Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är bilden tagen?
IMG_6875.webp

Schynige Platte?

Är det Kalle på alphorn i bakgrunden...? ;)

Visst är det Schynige Platte! Däremot inte jag på alphorn dessvärre. ;)
Några kända 4000-metare i bilden, såg ett par till senare. Mer om dem en annan gång kanske. :cool:

Din bild, och fredagsdisco, @fredw 🕺💃

Däremot inte jag på alphorn dessvärre. ;)
eller dessbättre kanske! 😉

Nu får gammelgäddorna lugna sig litet - vi som gissat rätt på minst 20 bilder i denna tråd får vänta att svara tills efter midnatt! Möjligen har jag haft denna bild förut…

Här kan man veckohandla på stormarknaden med gratis parkering. Efter att man åkt skidor i den finfina skidort som väntar i andra änden av gondolen som går från parkeringen. Vad heter skidorten?

1758278328028.webp

Kanske inte disco men en feel-good-låt från förr som fastnat... med riktigt bra gitarrsolo.

Senast ändrad:
eller dessbättre kanske! 😉

Nu får gammelgäddorna lugna sig litet - vi som gissat rätt på minst 20 bilder i denna tråd får vänta att svara tills efter midnatt! Möjligen har jag haft denna bild förut…

Här kan man veckohandla på stormarknaden med gratis parkering. Efter att man åkt skidor i den finfina skidort som väntar i andra änden av gondolen som går från parkeringen. Vad heter skidorten?

Visa bilaga 40526

Kanske inte disco men en feel-good-låt från förr som fastnat... med riktigt bra gitarrsolo.

Den enda skidorten på planeten som ingår i både Ikonpass, Indypass och Scandinavian SkiPass 🌞

Fredag ändå, fin bild ovan molnen, litet fest får vi ha....

PS tycker mig se att det ryker litet... var åker man skidor på aktiva vulkaner? Japan?

Senast ändrad:
Fredw är rätt ute.

Vulkanen är utrustad med gondol som tog oss halvvägs upp, sedan fick vi för egen maskin nå toppen. Vad heter vulkanen?

IMG_6378.webp

Snödjup

Tillbaka
Topp