Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju folk i backen, hu så hemskt
Stötens snögaranti
Vi garanterar att vi alltid har minst tre nedfarter öppna, varav minst en från toppen.
Och det där är tre nedfarter i deras värld. Grus i liftspåret med…
I alla fall korta liftköer. Och parken ser utmanande ut som en Redbul reklamMindre bra läge även i Romme. Ingen större överraskning förstås.
Visa bilaga 42523
Visa bilaga 42524
Jag vill inte vara sån, men måste alla tre backar synas i samma bild och man kör väl med stolsliften pga. brist på snön på liftgatorna.Och det där är tre nedfarter i deras värld. Grus i liftspåret med…
Många på Freeride som ska FLYGA dit.
Hur ska man annars ta sig till Japan?Många på Freeride som ska FLYGA dit.
Segel- eller elbåt.Hur ska man annars ta sig till Japan?
Tunnelbanan så klartHur ska man annars ta sig till Japan?
Hur ska man annars ta sig till Japan?
Vem vågar lägga x antal månadslöner på att boka en Japanresa 7 månader i förväg när förhållandena kan se ut så?jag såg just en bild från Hokkaido som såg ungefär lika lockande ut som Romme just nu
HundspannHur ska man annars ta sig till Japan?
Inte alls helst.Hur ska man annars ta sig till Japan?
Jag hade möjligheten att joina en grupp på Hokkaido nu i början av januari och nu är jag sjukt nöjd att den resan inte blev av. #blessedVem vågar lägga x antal månadslöner på att boka en Japanresa 7 månader i förväg när förhållandena kan se ut så?
Varför inte?Inte alls helst.
Vadan denna nipponofobi?Inte alls helst.
Hade iofs kunnat bli ett häftigt projekt. Åre-Hokkaido medelst hunnspann genom tundran. Red Bull kanske vill sponsra med go-pros, drönare och energidryck.Hundspann
Tråkigt, helt klart bästa backen. Den pisten har ju också använts otroligt frekvent som träningsbacke för flera klubbar. Hur blir det nu, har de övergett Ulricehamn?
Vilka länder får man åka till då?Ni vet varför. 1kg Co2. Och vips får du sluta leva resten av året- om du är en skidåkare som uppskattar utomhusbackar dvs.
Flertalet länder i Europa om man byter färdsätt.Vilka länder får man åka till då?
Men om jag har redan varit dem och vill se hela världen? Du verkar vilja begränsa världen för folk istället för hitta världstäckande hjälp i miljöfrågan.Flertalet länder i Europa om man byter färdsätt.
Helst i nån annan tråd? Det går förstås att lägga klimatpolitiska aspekter på de flesta diskussioner, även här på Freeride, liksom fördelningspolitiska, nationalekonomiska, hälsomässiga, religiösa etc etc men… ja.Inte alls helst.
Det finns över 1000 skidorter bara i alperna. Ja tills vi hittar andra sätt att förflytta oss över hela jorden är vår eget resande viktigt. Sen finns det helt andra perspektiv som veckoresenärer ständigt missar, som att upptäcka det fina i att inte bara bocka av och gå vidare. Det är ett nog så viktigt perspektiv- som också hade förändrat vår jord.Men om jag har redan varit dem och vill se hela världen? Du verkar vilja begränsa världen för folk istället för hitta världstäckande hjälp i miljöfrågan.
Samtliga skidområden världen över upplever en skakig säsongstart, nog är det av högsta relevans att vi skidåkare har möjlighet att förstå vår egen påverkan på dessa.Helst i nån annan tråd? Det går förstås att lägga klimatpolitiska aspekter på de flesta diskussioner, även här på Freeride, liksom fördelningspolitiska, nationalekonomiska, hälsomässiga, religiösa etc etc men… ja.
Se gärna svar ovan.Kan ni inte fortsätta diskussionen i den tråden som är avsett för miljöfrågor.![]()