.

.
felix sa:
Har hittat hennes riktiga adress och mobilnummer nu, och hon bor i Kalix.

Problemet nu är att det kan vara någon som utnyttjar hennes namn och "vittjar" hennes brevlåda eftersom du skickat med vanlig post, för nummret stämmer inte överens med nummret h*n använder i annonserna på t,ex blocket. Men det skadar ju inte att spana lite :cool:
Blocketannonsen är väl bara ett villospår tror jag från Detektiven Felix.:)

Om hon bor i Kalix så vet jag med exakt vad hela hennes adress är samt hennes telefonnummer. Var lätt att få fram genom att googla och jag vet hur Felix söker. ;)

.
I3ea sa:
felix sa:
Har hittat hennes riktiga adress och mobilnummer nu, och hon bor i Kalix.

Problemet nu är att det kan vara någon som utnyttjar hennes namn och "vittjar" hennes brevlåda eftersom du skickat med vanlig post, för nummret stämmer inte överens med nummret h*n använder i annonserna på t,ex blocket. Men det skadar ju inte att spana lite :cool:
Blocketannonsen är väl bara ett villospår tror jag från Detektiven Felix.:)

Om hon bor i Kalix så vet jag med exakt vad hela hennes adress är samt hennes telefonnummer. Var lätt att få fram genom att googla och jag vet hur Felix söker. ;)
Ja, du har ju nästan doktorerat i mitt tänkande, skulle inte ens hinna fundera över att blåsa någon likt "Yasmine" så vet du redan om det!

Förresten, åldern på kvinnan i Kalix stämmer överens med åldern på profilen hos whoa.nu. Tragiskt om det är en så ung scammer, måste finnas en pojkvän eller något med i bilden...

Hon är även folkbokförd på Gotland, kan betyda att hon inte bott i Kalix så länge, om hon ens bor där... kan vara en adress.

Senast redigerad av en moderator:
.
felix sa:
Monzax sa:
kSelbekk sa:
japp okej:/ har du bytt med hon eller?
Försökte köpa en tröja av "henne" men kollade upp hennes profil och det såg inte så lovande ut :P sen så betedde hon sig väldigt konstigt under de konversationer vi hade på mailen så ja vaskade henne helt enkelt!
På tal om konstig: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=78261
skön tråd! fint att hennes(hans?) pappa har varit sponsrad av salomon OCH burton i 20 år också.

.
Simone från Sollefteå
Hej! När får jag iphonen du lurade mig på? Dålig stil! Bara så att alla vet, detta är en mycket sjuk person, med personlighetsstörningar, man vet aldrig vad hon kan hitta på!

Stod i gästboken hos den här profilen på Lunarstorm.

På bloggen står även:

heej detta är ett rent jävla helvete :'( saknar mina vänner å varför skulle jag behöva flytta ifrån dom :'( sjuka jävla soc ni kan dra åt helvete hatar er :'( förstör mitt jävla liv de är va ni gör hela jävla tiden :'( DRA ÅT HELVETE SÄGER JAG BARA

Man skulle kunna tänka sig att "flytten" gått till Kalix... från Gotland.

Men säger inte att det är hon, kan lika gärna vara någon som kapat hennes identitet!

.
felix sa:
kSelbekk sa:
felix sa:
Smart... du skickade 1000kr i ett paket till en person du aldrig träffat. :|

Men då vet vi i alla fall att h*n huserar i Kalix... åk till Bussgods och plocka ut adressen du glömt bort så åker jag dit.
hur ska jag få fram adressen från bussgods nät jag skickade med posten....
Sorry, måste ha blandat ihop något. La du skiten i en gul postlåda och har glömt adressen? :o

Börjar nästan tycka att du var värd att förlora dom där pengarna haha...

Har du inte sparat adressen i inkorgen?
haha nej men min pappa lämnade in den hos posten så ska försöka dra ner dit och kolla om dom sparat den:)

.
Bästa tråden någonsin på FR. Sjukt långt hon gått med alla bedrägerier, ifall alla anmäler och hon redan har att göra med soc så lär ju något hända :)

.
R-R sa:
Jag har jibbergirl93:s nummer!!!!! WIEEEEEEEEEE om det nu är samma som yassey dvs. så har det ju kanske lite betydelseeeee
0**-*** ** ** (telefonnummer censurerat //mod)
WIEEEEEEEEEEEE

fast lär ju vara ett temporärt kontantkort....
Googlar man på nummret hittar man annonsören Anniee savinen på freeride, sålde Sagaställ, bindningar, jiberishkläder m,m innan kontot togs bort... googlar man sen på Anniee savinen hittar man en ung tjej från Kalix. Yasmine, Yasse eller vad man nu ska kalla henne använder alltså personer i sin omgivning när hon scammar... dom kanske till och med känner varandra.

