PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tack @PisteCarver
Du är i fel land men belönas med en ledtråd.Skjuter från höften att berget heter Serles, vet inte exakt var du står...
Du är oxå i fel land men belönas med en festlig ledtråd!Åkt ner på sydsidan av Alt de la Capa? Står nära Pal kanske.
Du är snart hemma!Mellan Briançon och Montgenevre?
Skriker ju Via Lattea med den YT videon. Franska sidan? Mellan Montgenevre och Claviere?Tack @PisteCarver
Har inte varit där men en kompis var där för inte så länge sedan och skickade lite bilder så det var inte svårt att känna igen.
Var stod jag när jag tog den här bilden?
Visa bilaga 44935
Skidade från däruppe såklart!
Ledtråd: man ska leta längst västerut i detta skidsystem.
Ledtråd 2:
Åt andra hållet. Där finns en liten ko!Skriker ju Via Lattea med den YT videon. Franska sidan? Mellan Montgenevre och Claviere?
Ko ledtråden skjuter ut mig helt. Andra hållet känns som antingen Serre Chevalier vilket jag inte vet någonting om (italienvurmare så undviker allt franskt) eller så är det på hemmaplan i Sestriere/pragelato men då är frågan, var är lärkskogen? Känner inte alls igen mig... längre in i Ecrins?Åt andra hållet. Där finns en liten ko!
Du får leta utmed N94, där finns boskap...Ko ledtråden skjuter ut mig helt. Andra hållet känns som antingen Serre Chevalier vilket jag inte vet någonting om (italienvurmare så undviker allt franskt) eller så är det på hemmaplan i Sestriere/pragelato men då är frågan, var är lärkskogen? Känner inte alls igen mig... längre in i Ecrins?
Vägrar om det tvingar in mig i FrankrikeDu får leta utmed N94, där finns boskap...
Bonne chance!Vägrar om det tvingar in mig i Frankrike![]()
Ämenvafaaan...Hittar inte heller kon. Men är väl Sommet de Chateau Janus så någonstans mellan La Vachette och Les Alberts?
Jo, men Kalle var 5 sekunder före....Varsågod @STORPOTATEN !
Du hittade den lilla kon..!
Har han fattat vad den lilla kon betydde..?Jo, men Kalle var 5 sekunder före....![]()
Kalle kör med kon 2.Kör på @STORPOTATEN
Här en ko man svårligen missar.
Visa bilaga 44951
Och om det blev min tur så vill jag veta vid vilken lifts toppstation den står. Annars bara pausbild så här före påsk.![]()
Man undrar ju vilken person som i sina sinnens fulla bruk släpar med sig ett par BBR upp till en bergshytta?Från vilken bergshytta/cabane har man den här utsikten från sovsalen?
(Jättepotatisen är så klart i utvisningsbåset, trots att han inte var med när bilden togs….)
Visa bilaga 44953
Har man riktiga stubbar till ben och vader som fotbollar är vikten inga problem uppför och midjan inga problem utför har jag hört sägas….Man undrar ju vilken person som i sina sinnens fulla bruk släpar med sig ett par BBR upp till en bergshytta?![]()
![]()
![]()
Från vilken bergshytta/cabane har man den här utsikten från sovsalen?
(Jättepotatisen är så klart i utvisningsbåset, trots att han inte var med när bilden togs….)
Visa bilaga 44953
Skulle aldrig skoja om sådana allvarliga saker. Tyvärr smittar det också, här är far & son Hawk i Alpe d´Huez förra året....Jag som trodde potaten skojade om BBRerna! De finns alltså!Ännu mer exotiska än mina Soul7. Nästan.
Why go for less…..???Skulle aldrig skoja om sådana allvarliga saker. Tyvärr smittar det också, här är far & son Hawk i Alpe d´Huez förra året....
Visa bilaga 44954
Stämmer bra det!Jag gissar på Refuge de la pointe percee?
Och Guardians på de? Då snackar vi gramjägare!Skulle aldrig skoja om sådana allvarliga saker. Tyvärr smittar det också, här är far & son Hawk i Alpe d´Huez förra året....![]()
Visa bilaga 44954
Nej aldrig varit där. Men fuskade runt med bildsök och google maps hihi.Stämmer bra det!
Har du varit där och kände igen dig??
Tycker inte det spelar någon större roll för mig när jag går 1-2 timmar. En helt annan sak på flerdagarsturer…Och Guardians på de? Då snackar vi gramjägare!
Det var en otroligt skillnad när jag bytte från mina Guardians till tecton,på bonafides. Fortfarande tungt för topptur, enligt många. Men mycket skönt att åka. Skidan känns mycket livligare även när man åker. Och i sittliften känns det också bättre...Tycker inte det spelar någon större roll för mig när jag går 1-2 timmar. En helt annan sak på flerdagarsturer…
Men riktig gramjägare som sladdar runt på riktigt smala topptursskidor bara för att ha det lätt uppför utan att kunna njuta utför kommer jag nog aldrig bli!
Väntar fortfarande på att hitta ett par skidor som är roligare i pisten (obs ej isig!) och funkar hyfsat även upp tillknäpjäxdjupt puder….
Kan det vara i närheten av Björnrike?Risken är att det blir svårt nu (om ens möjligt?), men vi provar.
Vad heter linjen som man åkt för att titta upp och se detta? Gissningar belönas med ledtrådar.
Visa bilaga 44982