Dagens jamare

Dagens jamare
Mitt i julmatlagningen fick jag besök, då lär man bjuda till.
Björkknoppssnapsen gick ner den också.
God jul påer!

Bilagor

• IMG_5622.webp
    IMG_5622.webp
    353.3 KB · Besök: 53
  • IMG_5621.webp
    IMG_5621.webp
    454.9 KB · Besök: 53
Dagens jamare
Dagens järngympa: Hur många jamare i bild?

Visa bilaga 44700
Hmm, klurigt. Men det ser ut att vara tre pluntor om ca 250 ml. Om vi säger att en jamare är ca 50 ml, innehåller alltså en plunta 5 jamare. Gånger tre pluntor blir alltså 15 jamare i bild.
Sen finns där även nån form av bäss, men det räknas ju inte som jamare, så den utgår. :rolleyes:

Edit: Men det finns frågetecken naturligtvis. Är samtliga pluntor fulla? Eller har någon tjyvstartat och således klämt någon eller några jamare? Då blir ju resultatet lite annorlunda...

Senast ändrad:
Dagens jamare
Dagens jamare
Hmm, klurigt. Men det ser ut att vara tre pluntor om ca 250 ml. Om vi säger att en jamare är ca 50 ml, innehåller alltså en plunta 5 jamare. Gånger tre pluntor blir alltså 15 jamare i bild.
Sen finns där även nån form av bäss, men det räknas ju inte som jamare, så den utgår. :rolleyes:

Edit: Men det finns frågetecken naturligtvis. Är samtliga pluntor fulla? Eller har någon tjyvstartat och således klämt någon eller några jamare? Då blir ju resultatet lite annorlunda...
Jag är ingen vetenskapsman men det låter sjukt rimligt! Snygg järn-ekvation! 🍻

Tillbaka
Topp