Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

2200 fhm är inte illa. Men här har vi ganska exakt 3000 fhm från toppen till älven i dalen. Vad heter toppen?
1772381406100.webp

Senast ändrad:
Det där är väl ganska lätt även för de som inte kallar dolomiterna sitt hem?

Tar mig friheten att ta den utan extra krav:
Sella massivet, med Piz Boé och den hängande stugan som högst i bilden.
Edit: Till vänster på massivet ser man Stationen på Sass Pordoi, därifrån har man fin tillgång till Sella massivet. Var fullt med folk redan för 20 år sen däruppe. Undrar hur det är nu?

Var är vi nu då? Nämn gärna toppen/toppstationen/stugan som ligger strax bakom/ovanför mig.

Bilagor

• 20260205_113521.webp
    20260205_113521.webp
    726.3 KB · Besök: 79
Ibland får man till en bra bild och man inser igen varför en skidsemester är den bästa av semestrar. Men vad ska vi ställa för fråga på den bilden?:unsure:
Vi gör en twist och uppgiften blir att markera i den andra bilden var den första bilden är tagen. Bilderna är tagna samma dag.
1772525128274.webp

1772525233202.webp

1772659177487.webp

Ser ut som Hemsedal. Denna var vi uppe för massor år sen och den är väl hyfsat poppis? Har väl inte ens nåt namn?

Edit: Ser nu att Kalle redan gissade på Hemsedaltoppar och fick det bekräftat.. Nåväl. Gissar på den inringade då iaf. Norgeskart visar inget namn.

Jaha, jag får väl börja bänka de gökar som står bredvid när bilder tas.... :unsure:
Men visst är det Prali, denna lilla puderpärla i västra Italien. Lär bli återbesök vid någon retour d'est i framtiden, trots att det faktiskt är Italien... ;)

Och en bra pizza Diavola fick man där också. Inte den bästa, men väldigt bra.

Tillbaka
Topp