Tjockisens Guide till McDonalds

Jibberisch

Aktiv medlem
Snabbmatskedjorna flyttar in på fler och fler skidorter. Är detta bra? Skulle en seriös bergsman sätta sin fot på en av dom? Åker man skidor bättre efter en Big Mac & Co? Hur för man sej bäst på en sådan inrättning? Vad är bra skidåkar mat? Frågorna är många. Här följer en liten mall.

Tjockisens guide till McDonalds

McDonalds är och förblir hörnstenen i varje sund människas kosthållning. Hur kan något som är så uppenbart härligt ändå vara så djävulskt! Dessa hamburger palats är nämligen källan till en oerhörd irritation speciellt om man inte kan navigera i dessa minfält. Över hela världen anställs personer som är mer eller mindre befriade från logiskt tänkande till att servera dessa delikata, goda och smakfulla hamburgare med tillbehör. Över hela världen befolkas dessa eminenta inrättningar också av personer som är mer eller mindre befriade från logiskt tänkande. Stannar man tillräckligt längre på samma ställe och gör sin lokala inrättning till kök, vardagsrum, toalett och lekrum kommer man att märka att det finns en liten klick udda kufer som ständigt återkommer till sitt flottiga vattenhål. Där sätter de en stor ära i att beställa flest, mest och konstigast alltid på bekostnad av oss vanliga bittra människor som bara vill ha något att äta. Den största anledningen till att vi vanliga går till McDonalds, "Värdshuset Gyllenemåsen" eller, "Det-där-stället-med-de-gyllene-pommfritten", här kan jag fortsätta i tills himlen fryser till is och Etna får ett utbrott kärt barn har alltid många namn verkar det som. Jag väljer att inte fortsätta, jag sätter punkt här och nu! Kalla det för McDonalds och prata inte om det som den där speciella tjejen som var lite för full på skoldansen och lät dig för första gången känna på något du aldrig någonsin känt förut. Hon har förhoppningsvis gått vidare, hon lever förmodligen idag ett tämligen normalt liv. Kanske går hon till parken en gång i veckan i sällskap av hennes personliga assistent som måste säga "det går bra, jag lovar han inte kommer ihåg vad du heter" var femte minut. Nog om det, men kom ihåg att saker som ter sig naturliga kanske inte alltid är det. Nåväl, dessa "restauranger" ligger alltid strategiskt placerade och anspelar på vår hunger och vår lathet. Varje gång jag går förbi, varje gång jag går den där vägen blir jag hungrig, varje gång blir jag påmind om att jag hemma i paradvåningen väntar en ledsen tom kyl. Skönt att lampan inte fungerar, det bidrar till en mjukare stämning varje gång jag öppnar den blanka dörren till min Electroluxkyl slår den emot mig denna känsla av tomhet. Den värme en byggnad med det stora gula M:et utstrålar är alltså väldigt förrädiskt och manipulativt. För där inne väntar evig vånda och en irritation likt den som uppstår när man vaknar upp iklädd en lånad skinnväst, i ett raggarkollektiv 43 mil norr om den orten man började festa i, två dagar efter den dagen man började festa. Som den korrupta och svaga människa man drar man därför upp dörren med texten "Över Tjockisen Sven-Sune med personal hälsar er varmt välkommen till McDonalds" och går in.

Väl inne inser man snart att det absolut inte finns en enda bra tidpunkt att skjuta upp den där förbannade dörren. Det spelar ingen roll när du väljer att försöka köpa något av de många målen den fagert lysande menyn erbjuder. Antingen är det någon form av rusning, eller så är det fullkomligt stilla tyvärr inte bara framför disken utan även bakom.

I dag föll jag åter för frestelsen att beställa en meny, hade hört ryktes vägen att dem hade en ny special burgare som jag tänkte testa på. Efter mycket funderande kom jag fram till att en Big Mac & Co vinner över den Narnia inspirerade burgaren. Av den enkla anledningen att jag var livrädd för det där bögiga lejonet när jag var liten. Ett tag ville jag ta min gratis tidning, backa långsamt mot dörren och springa hem. Det finns inget värre än pantrar som pratar som Rikard Wolf, rör sig som Carson i Fab-5, tror han har svar på allt och som dessutom heter Aslan! Aslan vad är det för jävla namn egentligen? Skriver man böcker om ett fantasiland kan man väll lägga ner lite energi på namn till huvud-pantern? Tacka vet jag hon som skriver om den där Trollskolan. Åter till maten, efter att ha beställt min fin fina meny tog jag som vanligt tre steg tillbaka och betraktade spektaklet.

