolin vid fel brygga. Han skyller på spriten... ;)

Sommaren är inte slut ännu. Här hittade vi ett mysigt hotell för några år sedan. Vid staketet där framme har man en god utsikt över Medelhavet och Monte Carlo. Vad heter den lilla stad vi hamnat i?

Senast ändrad:
Nu slår jag en svår fråga på bordet. Var kan det vara så här folktomt på sportlovsveckan 9? Vilket skidområde? Bonusfråga: Till vilken krog är jag på väg?
20250225_111721.webp

Basecamp ligger väl rakt ner, men är den en "gammal bummhåla"? I siktlinjen finns också Bar Cuba som kanske är mer i KaitsuHs stil?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp