.

pannkan62

Medlem
.
tja har nu bytt en tröja här på fr och jag skickade min i måndags och hon sa att hon skickade i fredagen innan jag skicka. har väntat hela veckan men inget har kommit och prata med hons kompis som säger att hon har skickat med bussgods och då är min fråga: Har hon lurat mig eller e bussgods segt? För tillfället är stället som tar i mot alla saker från bussgods stängt då. Men då måste dom väll lämna det på något annat ställe så jag kan hämta ut det eller?

.
Edit:

Fel av mig, rotade lite till och verkar som att du bytt med yassey? Användaren finns inte ens kvar på freeride, be Johan kolla loggen efter IP innan det försvinner om det visar sig vara en scam vilket det verkar vara.

Senast redigerad av en moderator:
.
Haha!%20you%27re%20fucked%20now!.jpg

.
felix sa:
Edit:

Fel av mig, rotade lite till och verkar som att du bytt med yassey? Användaren finns inte ens kvar på freeride, be Johan kolla loggen efter IP innan det försvinner om det visar sig vara en scam vilket det verkar vara.
om han fixar ip nr vad gör det då? inte bäst på sånt:P

.
Som Monzax säger verkar "yassey" inte vara något att lita på, hon gjorde själv en tråd här där hon varnade för en oseriös säljare på freeride. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=78285

Var inne och kikade på hennes annonser där hon bland annat hade en Nikon D90 som var i stort sett ny med garanti i 1 år. Man fick ett nikon 70-200 mm f/2.8 (har jag för mig), och ett samyang 14 mm objektiv till. Endast nikon-objektivet kostar som minst (enligt pricerunner) 19.500 kr.
Hon sålde allt för 6500 kr.

Om man ser en sådan annons borde det ringa en liten klocka i huvudet.

Tror inte du ska hoppas på för mycket om det är henne du gjort affärer med.

.
kSelbekk sa:
felix sa:
Edit:

om han fixar ip nr vad gör det då? inte bäst på sånt:P
Du kan använda det i en polisanmälan för att ta reda på varifrån yassey skrivit... med tanke på att ni verkar vara en hel bunt som blivit lurade finns chansen att det går vidare. Dock inte säkert att denne "yassey" suttit hemma eller använt sin egen IP.

.
Monzax sa:
kSelbekk sa:
Monzax sa:
vare hon som har yassey som användarnamn? isf så äru fckt!
japp okej:/ har du bytt med hon eller?
Försökte köpa en tröja av "henne" men kollade upp hennes profil och det såg inte så lovande ut :P sen så betedde hon sig väldigt konstigt under de konversationer vi hade på mailen så ja vaskade henne helt enkelt!
På tal om konstig: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=78261

.
Ok, har nu fått reda på att hon bor i Kalix, det är ju runt mina hemtrakter, game is on :D

Men väntar lite och ser så ni verkligen inte får något...

.
asså hennes/hans forumtrådar har ju varit skumma om något, speciellt den med tävlingen :/ ! kan i princip lova att kSelbekk inte kommer få sin tröja, tyvärr....
men det återstår att se!

.
Rule 30 people, rule 30...

Also, fan den där tävlingen hade inte varit helt fel! :) några roliga dagar i åre, vinna skullcandylurar osv... ;) förhoppningsvis är det först till kvarn på anmälan så man kommer med även om man drar midbang i kubik i svarta linjen :)

.
Jo verkar lurt, om inte annat var yassey stört rik som bara sålde iväg alla eftertraktade märkena på freeride för halva priset helt nytt.

.
när man köper eller säljer på fr. Så kan det vara bra och kolla om personen har många seriösa bilder och videos, hur länge den varit medlem.

.
En av Yasseys annonser på blocket, ringde på den nyss men kom bara till mobilsvar: http://www.blocket.se/kalmar/ASUS_G73J_Gaming_laptop_original_HELT_NY_32528256.htm?ca=11&w=1&last=1

Numret går till en R*b*n L*j*n som pluggar på Linnéuniversitetet, fast tror mer på att h*n bor i Kalix eftersom grejerna från byteshandeln på freeride skickats dit? Om någon har full adress (kSelbekk har glömt bort den) kan jag åka förbi och se vem som plockar ut era saker.

Edit: Annonsen på blocket verkar inte vara "Yasseys", däremot har hon stulit den och lagt ut på whoa.nu under [bytes]. Jag börjar misstänka att h*n spelar ut säljare och köpare mot varandra genom någon slags byteshandel. Varorna finns med andra ord, men inte hos Yassey.

.
https://www.freeride.se/member/view.php?id=84788
Han kanske har full adress?

Btw. har för mig att det finns typ någon tråd om folk som har blivit lurade på fr?

EDIT: var väldigt nära på att köpa ett par Line sir francis bacon 10 /11 av Yasseys (stavning) "lillebror" för 1300 utan bindning och 1800 med Marker Jester, kanske lite billigt (dom hade gått 9 dagar)

Senast ändrad:
.
IP-adressen hjälper dig föga, det är polisen som har tillstånd att ta reda på den fysiska adressen och de kommer förmodligen att lägga ned ärendet innan du ens lagt på telefonen. Tyvärr.
Dessutom har du väl redan adressen eftersom du skickade en tröja till henne?
Av principskäl skulle du kunna polisanmäla, i hopp om att tillräckligt många av de andra som blivit lurade också anmäler. Ett stort antal anmälningar om nätbedrägeri kanske kan få polisen att reagera, men jag är tveksam till att så sker med tanke på de små summorna det handlar om.
Den andra anledningen att lämna in en polisanmälan är för försäkringsbolagets skull men även här så är det ingen idé eftersom en begagnad tröja inte är värd ens i närheten av självrisken.
Oseriösa säljare eller rena bedragare bör man dock anmäla till själva försäljningsstället i syfte att bespara sina medmänniskor ifrån att råka ut för samma erfarenhet. Blocket till exempel tar väldigt allvarligt på de anmälningar de får in, jag skulle gissa att freeride gör det med.

"Läropengar" brukar det kallas... Använd en betaltjänst som PayPal eller postförskott nästa gång, även vid rena bytesaffärer :)
Om det nu är så att du har blivit blåst som sagt, det vet jag ju inte!

.
gå till bussgods och ta reda på adressen.
du borde ju ha både namn och adress?

utan rätt namn så kan han/hon inte hämta ut tröjan m,m.

.
Tompan14 sa:
IP-adressen hjälper dig föga, det är polisen som har tillstånd att ta reda på den fysiska adressen och de kommer förmodligen att lägga ned ärendet innan du ens lagt på telefonen. Tyvärr.
Dessutom har du väl redan adressen eftersom du skickade en tröja till henne?
Av principskäl skulle du kunna polisanmäla, i hopp om att tillräckligt många av de andra som blivit lurade också anmäler. Ett stort antal anmälningar om nätbedrägeri kanske kan få polisen att reagera, men jag är tveksam till att så sker med tanke på de små summorna det handlar om.
Den andra anledningen att lämna in en polisanmälan är för försäkringsbolagets skull men även här så är det ingen idé eftersom en begagnad tröja inte är värd ens i närheten av självrisken.
Oseriösa säljare eller rena bedragare bör man dock anmäla till själva försäljningsstället i syfte att bespara sina medmänniskor ifrån att råka ut för samma erfarenhet. Blocket till exempel tar väldigt allvarligt på de anmälningar de får in, jag skulle gissa att freeride gör det med.

"Läropengar" brukar det kallas... Använd en betaltjänst som PayPal eller postförskott nästa gång, även vid rena bytesaffärer :)
Om det nu är så att du har blivit blåst som sagt, det vet jag ju inte!
tror han/hon kan ha lurat till sig ganska mycket saker med tanke på alla annonser han/hon haft t.ex http://webcache.googleusercontent.c...cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se http://webcache.googleusercontent.c...cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se http://webcache.googleusercontent.c...cd=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se

.
Det är till och med svårt för poliser att hitta ip-adresser. Och som nån skrev innan mig så behöver inte han/hon ha använt sig av sitt eget närverk eller kanske till och med av någon ip-bytande sida som hidemyass

Men posten borde väl också ha det sparat?

.
såg att du hade bytt en väst och 1000kr i NsP_snowfiend logg.

Då har du ju kvar hans kontonr och då är det betydligt enklare

.
kSelbekk sa:
SiouX sa:

nej tyvärr så skickade jag med pengarna :/
Smart... du skickade 1000kr i ett paket till en person du aldrig träffat. :|

Men då vet vi i alla fall att h*n huserar i Kalix... åk till Bussgods och plocka ut adressen du glömt bort så åker jag dit.

SiouX sa:
Det är till och med svårt för poliser att hitta ip-adresser. Och som nån skrev innan mig så behöver inte han/hon ha använt sig av sitt eget närverk eller kanske till och med av någon ip-bytande sida som hidemyass

Men posten borde väl också ha det sparat?
Det finns massa olika knep, när jag hittade Hasse Lindborgs dubbelprofiler länkade jag två bilder från min egen server, först till hans riktiga profil, sen till hans dubbelprofil. Båda besöken på bilderna gav samma IP, då var det ganska enkelt att förstå vem dubbelprofilen var. Nu blir det ju lite som att leta nål i en höstack då jag inte har en susning om vem bluffmakaren skulle kunna vara men...

.
Fan va skön du är Felix åk hem till han eller hon och slå ner den jäveln

Om jag hade bott i närheten hade jag med nöje följt med

Senast ändrad:
.
felix sa:
kSelbekk sa:
SiouX sa:

Men då vet vi i alla fall att h*n huserar i Kalix... åk till Bussgods och plocka ut adressen du glömt bort så åker jag dit.
hur ska jag få fram adressen från bussgods nät jag skickade med posten....

.
felix sa:
kSelbekk sa:
SiouX sa:

Pics or it didn't happen. Med andra ord: filma händelsen! :D

.
kSelbekk sa:
felix sa:
kSelbekk sa:

hur ska jag få fram adressen från bussgods nät jag skickade med posten....
Sorry, måste ha blandat ihop något. La du skiten i en gul postlåda och har glömt adressen? :o

Börjar nästan tycka att du var värd att förlora dom där pengarna haha...

Har du inte sparat adressen i inkorgen?

.
Om det skulle vara så att hon bor i Umeå också så är det bara att säga till och jag går och hämtar grejorna.

Ett tips kan väl vara att posta hela skiten på Flashback, där borde det vara löst på 10 minuter.

.
Har hittat hennes riktiga adress och mobilnummer nu, och hon bor i Kalix.

Problemet nu är att det kan vara någon som utnyttjar hennes namn och "vittjar" hennes brevlåda eftersom du skickat med vanlig post, för nummret stämmer inte överens med nummret h*n använder i annonserna på t,ex blocket. Men det skadar ju inte att spana lite :cool:

Tillbaka
Topp