Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Senast ändrad:
Verkar vara ett kul åk. (y) Nästa buss ska komma en lördag i juni, håll ut!
Var kan man gå längs den här kammen?
1776421661774.webp

Glömde nästan lite fredagsstämning! 💃🕺

Senast ändrad:
Verkar vara ett kul åk. (y) Nästa buss ska komma en lördag i juni, håll ut!
Var kan man gå längs den här kammen?
Visa bilaga 45182
Glömde nästan lite fredagsstämning! 💃🕺
Jag har ingen bra geografisk aning, så jag svarar helt sonika: bortåt!

Kanske det ger en ledtråd, kanske inte...

Men bidrar med ett till musikaliskt alster i väntan. Här med systrarna Wilson i spetsen, verkets arr får iaf av mig 12 poäng av 10 möjliga!

Dåligt med gissningar här, så jag slänger väl in en bild på åkningen man når från liften som söks…..
Visa bilaga 45200
Lägger även in en låt som min vapendragare från den tiden lät oss andra få höra gång på gång, oavsett om vi ville eller ej….😉🫣
Ja det var tider det. Det VAR bättre förr.
Och nu när du drar upp gamla tider får man väl bjuda på en bild från lite längre ner i skogen.
1776602851599.webp

Kalle är ju helt osankolik. Ibland undrar jag om han jobbar med Echelon så han har full tillgång till alla våra digitala enheter och till samtliga våra tankar, åtminstone de som har med skidåkning att göra!!!
Självklart är Grand Tsai (på ”baksidan” av Bruson i Verbier) rätt svar!!! Tidigare var Bruson en dold liten pärla med två trötta stolliftar och två ankare, som man nådde med postbussen från Le Chable. Där kunde man ligga och köra varv efter varv i lössnön hela dagen efter ett snöfall medan ”alla andra” var uppe i Verbier och krigade om att hinna lägga några repor i pudret innan allt blev uppspårat. Nu med en effektiv gondol upp från Le Chable och en snabb kopplingsbar 6-stolslift skyfflas det upp skidåkare så effektivt i Bruson att det mesta är uppspårat redan efter någon timma efter ett snöfall….
Trist (men kanske oundviklig) utveckling!
Som att hitta tio stora all inclusive-hotell fyllda med tyskar och ryssar på sin lilla hemliga favoritstrand på den där lilla genuina ön i Thailand när man gör ett återbesök 30 år efter man backpackade runt i Asien….
Din tur Mäster @Kalle_Luzern

Gissar att du hör om dagen fick vänta på att det här jordskredet i Engelberg skulle rulla klart….
😱🫣
Ja, precis. Ras där under gondolen i fredags, så den sektionen är stängd för närvarande. Beroende på hur det går med säkring i sluttningen upp till tre veckor läste jag precis. Inga skador på liften eller människor rapporterade som tur är.
Vi fick därmed åka bergbanan och kabinen via Gerschnialp där bilden är tagen.

Kör på @Hawk100

Ja, precis. Ras där under gondolen i fredags, så den sektionen är stängd för närvarande. Beroende på hur det går med säkring i sluttningen upp till tre veckor läste jag precis. Inga skador på liften eller människor rapporterade som tur är.
Vi fick därmed åka bergbanan och kabinen via Gerschnialp där bilden är tagen.

Kör på @Hawk100
Riktigt otrevligt!! Hade det där jätteblocket träffat liftstolpen kunde det ju ha gått riktigt illa!!! Känns som det numera nästan är farligare att åka uppför än utför i Engelberg….
Ta det försiktigt!!!

Nu till en ny bild…
I vilket skidområde sitter jag och nöjd tittar ut över mina och andras nyritade spår i nysnön som föll under natten?
1776664266422.webp

Stämmer bra det! En ort som överraskade med sina stora offpistytor högst upp. Tyvärr var inte tunneln öppen, så vi kunde inte testa området bortom bergsryggen som syns diagonalt i mitten av bilden….
Ser ut som att det var en riktig fin dag!
Här är en bild från en annan plats, en annan dag (eller?).
Var står trädet?
IMG_6815.webp

Till katolska kapellet där uppe till vänster? Där ni har körträning med prällen, och denna söndag ska träna på ”Mary on a cross” av Ghost?
Halleluja!
Men riktigt så enkelt var det inte, tyvärr. Det bidde lite längre, och lite svettigare, än så vill jag minnas. Även om det inte på något vis var en speciellt lång tur. Men här lite längre upp.

1776709891453.webp

Senast ändrad:
Halleluja!
Men riktigt så enkelt var det inte, tyvärr. Det bidde lite längre, och lite svettigare, än så vill jag minnas. Även om det inte på något vis var en speciellt lång tur. Men här lite längre upp.

Visa bilaga 45216

IMG_8138.webp
Fast det var ju nästan platt där du stegade fram…. Inte kan väl det ha varit så svettigt…??🥵
😜😜😜

Tillbaka
Topp