Eftersom jag idag avvek från mina förpliktelser på Universitetet lite tidigare än kl. 12.00 resulterade detta i att jag undvek den värsta rusningen och nästan var själv på restaurangen. Detta ledde till att jag i min enfald trodde att det skulle gå snabbt och smidigt att få min åtråvärda föda, men så fel jag hade igen. Inte heller den här gången hann jag hem till tv 4+ härliga lunch matiné. Jag begick några klassiska fel som jag fick betala dyrt för.

1. Jag tittade inte på den anställdes namnbricka, det stod "ny på jobbet"
2. Jag visade studentlegget för gratis "stora menyn"
3. Jag betalade med min trotjänare, visakortet.

Dessa tre misstag tycks 9/10 vara lika med undermålig service. Speciellt om man tackar nej till erbjudandet om att köpa en dip-sås eftersom man ändå måste betala en kortavgift när man inte beställer för mer än den ringa summan av 50 kronor. "Nehe" blev den lilla knubbiga människan bakom diskens svar. Redan där anade jag ugglor i mossen. Jag kände mig anklagad och bortgjord. Den lilla människan fick övertaget direkt. En tumregel på McDonalds är ju att alltid vara "on-top" så att säga. Verka världsvan och överlägsen då vågar medlemmarna i hamburgersekten inte bråka med dig och din beställning. Jag vek alltså ner mig från början. När den maskande individen började gå in i väggen av stress (efter att ha upptäckt att numera var det en lång kö bakom mig) dök naturligtvis överhuvudet själv upp, bockskäggsmannen. Han tar nu över min beställning från den nyanställda, maskande fåntratten som nu börjat kallsvettas. Att bockskäggsmannen har en bricka med texten "Arbetsledare" på bröstet får mitt inre att slå en volt. Nu jävlar hinner jag hem! I helvete! Bockskäggsmannen fyller på min coca-cola och börjar trixa med pommes maskinen. När jag tror att jag lyckats lura systemet börjar han tala i sin lilla mikrofon och likt en navy seal glider han iväg mot McDrive båset. Detta resulterar i att min beställning blir stående vid sidan av kassan och bort glömd eftersom den nyanställde amatören med skygglappar bara har ögon för den stilige mannen i dem vita spetsiga skorna. Efter att ha läst gratistidningen två gånger och lyssnat på Bullion fyra gånger får jag äntligen min mat. Väl hemma sätter jag mig i soffan och pustar ut. Självklart hade hon glömt sugröret, goes without saying..

Hur ska man då undvika dessa fällor?

1. Använd bilen i minsta möjliga mån. "They fuck you in the drive-a-way"

2. Vill du iväg kvickt och älskar allt det gudomliga som serveras, beställ nått som ser färdigt ut.

3. Undvik "Chicken nuggets" alltid.

4. Beställ aldrig sallad. "Att beställa sallad på McDonalds är som att köpa vitaminer av en cracklangare"

5. Som nämnt ovan, välj ut din matlangare. Hur ser denne ut? Flinka fingrar? Skarpt intellekt? (erhm)

6. Skippa deras super kampanjer då dessa oftast verkar vara för svåra för "kockarna" att tillverka rätt.

7. Om två kassor bredvid varandra är öppna, ställ dig så bredbent så möjligt i kön för att kunna pendla mellan de två olika köerna. Vid så kallad "kö-pendling" kan det vara en bra idé att kontrollera vilka typer av individer som ingår i de olika köerna, då olika individer reagerar olika på fenomenet "kö-pendling".

8. Krångla inte! Dvs. beställ absolut inte en BigMac med McFeast sås. Det är som att stå i mål i bandy, det tar ett tag men sen kommer man på att det är meningslöst och gör ont.

Mer tips? fyll på listan!

Över och ut.

Senast ändrad:
reserverar eventuella stavfel och sär skrivningar...är trött blev tvungen att gå upp innan klockan 12 imorse för att hålla en förbannad presentation

OM du för första gången skall äta på resturangen Gyllene Bången i Frankrike och givetvis har lite bråttom så ska jag komma med några tips. Säg aldrig Fanta... det vet dem inte vad det är, de har nån annan sorts dricka= Orangia. beställ inte garlic dipsås eftersom de inte vet vad garlic betyder utan de har bara BQ sås.

