Blocketannonsen är väl bara ett villospår tror jag från Detektiven Felix.felix sa:Har hittat hennes riktiga adress och mobilnummer nu, och hon bor i Kalix.
Problemet nu är att det kan vara någon som utnyttjar hennes namn och "vittjar" hennes brevlåda eftersom du skickat med vanlig post, för nummret stämmer inte överens med nummret h*n använder i annonserna på t,ex blocket. Men det skadar ju inte att spana lite![]()
Ja, du har ju nästan doktorerat i mitt tänkande, skulle inte ens hinna fundera över att blåsa någon likt "Yasmine" så vet du redan om det!I3ea sa:Blocketannonsen är väl bara ett villospår tror jag från Detektiven Felix.felix sa:Har hittat hennes riktiga adress och mobilnummer nu, och hon bor i Kalix.
Problemet nu är att det kan vara någon som utnyttjar hennes namn och "vittjar" hennes brevlåda eftersom du skickat med vanlig post, för nummret stämmer inte överens med nummret h*n använder i annonserna på t,ex blocket. Men det skadar ju inte att spana lite![]()
Om hon bor i Kalix så vet jag med exakt vad hela hennes adress är samt hennes telefonnummer. Var lätt att få fram genom att googla och jag vet hur Felix söker.![]()
skön tråd! fint att hennes(hans?) pappa har varit sponsrad av salomon OCH burton i 20 år också.felix sa:På tal om konstig: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=78261Monzax sa:Försökte köpa en tröja av "henne" men kollade upp hennes profil och det såg inte så lovande ut :P sen så betedde hon sig väldigt konstigt under de konversationer vi hade på mailen så ja vaskade henne helt enkelt!kSelbekk sa:japp okej:/ har du bytt med hon eller?
haha nej men min pappa lämnade in den hos posten så ska försöka dra ner dit och kolla om dom sparat denfelix sa:Sorry, måste ha blandat ihop något. La du skiten i en gul postlåda och har glömt adressen? :okSelbekk sa:hur ska jag få fram adressen från bussgods nät jag skickade med posten....felix sa:Smart... du skickade 1000kr i ett paket till en person du aldrig träffat. :|
Men då vet vi i alla fall att h*n huserar i Kalix... åk till Bussgods och plocka ut adressen du glömt bort så åker jag dit.
Börjar nästan tycka att du var värd att förlora dom där pengarna haha...
Har du inte sparat adressen i inkorgen?
Googlar man på nummret hittar man annonsören Anniee savinen på freeride, sålde Sagaställ, bindningar, jiberishkläder m,m innan kontot togs bort... googlar man sen på Anniee savinen hittar man en ung tjej från Kalix. Yasmine, Yasse eller vad man nu ska kalla henne använder alltså personer i sin omgivning när hon scammar... dom kanske till och med känner varandra.R-R sa:Jag har jibbergirl93:s nummer!!!!! WIEEEEEEEEEE om det nu är samma som yassey dvs. så har det ju kanske lite betydelseeeee
0**-*** ** ** (telefonnummer censurerat //mod)
WIEEEEEEEEEEEE
fast lär ju vara ett temporärt kontantkort....
hmmmmm du har rätt..... då kanske inte jasmine är boven i dramat?! hmmm... bedragaren sitter säkert och läser tråden just nu..... mathafuckaaaaaaaaaaaaaafelix sa:Googlar man på nummret hittar man annonsören Anniee savinen på freeride, sålde Sagaställ, bindningar, jiberishkläder m,m innan kontot togs bort... googlar man sen på Anniee savinen hittar man en ung tjej från Kalix. Yasmine, Yasse eller vad man nu ska kalla henne använder alltså personer i sin omgivning när hon scammar... dom kanske till och med känner varandra.R-R sa:Jag har jibbergirl93:s nummer!!!!! WIEEEEEEEEEE om det nu är samma som yassey dvs. så har det ju kanske lite betydelseeeee
0**-*** ** **(nummer censurerat //mod)
WIEEEEEEEEEEEE
Jag har till och med gemensamma vänner med en del av dom inblandade på facebook, det här är ju hur galet som helst...
Sant, den "riktiga" Yasmine kan vara lika utnyttjad som alla andra... enda som får mig att tvivla är att hon varit inblandad i lite fuffens förut... men det ska vi nog inte ta upp om hon nu inte är den skyldige.R-R sa:hmmmmm du har rätt..... då kanske inte jasmine är boven i dramat?! hmmm... bedragaren sitter säkert och läser tråden just nu..... mathafuckaaaaaaaaaaaaaafelix sa:Googlar man på nummret hittar man annonsören Anniee savinen på freeride, sålde Sagaställ, bindningar, jiberishkläder m,m innan kontot togs bort... googlar man sen på Anniee savinen hittar man en ung tjej från Kalix. Yasmine, Yasse eller vad man nu ska kalla henne använder alltså personer i sin omgivning när hon scammar... dom kanske till och med känner varandra.R-R sa:Jag har jibbergirl93:s nummer!!!!! WIEEEEEEEEEE om det nu är samma som yassey dvs. så har det ju kanske lite betydelseeeee
0**-*** ** **
WIEEEEEEEEEEEE
Jag har till och med gemensamma vänner med en del av dom inblandade på facebook, det här är ju hur galet som helst...
hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
:lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Serri?! wtf?! skickade till fel adress? kSelbekk du tar fan priset! vart är vägen påväg.....kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
få ett slut?I3ea sa::lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Västen var det väl.
