PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men nu börjar musiken bli ok!Ser super ut!Vet i tusan om jag vågar åka dit. Lite långt bort också.
Bjuder på en lätt, dagsfärsk. Här över 3500 fhm i bild. Var är bilden tagen?
Visa bilaga 40083
Och det är ju lördag!Några riktigt klassiska textrader i den här.
Tja, i alla inte vid svaret vid för den aktuella bildgåtan, bli först med att lösa den om du vill lägga upp en egen bildgåta.Vart ligger elefanten?![]()
Kan det vara Rigi Burggeist?Vad heter den här toppstationen?
Visa bilaga 40086
Det är det! Tog bilden lite tidigare i lördags. Otroligt panorama där mot Schwyzer, Glarner, Urner och tom Berner Alpen.Kan det vara Rigi Burggeist?
Pink Floyd - Live at StallebrotetBohus Malmön?
Nu är det musik mer i min division - missat konserter med David Gilmour två ggr (senast i Rom i höstas)… oförlåtligt.
Chansar på att du är i Cap Ferrat….Aha! Wallander zoomade in på fel trampolin vid fel brygga. Han skyller på spriten...
Sommaren är inte slut ännu. Här hittade vi ett mysigt hotell för några år sedan. Vid staketet där framme har man en god utsikt över Medelhavet och Monte Carlo. Vad heter den lilla stad vi hamnat i?
Visa bilaga 40130
Chansar på att du är i Cap Ferrat….
Menton?
Roquebrune Cap Martin
Ja, Anton! Men ser du, pisten är markerad svart, så, inga turister vågar åka där. Åkte en hel dag där nästan ensamt. Din tur @Ivo del Scandi , men, vem som gissar till vilken gammal bummhåla var jag på väg? Där nere?Folktomt i St.Anton v9??
alla är kanske på Crazy Kanguruh redan?
Nej, nej, alkt för dyr för verkliga bummar. Jag berättar, krogen finns inte längre där i Nasserein. Nuförtiden Fang. Tidigare fanns där en liten krog full av cigar rök. Bummarna möttes där.Mooserwirt?
det tror jag inteÄr hon Ann-Marie Tistler, Miss Sverige 1952?
jo, det gjorde hon. Men även en större bedrifthon gick upp för Vassitjåkka med ett leende?
Intressant, och det ska ju vara egna bilder i den här tråden…. hur gammal var du 1944, Ivo?