Blir det någon skidåkning i vinter?

Lugnet före Jul-stormen!

Bilagor

• IMG_0815.webp
    IMG_0815.webp
    429.6 KB · Besök: 133
  • IMG_0820.webp
    IMG_0820.webp
    467.7 KB · Besök: 118
Ojdå!
Jag som går runt och gnäller/surar över sakernas tillstånd på hemmaplan.
Att det var så illa på andra ställen som era bilder visar trodde jag inte.
Har ju inte tittat heller, är nog lite hemmablind.
Så nu skärper jag mig, sätter mig i soffan tindrar med ögonen och väntar på Tomten.

Hur är föret i Åre och eller Snasahögarna? Is och skare? Antar att det är helt ok i preparerade pister? Kommit någon snö idag?

Ni vet varför. 1kg Co2. Och vips får du sluta leva resten av året- om du är en skidåkare som uppskattar utomhusbackar dvs.

Men om jag har redan varit dem och vill se hela världen? Du verkar vilja begränsa världen för folk istället för hitta världstäckande hjälp i miljöfrågan.
Det finns över 1000 skidorter bara i alperna. Ja tills vi hittar andra sätt att förflytta oss över hela jorden är vår eget resande viktigt. Sen finns det helt andra perspektiv som veckoresenärer ständigt missar, som att upptäcka det fina i att inte bara bocka av och gå vidare. Det är ett nog så viktigt perspektiv- som också hade förändrat vår jord.

Helst i nån annan tråd? Det går förstås att lägga klimatpolitiska aspekter på de flesta diskussioner, även här på Freeride, liksom fördelningspolitiska, nationalekonomiska, hälsomässiga, religiösa etc etc men… ja.
Samtliga skidområden världen över upplever en skakig säsongstart, nog är det av högsta relevans att vi skidåkare har möjlighet att förstå vår egen påverkan på dessa.

Kopplingen mellan hur jag vill leva/ha möjlighet till och hur jag lever tänker jag är viktig.

Tillbaka
Topp