Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är bilden tagen?
IMG_8668.webp

Jaha då blir det att jobba litet.

1. Vad heter berget vid det gröna strecket (som gett namn åt skidområdet)?
2. Vad heter byn nedanför, vid den röda pilen?
3. Vad heter skidorten i dalen ca 10 km i siktlinjen bortom toppen med ljusblå pil (dvs två numera sammanbyggda skidorter)?
4. Från vilket skidområde är bilden tagen?

1782896361714.webp

1. Wildkogel
2. Neukirchen am Grossvenediger
3. Saalbach-Hinterglemm
4. Hochkrimml-Gerlosplatte

Perfekt, och det var väl ungefär där allting började för dig om jag minns rätt.

Hochkrimml-Gerlosplatte är för övrigt ett perfekt område för nybörjare och barn. Bilden är tagen vid dalstationen till Handlalm, liften allra längst bort i Zillertal Arena (om man börjar dagen på Zillertal-sidan).

Din tur!

Perfekt, och det var väl ungefär där allting började för dig om jag minns rätt.
Ja, Skigebiet Wildkogel var det ställe där jag för första gången stod på alpinskidor åtta år gammal. Vi bodde i Neukirchen.
Följande resor gick sedan till just Krimml och Gerlosplatte. Då ett separat litet liftsystem med tre släpliftar: Filzstein, Duxeralm och Plattenkogel.

Vad heter den här restaurangen?
1782903689138.webp

Baita Cretaz, Cervinia.
Fick mig en värdelös risotto där, inte ens det klarade gipskatterna av. ;)
Ja, servicen var urusel där.
När vi stegade in på terrassen blev vi först bemötta med den vanliga pucko-frågan: "Have you reserved a table?". De hade flera bord lediga utan några j-vla reserved-skyltar på, så varför frågar de, och varför skulle man boka ett lunchbord vid en viss tidpunkt på ett visst ställe i ett stort skidområde? Idioter.:rolleyes:
Nonchalant personal, man fick tjata sig till att få beställa och att betala. Mer än en hel timme av vår skiddag förstörde de.:(

Nej, @STORPOTATEN , tag oss med nästa bildgåta till en trevligare skidort!:);)

Ja, servicen var urusel där.
När vi stegade in på terrassen blev vi först bemötta med den vanliga pucko-frågan: "Have you reserved a table?". De hade flera bord lediga utan några j-vla reserved-skyltar på, så varför frågar de, och varför skulle man boka ett lunchbord vid en viss tidpunkt på ett visst ställe i ett stort skidområde? Idioter.:rolleyes:
Nonchalant personal, man fick tjata sig till att få beställa och att betala. Mer än en hel timme av vår skiddag förstörde de.:(

Nej, @STORPOTATEN , tag oss med nästa bildgåta till en trevligare skidort!:);)
Trevligare och trevligare vet jag inte. Den här orten hade nog vinterns mest instabila snötäcke. Var vi än åkte utanför så satte sig snön på det där obehagliga sättet, så vi åkte lite på de flacka partierna bara för att få höra Wumpf-ljudet.
Men generellt gällde pisten denna dagen. Ganska litet område, men det finns en överdängare till pist, riktigt trevlig. Finns flera iofs, men just denna var riktigt riktigt trevlig.
Till frågan då som naturligtvis blir - vad heter den riktigt trevliga pisten?
1782906662533.webp

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp