Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kan det vara i Kappl-skogen då? Där finns ju ett antal sjysta skogsrännor, men det var en hel del mer snö i dem när jag var där...
1775385982110.webp

Senast ändrad:
Kan det vara i Kappl-skogen då? Där finns ju ett antal sjysta skogsrännor, men det var en hel del mer snö i dem när jag var där...
Visa bilaga 44992
Snygg bild!

Det är inte Kappl men det var mer snö än vad det ser ut som på bilden, ibland nästan upp till höften. Jag hoppades på att jag inte sprang på nån isman.

Här kommer en till bild från toppen av åket. Inte för att jag tror att den hjälper så mycket :). Vi åkte ner vänster i bilden.
IMG_6960.webp

Schöngraben? Men nej. Ni har hajkat upp litet, men, ni är ännu vid trädgränsen? Någonstans i Zauchensee gjorde vi något .ikadant, om jag inte minns fel. Och det är helt möjligt också. Eller vad det i Flachau?

Schöngraben? Men nej. Ni har hajkat upp litet, men, ni är ännu vid trädgränsen? Någonstans i Zauchensee gjorde vi något .ikadant, om jag inte minns fel. Och det är helt möjligt också. Eller vad det i Flachau?
Inte heller korrekt. Isman va ingen som nappade på.
Bilden som visas är tagen i riktning öst-sydöst (typ). Vi åkte ner norrut (vänster i den tidigare bilden). Minihiken startade vid början av en snow-park, där gick vi norrut.
0d4e4481-5ac0-4f10-bbad-e6e7af2c6ec5.webp

Värt besväret alltså? Skogen kanske inte så tät som det ser ut på första bilden?
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 45028
100% värt både hiken och stakningen med 110 stavar tillbaka till Ochsengartenbahn. Man behöver stanna upp då och då och titta ordentligt efter lite mer öppen terräng, det finns, men relativt tätt.

Då undrar jag vilken by i vilket skidsystem fru Hawk var på väg ner till igår….?Visa bilaga 45047
Har en fråga. Vill minnas att vi åkte från toppen på andra sidan där, men har inget minne av att det var så mycket klippor på vägen ned? Eller beror det bara på att jag åkte så snabbt så jag inte hann se dem? ;)

Har en fråga. Vill minnas att vi åkte från toppen på andra sidan där, men har inget minne av att det var så mycket klippor på vägen ned? Eller beror det bara på att jag åkte så snabbt så jag inte hann se dem? ;)
Är vi sånna dinosaurier att erosionen hunnit omforma alpernas berg sedan vi var unga och åkte där….. 🫣
Eller var det så läskigt att du blundade hela vägen ner……😜

Les Arcs, gissar på Villaroger.
Stämmer bra det! Ett piståk från toppen av Aiguille Rouge (3226) ner till Villaroger (1200) som ger 2km fallhöjd i ett svep….!! Det hittar man inte på så många andra ställen!! Kändes lite i benen när vi var nere utan att ha stannat en enda gång på vägen….
Din tur @Kalle_Luzern

Champagny le Haut?

EDIT: Har även på en karta hittat namnet "Le Bois".
Stämmer bra det! Efter ett långt åk uppifrån Roche de Mio får man så här sent på våren avsluta med en rejäl promenad ner till Champagny le Haut och ta gratisbussen från hållplatsen Le Bois till liften i Champagny. Bussresan går genom en ravin som får en att undra hur fasen någon människa ens kom på idén att sig in i den dalgången…
Din tur @PisteCarver

Tillbaka
Topp