Gröt eller McDonald´s?
McDonalds helt klart om man skulle bestämma sig på en gång. Men vid närmare eftertanke så inser man vad man missar när man äter på Gyllene Bågen.
Man missar ju gröten med alla dess tillbehör. Och om man nu äter på Gyllene Bågen så inser man ganska snabbt, om inte alldeles före så strax efter att man tagit den första pommes frites i munnen. Man tänker snabbt, "va fan, 50spänn för det här", och sen ångrar man sig för att man inte tog gröten istället hemma i stugan.

Sen tycker jag inte att McDonalds hör ihop med skidåkning överhuvudtaget. Jag skulle aldrig åka på ett s.k. Ski Thru och beställa Nuggets, betala med kort. Sen har man väl glömt att läsa på namnskylten där inget namn finns, utan texten: Nyanställd.

..

friterade saker = kärlkramp och infarkt innan 50-strecket.. jaga iställer de årtåvärda proteinerna.

dubbel QP :) mmmmm med minimorötter och cola (lite carbs vill man ju ha, eller?)

/Pinn

Känner igen fenomenet med lunchkaoset från min tid som Linköpingsstudent. Där var det någon som tröttnade, tog ett initiativ och brände ner skiten. Detta kan dock ha en negativ inverkan på skidsäsongens längd...

För oss i Stockholm spelar det ingen roll på vilken restaurang, vid vilken tid, av vilken person, vad man beställer, hur man beställer det eller hur många av kassorna på den extremt flottiga och oskurade stenplattan under apparaterna som är öppna: Det är alltid ett totalt kaos.
Specielt i förorterna där flera lågavlönade (bespara mig kritiken för detta) ser det som veckans/månadens största höjdpunkt att åka till "donken" och beställa in Happy Meals och allehanda menyer till en sådan mängd att man börjar undra om det inte hade varit bättre att betala lite mer för en meny på en vanlig grill.

När man till slut efter mycket krångel i kassan (ovan nämnt) kan slå sig ner ökar irritationen än mer när man upptäcker att de för ovanlighetens skull inte har saltat kopiöst, man struntade ju i att ta med saltetjust därför att dom brukar klara va det bakom disken. Man sitter kvr på sin plats av lathet och låter ilskan koka. Den lågavlönade flerbarnsfamiljen hörs alltmer och blir alltmer irriterande för övriga matgäster. Sedan upptäcker du att det är för mycket is i muggen och att hamburgaren faller sönder i bitar när försöker lyfta upp den ur lådan/rulla ut den ur pappret.

Men precis när härdsmältan är på stort G konstaterar du samtidigt som du drar bort plasten från bägaren att allt detta kan vara. Béarnaise-såsen är ju godaren här än på Burger King.

Klockrent skrivet om Mac:en, äter själv helst "Indie-burgare".

Jag är dock tveksam till om en chamonix-säsong är ekonomiskt genomförbar utan le "Mc Do". Får man en bra burgare för en ynka euro är det helt klart det billigaste sättet att betvinga en felplanerad bakfylla när det har dumpat.

jag måste ge mina synpunkter på detta, inifrån kassan!

Jag är själv en del av denna himmelrikets koncern. Alla älskar väl McDonalds och alla ideal det står för? Jag måste säga att stämmningen och arbetsflitet man hittar inne i köket på mcdonalds endast kan matchas av få arbetsplatser idag.

För att ni alla ska kunna veta exakt hur ni ska göra ska jag visa vad vi på "Den gyllene måsvingen" tycker bäst om:

1. Vi älskar när barnfamiljer kommer, speciellt när barnen vill ha chicken-mc-nuggets i sin happy meal (som naturligtvis får innehålla en likadan leksak som den de fick förra veckan, det gör INGENTING)

2. Vi älskar också när dessa barnfamiljer ber om att få sina 4 pajer och 3 mcflurry av olika varianter EFTER maten. Vi skriver så gärna en minneslapp mitt i lunchruschen!

3. Beställ gärna i ologisk följd. Vi tycker om att få lite extra tankearbete när vi har som mest att göra.

4. Tala otydligt så att vi måste säga "ursäkta?" efter varje mening ni säger. Det är lite av sporten att gissa sig till vad kunden säger.

5. Kom absolut och klaga om ni fått bara en gurkskiva på cheeseburgaren.

6. Have it your way!! Vi älskar när vi får mycket att göra inne i köket, specialbeställningar är liksom det som gör arbetet någonting värt. Ett tips är att dra bort allt som finns på burgaren, och sedan lägga till allt som inte finns.

7. Kommentera gärna att "den där killen gör ju ingenting" när ni mot förmodan tycker att det går långsamt att göra klart er glutenfria mcfeast utan lök med extra tomat.

