STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ski Arlberg, nånstans på berget mellan Lech/Warth?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wow. Bilden överlevde i 5 minuter, inte illa.Giggijoch Sölden med Äußere Schwarze Schneid i bakgrunden.
….. and by the way @STORPOTATEN ….. white men can‘t play funk….![]()
Inledningen var lite funky…. men…Wow. Bilden överlevde i 5 minuter, inte illa.
Erkänn att det ryckte i fossingarna...?
![]()
Citat PC; "….. white men can‘t play funk…."Inledningen var lite funky…. men…
Och medan jag letar reda på en ny bildgåta så får alla hålla tillgodo med lite äkta gammal funk, och även den enda som jag känner till som avviker från ”regeln” som jag skrev i förra inlägget.
Sångaren Harry Wayne Casey med KC and the Sunshine Band, framför här ”I’m Your Boggie Man”.
Ja, du läste väl ”och även den enda som jag känner till som avviker från ”regeln” som jag skrev i förra inlägget”?Citat PC; "….. white men can‘t play funk…."
Harry?![]()
Ofan, ska man behöva läsa också.....Ja, du läste väl ”och även den enda som jag känner till som avviker från ”regeln” som jag skrev i förra inlägget”?![]()
Nej, fel land.Pizzo d’Andolla?
Nu är det nära.Ser ut som på motorvägen längs med Italiens västkust. Norrgående riktning, strax norr om Pisa.
Monte Matanna minns jag det fanns som rätt hög.
Ska kolla nån karta senare, eller nån annan då...
Den är med i bilden men är inte högst.Pania della Croce?
Nej, den är lägre än Pania della Croce och syns inte heller i bilden.Pizzo d'Uccello?
Inte det heller, sorry, det syns inte i bilden, men du är ju nära.Wtf... Monte Pisanino?
Korrekt, Monte Tambura 1890m.Monte Tambura?
Ja, bilden är tagen just därifrån.Ska det vara Monte Gabberi som ligger före allt annat ?
Edit: Nu kollade jag en karta. Skulle tro att ni är vid cirkeln..
Visa bilaga 41638
Hade alldrig trott att Monte Tambura tittar över "ridgen" runt M Alltissimo. Är väl bara spetsen då, som ser ut att vara en del av bergen framförJa, bilden är tagen just därifrån.
Korrekt, Monte Tambura 1890m.
Man ser alla profilerna av bergen ganska tydligt i Google Earth, så omöjligt är det inte att hitta rätt.
Ganska mäktiga berg trots under 2000m eftersom man ser dem från havsnivå.
Din bild @fredw !
Sket först i brallan när jag trodde du åkt bil, men noterade sedan den lilla tågikonen varpå jag kunde lugna ned mig..Vad heter berget långt borta mitt i bilden?
Visa bilaga 41644
Edit: Screenshot följande dag
Visa bilaga 41656
Jag antar att du åker Shinkansen. Isf är berget Fuji.
Inte riktigt men bra tänkt!Stenshuvuds nationalpark?
Ja, precis. Sonen tittar ut ungefär från hjortsprånget mot kopparhatten! @PisteCarver får ta oss tillbaka till snönKopparhatten på Söderåsen?