Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jajamen! Din turGant-Hohtälli?
Korrekt! Från en fin dag med fluffig kallsnö i slutet av april i år. I princip folktomt i off-pisten. Delvis tack vare att toppliften var avstängd och vi fick huda upp. Minns dock inte om just denna linje krävde hudar eller om det bara var att skråa en längre bit.Narvik?
Ser ut som liften Carosello 3000, alltså Livigno skulle jag gissa på då….
Ser ut som liften Carosello 3000, alltså Livigno skulle jag gissa på då….
Vi var där v 3 och det saknades lite av det vita då. Bild kommer.Precis! Efter ett rejält snödump v 10 förra året. Följt av sol i några dagar, se nedan.
It’s Gin o’clock - dvs din tur, GT-gubben.
Visa bilaga 40509
Vitt men inte snö, åkbart ändå kanske för vissa som inte tänker på glidet. Var är bilden tagen?Vi var där v 3 och det saknades lite av det vita då. Bild kommer.
Bra gissning men inte rätt. Och då som det brukar vara, gissning ger ledtråd. Mycket likheter avseende del av naturen men annat språk som gäller.Gotska sandön?
Visst är det så.Bornholm, Dueodde?
Rätt region, men Kleine Scheidegg ligger betydligt närmare de stora bergen som syns i bilden. Vi är dessutom ca. 100 m lägre.Kleine Scheidegg?
Visst är det Schynige Platte! Däremot inte jag på alphorn dessvärre.Schynige Platte?
Är det Kalle på alphorn i bakgrunden...?
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
eller dessbättre kanske!Däremot inte jag på alphorn dessvärre.![]()
eller dessbättre kanske!
Nu får gammelgäddorna lugna sig litet - vi som gissat rätt på minst 20 bilder i denna tråd får vänta att svara tills efter midnatt! Möjligen har jag haft denna bild förut…
Här kan man veckohandla på stormarknaden med gratis parkering. Efter att man åkt skidor i den finfina skidort som väntar i andra änden av gondolen som går från parkeringen. Vad heter skidorten?
Visa bilaga 40526
Kanske inte disco men en feel-good-låt från förr som fastnat... med riktigt bra gitarrsolo.
Då kommer jag som helt ny i tråden och säger Pila, Italien.![]()
Fredw är i rätt landI Turkiet? Erciyes?
Du är på rätt ö i Japan men fel vulkan. Sikta nordost.mt yotei
Korrekt din tur!Asahidake?
Bilden är tagen i somras och liften körs alltjämt! En riktig antikvitet.Bild kommer ikväll....
Ps: @SoulRider är det en gammal bild eller ser liften fortfarande ut sådär? Den var ju gammal när jag var där, dryga 20 år sen....