8. Är ni ett kompisgäng, gå gärna ihop och ta en och samma betällning, men dela upp betalningen. Det bästa som finns är att packa fem brickor fulla med mat och sen börja dela ut växel till var och en! Sånt gillas!

9. Titta efter i rännan vad som inte finns, och beställ det!

Hoppas att du lärt dig vad vi på McDonalds vill att ni kunder ska beställa och hur ni ska uppföra er. Er önskan är vår lag!

//Blom

Hur många gillar igentligen gurkan på sin burgare?? Härmed anser jag att all mcd gurka bör förstöras.

Länge leve dubbwl QP med extra ost utan gurkjävlar...

Skidåkning å mcd är en gyllene kombination, alla som säger imot e töntar som kan gå till Max istället..

hahaha, jag dör bloms inlägg är ju bara för roligt. Man blir nästan tvungen att jävlas med all personal på världens största restaurang i fortsättningen.

Ett tips är att när personalen i kassan börjar se lite stressad ut så ställer du dig på sidan och undrar lite irriterat om din QP som du väntat på är klar nu. Försök alltid att fråga dom unga (gärna blonda) tjejerna som fortfarande går i gymnasiet, skall enligt en inre källa fungera varje gång.

P.S Att gå på krogen med någon som känner alla på Mc är ovärdeligt, gratis mat i drivor varje gång, varje gång. Underbart.

blom:

Tillåt mej...

För det första så ogillar jag skapt sådana individer som ska sinka oss vanliga tjockisar med special hit och special dit beställningar. Lite samma sak som att runka med kondom, varför krångla till det? Vad gäller barnfamiljer så ser jag hellre till att ungen får sin McFlurry och håller käften så att jag kan intaga min beställning utan att få tinnitus, plus att slippa se en pinsam scen mellan en neurotisk mamma och en adhd-unge(inget ont om ADHD eftersom jag förmodligen själv lider av det) gör underverk för aptiten! Något som folket bakom kassan också borde uppskatta med tanke på att ni lever med ständiga "2 Hb tack!", "1 cheese tack!", "en sexa tack!", "pip! pip" (fritösen) Varför är ni så förbannat jävla vänliga mot varandra och så tjuriga mot edera gäster?

Vad beträffar leksaker i Happy Meal:et så är det nog er företagsledning du ska vända dej till. Skylla på edera gäster för att ett PR trick för att locka till sej antagligen redan överviktiga småbarn kommer tillbaka och biter de redan utslitna, dåligt motiverade och kasst utbildade anställda kan ju omöjligen vara edera gästers fel? Hur mycket förtret tror du att det skapar för stackars barnföräldrar? Har polare som av någon anledning lyckats med bedriften att ha barn redan nu (det är ett annat kapitel) Personligen skulle jag hellre skalla mej själv till döds innan jag går tillbaka till McDonalds med en liten cynisk unge som redan har alla jävla leksaker i alla era lyckliga mål. Så gör oss båda en tjänst, ta upp det på nästa "utvecklingsmöte"

Vidare, Utger ni er för att servera 2 gurkskivor på cheeseburgare ska det självklart vara just 2 gurkskivor på era cheeseburgare. Sen att jag håller med Patrik Stenhårt ang. gurkorna är en annan sak. Återigen något för "utvecklingsmötet" (Jag tror vi börjar komma något på spåren här! Tillsammans kan vi förändra och förbättra!)

Tycker du det är rimligt att jag som er gäst inte får någon mat om jag är; för berusad för att kunna tala, har talfel, svårt att tala pga. en brödkavel som är uppkörd där solen inte skiner, är turist och inte kan svenska språket etc. etc. etc.?
Om ni vill att edera gäster skall tala korrekt svenska samt beställa i en logisk ordning (som om något i tomteverkstan till hamburgerfabrik är logiskt) så får ni helt enkelt börja informera om detta samt dela ut s.k. "beställningsmanualer" om detta skulle förändra att jag alltid behöver vänta på min beställning så är jag inte alls främmande för att ägna 2-3 dagar åt att plugga in en beställningsteknik.

Vad gäller specialbeställningarnas heta helvete så måste jag återigen hänvisa till din arbetsgivare. Så länge det är OK för en glutenallergiker att beställa glutenfria hamburgare på din arbetsplats så kan inte han veta bättre? Så länge det inte är absolut förbjudet att få Qp sås på sin Big Mac så kan du inte lasta oss, dina gäster för att vi beställer det som får det att vattnas mest i just vår mun. Återigen, "Utvecklingsmötet" Ett av era "sköna" försök att nischa er och försöka bli ledande inom "snabbmatsbranschen" är just er "mångfald"? Eller har jag helt fel? "Kombinera som du vill..." brukar det heta i reklamen, som för övrigt innehåller en hel del bittra människor. (Återkommer om detta i en senare tråd, efter nyår, jag lovar.)