Jag har till och med gemensamma vänner med en del av dom inblandade på facebook, det här är ju hur galet som helst...

.
199633_10150160078662094_524777093_6916808_607134_n.jpg

.
felix sa:
R-R sa:
Jag har jibbergirl93:s nummer!!!!! WIEEEEEEEEEE om det nu är samma som yassey dvs. så har det ju kanske lite betydelseeeee
0**-*** ** **(nummer censurerat //mod)

WIEEEEEEEEEEEE

Googlar man på nummret hittar man annonsören Anniee savinen på freeride, sålde Sagaställ, bindningar, jiberishkläder m,m innan kontot togs bort... googlar man sen på Anniee savinen hittar man en ung tjej från Kalix. Yasmine, Yasse eller vad man nu ska kalla henne använder alltså personer i sin omgivning när hon scammar... dom kanske till och med känner varandra.

Jag har till och med gemensamma vänner med en del av dom inblandade på facebook, det här är ju hur galet som helst...
hmmmmm du har rätt..... då kanske inte jasmine är boven i dramat?! hmmm... bedragaren sitter säkert och läser tråden just nu..... mathafuckaaaaaaaaaaaaaa

.
R-R sa:
felix sa:
R-R sa:
0**-*** ** **

WIEEEEEEEEEEEE

hmmmmm du har rätt..... då kanske inte jasmine är boven i dramat?! hmmm... bedragaren sitter säkert och läser tråden just nu..... mathafuckaaaaaaaaaaaaaa
Sant, den "riktiga" Yasmine kan vara lika utnyttjad som alla andra... enda som får mig att tvivla är att hon varit inblandad i lite fuffens förut... men det ska vi nog inte ta upp om hon nu inte är den skyldige.

.
kan inte nån som bor i närheten åka dit och låsa brevlådan eller limma eller tejpa med några hundra rullar silvertejp.
Får vi se hur hon ska få tag på grejerna då!?

.
kSelbekk sa:
Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.
Den kanske vill att man bara sätter in pengarna på något konto.

.
kSelbekk sa:
Nu är det så att jag har fått tillbaks tröjan och pengarna då adressen var fel, men tackar alla som har tittat runt!:D
:lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|

Västen var det väl.

Bra det då kan spaningsarbetet få ett slut. :cool:

.
I3ea sa:
kSelbekk sa:
:lol: Bra det att du hade fått fel adress samt att ingen brevbärare snott dina pengar. Att posta kontanter i brev trodde jag bara äldre folk i 80-års åldern sysslade med för att de inte kände till modernare banköverföring. :|

Västen var det väl.

få ett slut?
vad jag har förstått är det fler som blivid blåsta... Och det håller tydligen på fortfarande...
Sen är det jävligt roligt att se Felix uppdatera oss med allt han får reda på ^^

Senast ändrad:
.
OscarFS sa:
kan inte nån som bor i närheten åka dit och låsa brevlådan eller limma eller tejpa med några hundra rullar silvertejp.
Får vi se hur hon ska få tag på grejerna då!?
Hur ska brevbäraren få i paketet då?

Minta två cent är att hon jobbar på posten, och fiskar paketen på sitt distrikt.

/LasseMarers Detektivbyrå

.
Svarre sa:
I3ea sa:
kSelbekk sa:

Västen var det väl.

få ett slut?
vad jag har förstått är det fler som blivid blåsta... Och det håller tydligen på fortfarande...
Sen är det jävligt roligt att se Felix uppdatera oss med allt han får reda på ^^
Haha ja Felix är en mästare på att googla.

Tänkte mest angående kSelbekks situation när det gällde att få ett avslut, han har fått tillbaka sina grejer och det var det han ville. Alla andra som blivit blåsta kan självklart fortsätta spana och nu finns en felaktig adress. Någon kan kanske kontakta posten och fråga dem kring om de fått många felaktiga adresser som den som kSelbekk hade.

.
I3ea sa:
Svarre sa:
I3ea sa:

Västen var det väl.

få ett slut?

