OliverAa
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej. Vi ska till ett annat land, söderut. Rätt världsdel.Kan det vara i närheten av Björnrike?
Nej. Vi ska till ett annat land, söderut. Rätt världsdel.Kan det vara i närheten av Björnrike?
Sölden är rätt tänkt ju, är ju faktiskt där jag sitter i solen och väntar på min lunch.Verkar finnas lite såna streck i skogarna ovanför Sölden, så drar till med Wasserkar.
Snygg bild!Kan det vara i Kappl-skogen då? Där finns ju ett antal sjysta skogsrännor, men det var en hel del mer snö i dem när jag var där...
Visa bilaga 44992
Stämmer inte heller. Vi är såklart i rätt land men denna är i fel dal.Zirbenbahn?
Inte heller korrekt. Isman va ingen som nappade på.Schöngraben? Men nej. Ni har hajkat upp litet, men, ni är ännu vid trädgränsen? Någonstans i Zauchensee gjorde vi något .ikadant, om jag inte minns fel. Och det är helt möjligt också. Eller vad det i Flachau?
Ajjemän! Upp från Balbach och ned mot längdskisspåret riktning typ Marlstein. Åkte tre vändor och alla tre med fräscha spår.Aha, Oetz? Gått upp från Balbach då?
100% värt både hiken och stakningen med 110 stavar tillbaka till Ochsengartenbahn. Man behöver stanna upp då och då och titta ordentligt efter lite mer öppen terräng, det finns, men relativt tätt.Värt besväret alltså? Skogen kanske inte så tät som det ser ut på första bilden?
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 45028
Från Pilatus väl…???Värt besväret alltså? Skogen kanske inte så tät som det ser ut på första bilden?
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 45028
Från vilket skidsystem har man den här utsikten?
Ja fyfan, man börjar vänja sig...Soffpotatis har man hört talas om, bänkpotatis känns nytt.
Arêches Beaufort?
Helt rätt! Snyggt!!Soffpotatis har man hört talas om, bänkpotatis känns nytt.
Arêches Beaufort?
Odlingsbänk är sen gammalt!Soffpotatis har man hört talas om, bänkpotatis känns nytt.
Arêches Beaufort?
Ja, på väg upp mot Stockflue. Jag var där för lite vandrande, inte bara glass.Väldigt nära Brunnen/Ingenbohl?
Men inte riktigt nere vid kajen där hag stod och fotade för några år sedan….
Visa bilaga 45044
Va, är jag inte bänkad?Då undrar jag vilken by i vilket skidsystem fru Hawk var på väg ner till igår….?Visa bilaga 45047
Jo, okej då…..Va, är jag inte bänkad?
Tänkte väl.Jo, okej då…..![]()
Har en fråga. Vill minnas att vi åkte från toppen på andra sidan där, men har inget minne av att det var så mycket klippor på vägen ned? Eller beror det bara på att jag åkte så snabbt så jag inte hann se dem?Då undrar jag vilken by i vilket skidsystem fru Hawk var på väg ner till igår….?Visa bilaga 45047
Är vi sånna dinosaurier att erosionen hunnit omforma alpernas berg sedan vi var unga och åkte där…..Har en fråga. Vill minnas att vi åkte från toppen på andra sidan där, men har inget minne av att det var så mycket klippor på vägen ned? Eller beror det bara på att jag åkte så snabbt så jag inte hann se dem?![]()
Ja, antagligen.Är vi sånna dinosaurier att erosionen hunnit omforma alpernas berg sedan vi var unga och åkte där…..![]()
Ja, antagligen.Eller var det så läskigt att du blundade hela vägen ner……![]()
Ni två låter ju precis som ett riktigt gammalt äkta par.Ja, antagligen.
Ja, antagligen.
Ja, antagligen.Ni två låter ju precis som ett riktigt gammalt äkta par.
Stämmer bra det! Ett piståk från toppen av Aiguille Rouge (3226) ner till Villaroger (1200) som ger 2km fallhöjd i ett svep….!! Det hittar man inte på så många andra ställen!! Kändes lite i benen när vi var nere utan att ha stannat en enda gång på vägen….Les Arcs, gissar på Villaroger.
Ja, och ja. Men får väl duga.Unterterzen till Flumsberg?
Liften heter säkert något annat….
Stämmer bra det! Efter ett långt åk uppifrån Roche de Mio får man så här sent på våren avsluta med en rejäl promenad ner till Champagny le Haut och ta gratisbussen från hållplatsen Le Bois till liften i Champagny. Bussresan går genom en ravin som får en att undra hur fasen någon människa ens kom på idén att sig in i den dalgången…Champagny le Haut?
EDIT: Har även på en karta hittat namnet "Le Bois".