Blir det någon skidåkning i vinter?

IMG_9205.webp

Jodå, även igår. Men snön går åt rejält fort trots väldigt kall vinter hittills. Stenhårt i backen, tills de skär igenom…

Ja vilket toppenväder för seriös piståka, och med den farten Tegestolen har hinns det ju bronza seriöst på vägen upp.
Fast vi har åkt i byn i helgen!
Hä bare å åk⛷️
Åkte i byn i lördags, Duved torsdag-fredag. Blev första gången någonsin i Tegefjäll för mig igår, blev ganska positivt överraskad om den faktiskt.

Så mycket folk överallt….. Eller inte.. Älskar en dal där folk inte kommer till…..
Jag tyckte v10 var lugn men det här. Jag får lappsjuka, närmast själv i soliga pister. Carvingtime!
Lite Danskar i Björnen men dom kan man ha som slalomkäppar.
Förlåt @Hasse_Lindborg kunde inte motstå.
Sanningen: jag åker inte nära folk i backen, inte ens danskar.

Jag tyckte v10 var lugn men det här. Jag får lappsjuka, närmast själv i soliga pister. Carvingtime!
Lite Danskar i Björnen men dom kan man ha som slalomkäppar.
Förlåt @Hasse_Lindborg kunde inte motstå.
Sanningen: jag åker inte nära folk i backen, inte ens danskar.
Vem gillar danskar? (Så skall jag inte säga när jag har dubbeltmedborgarskap)

Är dessutom nästan inga stockholmare heller här så ännu bättre. 🥰

Senast ändrad:
Kortvecka (V.11)

Första anhalt Branäs en heldag på resan upp till
kläppen för 2 skidagar som gör det krångligare än nödvändigt för att få boendet vilken kräver en specialare med QR-läsare för att få informationen:
AP1GczN_kVe4u-Px1S-R42f75XJMsjD1m4asgnIu3cUyfxgzkOp8jEWZ_sfgGWR6J0_fhE3vYIyr4tGn-MTDFElv_fddzseV72tCYNuFe2xq8TAplXXsZxYsok7PwXvVxymmPFmMYey6_aM8fkj6PFXcekQe=w1239-h929-s-no

AP1GczPG9mLR4VsvFAxdyaOxcFR220Ej501Pxfdd5y_0I1LuEJFI-gODxuGth90LQ9fOhN7GVWkE_wjHX1DXuMZYHMrwk2X_tptbjGYzNBX_-8UdoFIg5cFHIuXwOkFidsdOpgXiqHbGMBFnwf37nEc52O77=w1239-h929-s-no

Ingen boendepärm, lyckades leta upp bruxen till diskmaskinen så jag kunde sätta på den , med hjälp av internet och en bärbar dator

det blev väl kortis någonstans då jag uppgav mitt hem-telefonnummer i profilen:
AP1GczNjyLvMuo55a1I7KMmKzCxFLKehOq1EcT0-kvln_BdHaPEAc91PcZhfT6D2YPgFm8tHUO_EzZBp3XL7YJX6W4NtyWKDQqkE9lXFFZmI35eZi49RTsyARxBmOn3fkWd0w7lZGLbq4-I1MX8Wg_isoiUo=w1130-h737-s-no

:)

på hemresan:
Romme alpin en avstickare på vägen hem, en heldag, ett virrvarr med liftar och backar men faktum är känns som det minst lika bra utbud med åkning som i Kläppen (men även kanske åsså Branäs) värt ett besök på till eller hem-resan, allt var öppet denna dag:
AP1GczOJXRYovioBlmbWLFnq-sVP8ozjFBbuz0a9CpVIOuhZRIz5_IPBQm4r0HWGk1pn3DhsXulymCvdyt99FfsemRtFkRIproy3PF4-iQcxW6UknRgMu7R7RBT42LqSoNyNpTd3lrhcPZltu4pspStZwDNQ=w1239-h929-s-no

AP1GczO9UOkNAW_NYGDE6_NoABxvhF4nUft5G08glu74LYB_Bi_DZ_O3Mgtg9d74MbwOFRerZ_umXKtoOvgflg9WzyKerFRefEz6AXI-TuD7A3VW6LoUIfnt5rtBKW21tKae3m8gfSZa1YjXEC0B_IMoHecu=w1239-h929-s-no

AP1GczN15hFtTnYFuLS5KcNyzMtUd-gVClU6Z1t0Rw3j7YSPsdZBQXiuYGRYQUBHXE21V-ntyZG7gpxOf_45aSpcF6G10IB-Q6KPxGOI0LneOuNpqlNHjXCCyzVQHAlDDUbWiKM5qbjPE2shhMQPuF4FyyKo=w1239-h929-s-no

Senast ändrad:
Var i Engelberg till och med i måndags. Några dagar hemma på snöfattig svensk mark och imorgon lördag tillbaka ner till Alperna.

Ser ut att kunna bli ett historiskt dump!? 140cm i prognosen mid mountain. Ska man vara exalterad eller rädd eller både och?

IMG_3417.webp

Var i Engelberg till och med i måndags. Några dagar hemma på snöfattig svensk mark och imorgon lördag tillbaka ner till Alperna.

Ser ut att kunna bli ett historiskt dump!? 140cm i prognosen mid mountain. Ska man vara exalterad eller rädd eller både och?

Visa bilaga 44566
Rädd att FR och IT kommer dra ifrån ytterligare i statistiken över lavindöda den här säsongen. 🫣

Sista dagen med off pist innan värmebölja i en vecka. Mycket okört kvar men snödjupet blev dåligt. Men nu snöar det igen.

Förstår mig inte helt på folk.
Mitt i vintern, kallt och mörkt -> alltför mycket kö i Vassfjellet.
Sol, varmt, fina backar med slush -> Ingen kö.

Många verkar sluta säsongen alltför tidigt eller så tror de att plus grader medför dåligt skidföre.

Engelberg. Liftkabin har lossnat. Helt absurda klipp. Verkar utförts HLR och vindar mellan 22-36 m/s verkar uppmätts.

Tillbaka
Topp