Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, busshållplatsen heter inte Anzere. Men rätt land!Anzere?
Vågar man hoppas på tätare turer när de går över till sommartidtabellen……?Morette (Grimentz)
Inte omöjligt att det går mer frekvent då.Vågar man hoppas på tätare turer när de går över till sommartidtabellen……?![]()
Och ja just, ja visst, det är Morette man hamnar vid när man åker det klassiska "damm-åket" i Zinal. För att sedan slutligen hamna i Grimentz.Morette (Grimentz)
Bra musik medan jag står o väntar på bussen!!Glömde nästan lite fredagsstämning!
Jag har ingen bra geografisk aning, så jag svarar helt sonika: bortåt!Verkar vara ett kul åk.Nästa buss ska komma en lördag i juni, håll ut!
Var kan man gå längs den här kammen?
Visa bilaga 45182
Glömde nästan lite fredagsstämning!
Ja det var tider det. Det VAR bättre förr.Dåligt med gissningar här, så jag slänger väl in en bild på åkningen man når från liften som söks…..
Visa bilaga 45200
Lägger även in en låt som min vapendragare från den tiden lät oss andra få höra gång på gång, oavsett om vi ville eller ej….
Ja, precis. Ras där under gondolen i fredags, så den sektionen är stängd för närvarande. Beroende på hur det går med säkring i sluttningen upp till tre veckor läste jag precis. Inga skador på liften eller människor rapporterade som tur är.Gissar att du hör om dagen fick vänta på att det här jordskredet i Engelberg skulle rulla klart….
Riktigt otrevligt!! Hade det där jätteblocket träffat liftstolpen kunde det ju ha gått riktigt illa!!! Känns som det numera nästan är farligare att åka uppför än utför i Engelberg….Ja, precis. Ras där under gondolen i fredags, så den sektionen är stängd för närvarande. Beroende på hur det går med säkring i sluttningen upp till tre veckor läste jag precis. Inga skador på liften eller människor rapporterade som tur är.
Vi fick därmed åka bergbanan och kabinen via Gerschnialp där bilden är tagen.
Kör på @Hawk100
Nope, men rätt land......Grimentz?
Ser ut som att det var en riktig fin dag!Stämmer bra det! En ort som överraskade med sina stora offpistytor högst upp. Tyvärr var inte tunneln öppen, så vi kunde inte testa området bortom bergsryggen som syns diagonalt i mitten av bilden….
Inbillar mig att jag ser Rock Garden. Så du är väl på ryggen mellan Tårtan och Col du Mouche?Ser ut som att det var en riktig fin dag!
Här är en bild från en annan plats, en annan dag (eller?).
Var står trädet?
Visa bilaga 45207
Stämmer. Din tur.Inbillar mig att jag ser Rock Garden. Så du är väl på ryggen mellan Tårtan och Col du Mouche?
Nope, men vi gick in och beställde så klart ”En stor nattvard utan bröd”….!Till katolska kapellet där uppe till vänster? Där ni har körträning med prällen, och denna söndag ska träna på ”Mary on a cross” av Ghost?
Halleluja!Till katolska kapellet där uppe till vänster? Där ni har körträning med prällen, och denna söndag ska träna på ”Mary on a cross” av Ghost?
Halleluja!
Men riktigt så enkelt var det inte, tyvärr. Det bidde lite längre, och lite svettigare, än så vill jag minnas. Även om det inte på något vis var en speciellt lång tur. Men här lite längre upp.
Visa bilaga 45216