Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det var starkt taget.(y)
Har du varit där?

Din bild @Snowgod !
Tack @PisteCarver
Har inte varit där men en kompis var där för inte så länge sedan och skickade lite bilder så det var inte svårt att känna igen.

Var stod jag när jag tog den här bilden?
20260313_160447~2.webp

Skidade från däruppe såklart!

Ledtråd: man ska leta längst västerut i detta skidsystem.

Ledtråd 2:

Senast ändrad:
Tack @PisteCarver
Har inte varit där men en kompis var där för inte så länge sedan och skickade lite bilder så det var inte svårt att känna igen.

Var stod jag när jag tog den här bilden?
Visa bilaga 44935

Skidade från däruppe såklart!

Ledtråd: man ska leta längst västerut i detta skidsystem.

Ledtråd 2:
Skriker ju Via Lattea med den YT videon. Franska sidan? Mellan Montgenevre och Claviere?

Åt andra hållet. Där finns en liten ko!
Ko ledtråden skjuter ut mig helt. Andra hållet känns som antingen Serre Chevalier vilket jag inte vet någonting om (italienvurmare så undviker allt franskt) eller så är det på hemmaplan i Sestriere/pragelato men då är frågan, var är lärkskogen? Känner inte alls igen mig... längre in i Ecrins?

Ko ledtråden skjuter ut mig helt. Andra hållet känns som antingen Serre Chevalier vilket jag inte vet någonting om (italienvurmare så undviker allt franskt) eller så är det på hemmaplan i Sestriere/pragelato men då är frågan, var är lärkskogen? Känner inte alls igen mig... längre in i Ecrins?
Du får leta utmed N94, där finns boskap...

Verkar svår den här bildgåtan.
Om jag lägger till en bild på vägen dit (om man startar från närmsta lift) kanske någon känner igen sig. Den var lite knivig bitvis…. Enligt personalen på cabanen hade det varit rätt många svenskar där under årets vintersäsong…
IMG_0666.webp
IMG_8648.webp

Och Guardians på de? Då snackar vi gramjägare!
Tycker inte det spelar någon större roll för mig när jag går 1-2 timmar. En helt annan sak på flerdagarsturer…
Men riktig gramjägare som sladdar runt på riktigt smala topptursskidor bara för att ha det lätt uppför utan att kunna njuta utför kommer jag nog aldrig bli!
Väntar fortfarande på att hitta ett par skidor som är roligare i pisten (obs ej isig!) och funkar hyfsat även upp till knäpjäxdjupt puder….

Senast ändrad:
Tycker inte det spelar någon större roll för mig när jag går 1-2 timmar. En helt annan sak på flerdagarsturer…
Men riktig gramjägare som sladdar runt på riktigt smala topptursskidor bara för att ha det lätt uppför utan att kunna njuta utför kommer jag nog aldrig bli!
Väntar fortfarande på att hitta ett par skidor som är roligare i pisten (obs ej isig!) och funkar hyfsat även upp till knäpjäxdjupt puder….
Det var en otroligt skillnad när jag bytte från mina Guardians till tecton,på bonafides. Fortfarande tungt för topptur, enligt många. Men mycket skönt att åka. Skidan känns mycket livligare även när man åker. Och i sittliften känns det också bättre...
Men mina Guardians var väldigt slitna också. Mycket spel åt alla håll, lätt att trampa sned och trampa ner hälhöjaren osv.

Tillbaka
Topp