Bra det då kan spaningsarbetet få ett slut.![]()
alltså hon gav fel adressMonzax sa:Serri?! wtf?! skickade till fel adress? kSelbekk du tar fan priset! vart är vägen påväg.....kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Hur ska brevbäraren få i paketet då?OscarFS sa:kan inte nån som bor i närheten åka dit och låsa brevlådan eller limma eller tejpa med några hundra rullar silvertejp.
Får vi se hur hon ska få tag på grejerna då!?
Flera har blivit lurade på samma adress, något är Fucked up!kSelbekk sa:alltså hon gav fel adressMonzax sa:Serri?! wtf?! skickade till fel adress? kSelbekk du tar fan priset! vart är vägen påväg.....kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Haha ja Felix är en mästare på att googla.Svarre sa:få ett slut?I3ea sa::lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Västen var det väl.
vad jag har förstått är det fler som blivid blåsta... Och det håller tydligen på fortfarande...
Sen är det jävligt roligt att se Felix uppdatera oss med allt han får reda på ^^
kan skriva adressen jag fick om ni vill?I3ea sa:Haha ja Felix är en mästare på att googla.Svarre sa:få ett slut?I3ea sa::lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|
Västen var det väl.
vad jag har förstått är det fler som blivid blåsta... Och det håller tydligen på fortfarande...
Sen är det jävligt roligt att se Felix uppdatera oss med allt han får reda på ^^
Tänkte mest angående kSelbekks situation när det gällde att få ett avslut, han har fått tillbaka sina grejer och det var det han ville. Alla andra som blivit blåsta kan självklart fortsätta spana och nu finns en felaktig adress. Någon kan kanske kontakta posten och fråga dem kring om de fått många felaktiga adresser som den som kSelbekk hade.
Ber om ursäkt för mitt tidigare beteende men det kändes som om allt jobb var för jäves..... men som flera andra nämnde så äre nån jävel som försöker lura oss på pengar! och han/hon måste ska fan sättas på plats!kSelbekk sa:alltså hon gav fel adressMonzax sa:Serri?! wtf?! skickade till fel adress? kSelbekk du tar fan priset! vart är vägen påväg.....kSelbekk sa:Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
Vem kontaktar Posten Sverige då?kSelbekk sa:kan skriva adressen jag fick om ni vill?I3ea sa:Haha ja Felix är en mästare på att googla.Svarre sa:få ett slut?
Tänkte mest angående kSelbekks situation när det gällde att få ett avslut, han har fått tillbaka sina grejer och det var det han ville. Alla andra som blivit blåsta kan självklart fortsätta spana och nu finns en felaktig adress. Någon kan kanske kontakta posten och fråga dem kring om de fått många felaktiga adresser som den som kSelbekk hade.
Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på!OscarFS sa:hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.
Den kanske vill att man bara sätter in pengarna på något konto.
Nej. Ett vanligt personkonto kan man inte spåra som privatperson. Det ska mycket till innan polisen gör sig för att göra det åt dig också. Däremot kan man ju få ut personnummer om bedragaren har ett nordeakonto.SiouX sa:Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på!OscarFS sa:hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.
Den kanske vill att man bara sätter in pengarna på något konto.![]()
Way behind Lasse.felix sa:Felaktig adress? Kanske för att hon själv inte bor där utan bara tömmer brevlådan när det behagar...
mindre skoj också...snow_flake sa:Nu blev det inte mycket kvar...
Äh, det viktigaste är ju kvar, bara lite censurerat men det är väl bra.snow_flake sa:Nu blev det inte mycket kvar...
Haha :lol:DanielNilssson sa:dom skickar inte på helger !
OscarFS sa:https://www.freeride.se/admarket/view.php?member=122870
kolla hennes annonser.
oanvända crowbars med 3linser för 500kr.
go pro hd hero 1200kr använd ett fåtal gånger.
hon blev medlem idag.. (seriöst)
jag skrev till henne och gjorde upp en affär och bad om postförskott. men hon tyckte det var för jobbigt hon sa att jag skulle sätta in pengarna på hennes konto så skulle hon skicka det efter, kan man lita på det.. nja tror inte det.
Det kanske man inte kan göra, däremot är det inte så svårt att be dom på banken kolla om banknr och personen i fråga hör ihop. Bara fråga dom om det är samma för att man ska göra en affär och vill veta så pengarna kommer till rätt personmarer sa:Nej. Ett vanligt personkonto kan man inte spåra som privatperson. Det ska mycket till innan polisen gör sig för att göra det åt dig också. Däremot kan man ju få ut personnummer om bedragaren har ett nordeakonto.SiouX sa:Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på!OscarFS sa:hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.
Den kanske vill att man bara sätter in pengarna på något konto.![]()
Det går säkert. Det är mycket personal som håller löst på reglerna eller rent av är ovissa om dem. Men egentligen får inte bankpersonalen släppa sådan information, oavsett orsak.linder sa:Det kanske man inte kan göra, däremot är det inte så svårt att be dom på banken kolla om banknr och personen i fråga hör ihop. Bara fråga dom om det är samma för att man ska göra en affär och vill veta så pengarna kommer till rätt personmarer sa:Nej. Ett vanligt personkonto kan man inte spåra som privatperson. Det ska mycket till innan polisen gör sig för att göra det åt dig också. Däremot kan man ju få ut personnummer om bedragaren har ett nordeakonto.SiouX sa:Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på!![]()
Läs tråden, det är inte Yassey, Robin har bara blivit bestulen på sin annons.GB25 sa:http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=8SrATJ3OdnMMueaeTpnn4A==Erik sa:Robin heter han, bor i kalmar![]()
Kan det vara han?
Hans mobil nr matchar med hans blocket annons som någon la upp.
Glhf alla ni som vill ta fast han![]()