Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix trodde det skulle vara enklare. Många av er har åkt liften.Den går mellan två länder?
Det finns bygel trångt som fan om man har långa ben.Den har ingen bygel att fälla ner?
Den måste vara gamla kassa Riffelbahn i Rendl! Skrämmande som fan!Det finns bygel trångt som fan om man har långa ben.
Haha du är i fel land, annars var ju den gamla träsitten upp från Anton till Gampen legendarisk.Den måste vara gamla kassa Riffelbahn i Rendl! Skrämmande som fan!
Nu börjar du närma dig men det är inte den liften jag tänker på.Kan det vara Punta Jolanda?
Men vad som skulle vara speciellt.. höjden över marken?
Stämmer bra man kan åka mot Champoluc eller mot Staffal. Din turPåstigning åt två håll? Ser ut som Lago Ciarcerio - Alpe Belvedere ovanför Champoluc.
Ahh, Churfisten! Och det är väl Säntis som sticker upp där bortom?Trübsee Hopper är också sån, ger dessutom knappt några höjdmeter.
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 41444
Lite softrock så här vid lördagslunch. Obs, inte ledtråd!
Ja, precis. Vid Maschenkamm dit tre liftar kommer upp. ”Röken” låg alltså över Walensee, inte Genfersee som i låten.Ahh, Churfisten! Och det är väl Säntis som sticker upp där bortom?
Så du är i Flumserberg.
Den är ståtlig den där kammen!Ja, precis. Vid Maschenkamm dit tre liftar kommer upp. ”Röken” låg alltså över Walensee, inte Genfersee som i låten.
Mer rock nu @STORPOTATEN
Precis! Eller ja, jag hoppades få se lekande havsöring i Åvaån som vi ser på bilden. Men det fick jag inte. Nästa gång.Du såg lekande öringar?
Och här kommer lite lättsmält lördagsrock!
Här börjar öringleken bli över, men, sik har inte ännu kommit till forsen. Konstigt. Kom just hem, fick bara en abborre.Precis! Eller ja, jag hoppades få se lekande havsöring i Åvaån som vi ser på bilden. Men det fick jag inte. Nästa gång.
Citat;
"Åvaån är ett viktigt lekvatten för havsöring i Stockholmsområdet, men har drabbats av allvarliga problem. En torrläggning 2019 förstörde en stor del av öringstammen, och sedan dess har invasiva signalkräftor utgjort ett stort hot genom att äta rom och småttingar. Just nu pågår arbete för att minska kräftpopulationen för att skydda havsöringen. Det är fiskeförbud i hela Åvaån samt vid utloppet i Åvaviken. "
Nu blir det väl finsk punk va @KaitsuH ?
Helt rätt! Jag glömde musiken. Här är litet gamla finska folkmusik, spelat i Stockholm på 70-talet.Vasaloppsstarten i Sälen?
Nej tack och lov (med tanke på den s k bonuspoängen) har jag inte åkt där , oavsett var det är.
Grymt hur de gick ner på knä synkroniserat!Helt rätt! Jag glömde musiken. Här är litet gamla finska folkmusik, spelat i Stockholm på 70-talet.
Helt rätt! Jag glömde musiken. Här är litet gamla finska folkmusik, spelat i Stockholm på 70-talet.
Jupp, rätt så långt. Återstår nr 21. Sydney
Bowie - Let's Dance
Öster om Arolla. Söder om Sveg.
Rätt land. Vi letar efter bergshytta som syns i båda bilderna. Middag som serverades var ganska monokrom.Hälsa på Ötzi??
Samma dal från motsatt håll 6 månader tidigare.
Visa bilaga 41474