Koppelman
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frid för själen
Det är fascinerande att se hur Levis långsiktiga arbete för att bli en internationell turist destination bär frukt. Genom att konsekvent satsa på snögaranti, infrastruktur och den arktiska upplevelsen lockar de numera stora mängder turister från hela världen – i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
Visa bilaga 43407
Men de som kommer med flygplan sitter i baren? Eller var är alla?Det är fascinerande att se hur Levis långsiktiga arbete för att bli en internationell turist destination bär frukt. Genom att konsekvent satsa på snögaranti, infrastruktur och den arktiska upplevelsen lockar de numera stora mängder turister från hela världen – i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
Visa bilaga 43407
De har verkligen lyckats; bl.a. var Hollywoodstjänrnan Sydney Sweeney nyligen där och la upp en fin video från resan till sina 26 miljioner följare.Det är fascinerande att se hur Levis långsiktiga arbete för att bli en internationell turist destination bär frukt. Genom att konsekvent satsa på snögaranti, infrastruktur och den arktiska upplevelsen lockar de numera stora mängder turister från hela världen – i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
Visa bilaga 43407
www.instagram.com
Det är fascinerande att se hur Levis långsiktiga arbete för att bli en internationell turist destination bär frukt. Genom att konsekvent satsa på snögaranti, infrastruktur och den arktiska upplevelsen lockar de numera stora mängder turister från hela världen – i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
Visa bilaga 43407
Inte vet jag? Jag antar att en hel del åker utför, längd eller skoter. Plus riktiga turistfällor som husky och snöskor safaris.Men de som kommer med flygplan sitter i baren? Eller var är alla?
Jag ville bara bränna pist. Obefintliga köer, snabba stolliftar med bubblor och backarna i fint skick. Dvs det funkade fint.Hur var åkningen? (ser inte särskilt lockande ut om du frågar mig..)
Man blir förvånad över hur mycket britter som faktiskt åkt till norra Finland på skidsemester. Borde nångång googla hur det marknadsförs. Dessutom hittar man en hel del mellaneuroper i skidspåret. Dvs folk som kommer från bergen och sysslar med längdskidåkning på dedär 5km slingorna uppefter daldiket, är hel lyriska över de finska skidspårenInte vet jag? Jag antar att en hel del åker utför, längd eller skoter. Plus riktiga turistfällor som husky och snöskor safaris.
Det borde alla skidåkare kunna göra. Har du skrivit på än?Ishotellet i Jukkasjärvi har uppåt 70000 influgna turister per år varav de flesta från utlandet, så allting går att sälja med mördande reklam... Kanske Anzom kan lägga några spyor på deras hemsida också?
De flesta kända åkare som har skrivit på flyger kors och tvärs i världen att åka skidor. Är det värre att Alberto och Claudia från Rom åker till Jukkasjärvi?
... Kanske Anzom kan lägga några spyor på deras hemsida också?
all mōghe ska hållas på plats!
Allt fler vill åka allt mer.De flesta kända åkare som har skrivit på flyger kors och tvärs i världen att åka skidor. Är det värre att Alberto och Claudia från Rom åker till Jukkasjärvi?
Borde alla skidåkare lägga spyor på deras hemsida?
Öö, nej?Borde alla skidåkare lägga spyor på deras hemsida?
Jag frågade om Anzom tyckte det.Öö, nej?
Freeride var så mycket roligare 2013Det finns ju en underhållande tråd om det här, startad när ämnet var mer aktuellt:
https://www.freeride.se/forum/threads/mattias-hargin-hot-eller-ohot.92120/
Jag skyller på den där förrädiska Gilla-knappen. Jag noterar att bara två inlägg i hela tråden om Hargin har fått en Like och det av dig Ivo, har du gillat dessa inlägg nu, fanns Gilla-knappen ens 2013?Freeride var så mycket roligare 2013![]()
Min började för ca 10 dagar sedan, bildbevis kommer här.On topic för denna tråd så har min säsong nyss börjat, bildbevis kommer kanske senare.
Så där ja, så ska det se ut! Tack för inspirationen.Min började för ca 10 dagar sedan, bildbevis kommer här.
Visa bilaga 43433
Inspirerande det också! Här är en lite bild från en stillsam afterski för någon vecka sedan:Så där ja, så ska det se ut! Tack för inspirationen.
Har tyvärr inte i närheten av lika spektakulära bilder att bjuda på men här är i alla fall en bild från eftermiddagsturen:Visa bilaga 43442
Läcker bild!Inspirerande det också! Här är en lite bild från en stillsam afterski för någon vecka sedan:
Visa bilaga 43443
En liten bit ifrån Zinal, Saint Luc.Läcker bild!
Från Zinal?
Var där en gång.
Mäktiga berg, från vänster Besso, Obergabelhorn och Matterhorn.![]()
Något Levi har förstått bra är att om man har bra infrastruktur så kommer alla oavsett väder.Det är fascinerande att se hur Levis långsiktiga arbete för att bli en internationell turist destination bär frukt. Genom att konsekvent satsa på snögaranti, infrastruktur och den arktiska upplevelsen lockar de numera stora mängder turister från hela världen – i helgen landade hela 24 flyg om dagen från Centraleuropa. Ofattbart.
Visa bilaga 43407