Tänkte mest angående kSelbekks situation när det gällde att få ett avslut, han har fått tillbaka sina grejer och det var det han ville. Alla andra som blivit blåsta kan självklart fortsätta spana och nu finns en felaktig adress. Någon kan kanske kontakta posten och fråga dem kring om de fått många felaktiga adresser som den som kSelbekk hade.
kan skriva adressen jag fick om ni vill?

.
kSelbekk sa:
Monzax sa:
kSelbekk sa:
Serri?! wtf?! skickade till fel adress? kSelbekk du tar fan priset! vart är vägen påväg.....
alltså hon gav fel adress
Ber om ursäkt för mitt tidigare beteende men det kändes som om allt jobb var för jäves..... men som flera andra nämnde så äre nån jävel som försöker lura oss på pengar! och han/hon måste ska fan sättas på plats!

.
kSelbekk sa:
I3ea sa:
Svarre sa:
få ett slut?

kan skriva adressen jag fick om ni vill?
Vem kontaktar Posten Sverige då?
Borde ju ha gått till postdistriktet i Norrbotten i alla fall om postnumret är ett som finns. För brevbärare i den stad som brevet är postat kollar alltid postnumret och orten först i första sortering och skickar sedan vidare posten till rätt postdistrikt. Där kollas adressen och om den finns så sorteras breven i en ny hög och sen sorterar brevbäraren utifrån namn på adresserna och om namnet inte finns registrerat på adressen så blir det retur till avsändaren.

Senast ändrad:
.
OscarFS sa:
hon/han(den) kanske har gett fel adress med flit för att den inte vill bli busted.
Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på! ;)

.
Felaktig adress? Kanske för att hon själv inte bor där utan bara tömmer brevlådan när det behagar...

.
SiouX sa:
OscarFS sa:
Betydligt lättare att få fram namn m.m från ett bankkonto. om det inte är nån proelit1337 som sitter med en egen bank i monaco eller nåt. vilket jag starkt tvivlar på! ;)
Nej. Ett vanligt personkonto kan man inte spåra som privatperson. Det ska mycket till innan polisen gör sig för att göra det åt dig också. Däremot kan man ju få ut personnummer om bedragaren har ett nordeakonto.

felix sa:
Felaktig adress? Kanske för att hon själv inte bor där utan bara tömmer brevlådan när det behagar...
Way behind Lasse.

.
Ok, den här tråden är rensad från alla personangrepp, telefonnummer och försök att hänga ut någon.
Gör inte det, det är inte tillåtet, oavsett gärning. Kontakta info@freeride.se om ni har problem med en medlem.

Tråden blir låst om det fortsätter.

.
Haha, blev inte så förvånad när jag såg att det var "Yassey" som var bedragaren. Han/hon har försökt sälja en jacka till mig, tur jag var tillräckligt misstänksam, användaren försvann så småningom också men det antar jag att ni sett..

.
Det här postade jag i pricecheck tråden medan jibbergirl93 fortfarande fanns kvar på
@Fr.

OscarFS sa:
https://www.freeride.se/admarket/view.php?member=122870
kolla hennes annonser.
oanvända crowbars med 3linser för 500kr.
go pro hd hero 1200kr använd ett fåtal gånger.
hon blev medlem idag.. (seriöst)
jag skrev till henne och gjorde upp en affär och bad om postförskott. men hon tyckte det var för jobbigt hon sa att jag skulle sätta in pengarna på hennes konto så skulle hon skicka det efter, kan man lita på det.. nja tror inte det.

.
marer sa:
SiouX sa:
OscarFS sa:
Nej. Ett vanligt personkonto kan man inte spåra som privatperson. Det ska mycket till innan polisen gör sig för att göra det åt dig också. Däremot kan man ju få ut personnummer om bedragaren har ett nordeakonto.
Det kanske man inte kan göra, däremot är det inte så svårt att be dom på banken kolla om banknr och personen i fråga hör ihop. Bara fråga dom om det är samma för att man ska göra en affär och vill veta så pengarna kommer till rätt person

.
linder sa:
marer sa:
SiouX sa:
Det kanske man inte kan göra, däremot är det inte så svårt att be dom på banken kolla om banknr och personen i fråga hör ihop. Bara fråga dom om det är samma för att man ska göra en affär och vill veta så pengarna kommer till rätt person
Det går säkert. Det är mycket personal som håller löst på reglerna eller rent av är ovissa om dem. Men egentligen får inte bankpersonalen släppa sådan information, oavsett orsak.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp