Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Lech/Warth stämmer. Fru TailGunnars favoritställe.

Jag kastar in för enkla bollar 🤔
jim-carrey-liar.gif

Wow. Bilden överlevde i 5 minuter, inte illa. 🙃
Erkänn att det ryckte i fossingarna...?
:)
Inledningen var lite funky…. men… 🤷‍♂️

Och medan jag letar reda på en ny bildgåta så får alla hålla tillgodo med lite äkta gammal funk, och även den enda som jag känner till som avviker från ”regeln” som jag skrev i förra inlägget.
Sångaren Harry Wayne Casey med KC and the Sunshine Band, framför här ”I’m Your Boggie Man”.

Inledningen var lite funky…. men… 🤷‍♂️

Och medan jag letar reda på en ny bildgåta så får alla hålla tillgodo med lite äkta gammal funk, och även den enda som jag känner till som avviker från ”regeln” som jag skrev i förra inlägget.
Sångaren Harry Wayne Casey med KC and the Sunshine Band, framför här ”I’m Your Boggie Man”.
Citat PC; "….. white men can‘t play funk…."
Harry? 🤔

Ser ut som på motorvägen längs med Italiens västkust. Norrgående riktning, strax norr om Pisa.
Monte Matanna minns jag det fanns som rätt hög.
Ska kolla nån karta senare, eller nån annan då...

Senast ändrad:
Ska det vara Monte Gabberi som ligger före allt annat ?

Edit: Nu kollade jag en karta. Skulle tro att ni är vid cirkeln.. Ska man inte se Monte Matanna då? Resten som Alltissimo, Corchia och Fiocca borde vara bakom "första" linjen? Men vad vet jag...
Edit 2: Kollade igen, Monte Alltissimo kunde kanske ligga så att den går att se. Men svårt när man inte vet den exakta positionen...
1763371289002.webp

Senast ändrad:
Korrekt, Monte Tambura 1890m.
Man ser alla profilerna av bergen ganska tydligt i Google Earth, så omöjligt är det inte att hitta rätt.
Ganska mäktiga berg trots under 2000m eftersom man ser dem från havsnivå.

Din bild @fredw !

Jo men först hitta rätt "vantage point" var inte lätt... Jag var länge för långt norrut. Jag tackar alla FR-kollegor att ni först sorterade bort alternativen! :)

Det är fina berg och intressant hur lång tid det tar att ta sig igenom om man ska ge sig upp på småvägarna. Vilket också innebär att det liksom blir "avlägsen höglänt glesbygd" trots att det på pappret är nära de stora vägarna. Mina gamla hemtrakter litet, märkligt att du är där och kör omkring så ofta.
Återkommer med bild.

Tillbaka
Topp