Eftersom det sällan ligger något klart i rännan till att börja med och för att det klägg som ligger där har legat i rännan lika länge som det tog för två förbannade håbitar att sabba en magiskring. Så vet jag inte varför jag ens tar upp detta. Men som edera gäster ska väll vi i jössenamn inte styras av vad ni redan producerat i tomteverkstan?

Så av detta att döma, är jag ledsen att konstatera att det är just sådana som du herr blom som sabbar för oss som vill ta del av allt det goda som McDonlads utlovar! Arbetare med din inställning är ondskan för alla oss som försöker tjåcka till oss lite! Så nu lutar jag mej tillbaka och tar helt och hållet för givet att du bara vara ironisk med ditt inlägg. För ingen skulle väll med flit inte göra sitt bästa på just en sådan inrättning?

Är det bara i Sverige, Linköping, Valla-Rondellen det suger så hårt? Jag har aldrig aldrig aldrig någonsin fått min mat på brickan och kunnat gå iväg direkt efter jag betala på det patetiska försök till McDonalds som ligger där! Några få gånger i vårt avlånga land har detta fenomen inträffat. För att få uppleva just detta "snabbmat" verkar det som att man måste röra sig utomlands. Tyskland är ett bra exempel på detta. Det ända jag hörde sist vår buss stannade till och en drös med hungriga bakfulla ungdomar strömmade in var "Raus raus bitte!!!" sedan blev vi serverade. I New York har det aldrig någonsin varit något problem, I Sydney var det inte heller något som helst dilemma för surfkillen bakom disken. En gång i Memphis, tn beställdes det 40 hamburgers i köra-igenom-luckan inte heller då fick vi vänta en endaste minut. Kan det vara vår svenska inställning? Är detta genomgående för Svenskar och deras inställning? Är vi ett stort samhällsproblem på spåren? Börjar det här, vid det stora gyllene M:et? Vem vet...Nu har jag inte tid längre måste dra å käka, gissa vart! :D

P.S Vill passa på att önska alla en Vit Jul och ett förbannat onyktert nyår! Gutår!

Som vanligt är det inte pojken som skrivit inlägget som står för eventuella stavfel och dylikt då han allt som oftast är mycket trött.

Jibberisch, du kan ju snart skriva en bok angående ämnet...

Jag undrar varför donken tog bort den dubbla cheeseburgaren? Det var ju revolutionerande. Varje gång vi är på mcdonalds försöker pappa beställa en dubbel cheeseburgare, det är ganska intressant att se reaktionerna av personalen. Han gör det mestadels i någon form av protest. Samma sak gäller för banan-milkshaken, den var väldigt fin. Han brukar även säga ironiska saker till personalen, något som personalen ytterst sällan förstår. Detta är väldigt underhållande.

Sammanfattningsvis vill jag säga att den dubbla cheeseburgaren borde återinföras. Det vore trevligt.

gillade Bloms:
9 tips för en sur(-are) personal på Mcdonk [MakkeDonk]

håller med Patrik_L, utrota gurkan!!

JIbberisch till President!!!!!

PS. skriv en bok, för de här kan bli en bra film!!:P

//Hannes

Otroligt underhållande tråd som jag är tacksam för att Jibberisch har återupplivat eftar att den legat i davla tillräckligt länge.

Jag har för övrigt ett tips att dela med mig om i ämnet, då faktum är att jag är en oerhört erfaren Mc donalds besökare (framför allt donken på Sveavägen). Nåväl.

Då min skolmat på Norra Real högre allmäna läroverk tydligen inte klarar av att hålla måttet. (Densama importeras från ett mångkulturellt samhälle belägrat nor-nordväst om huvudstaden, samhället kallas tensta). Har jag och mina närmaste en tendens att att besöka den otroliga snabbmatsresturangen för att inta den näring vi behöver för att klara dagen. Här har jag "tack vare" våra korta lunchraster lärt mig det optimala sättet för att få sin mat så sanbt som möjligt. Se beskrivning nedan...(Endast för stammisar)

Steg 1. Är som tidigare nämnt att lokalisera den kassören saom har de flinkaste fingrarna
( Ett tips om du ska äta på Sveavägen är att undvika "hon med mustachen" helt jävla långsam och aa ni fattar)

Steg 2. Är förståss att när det väl är din tur framme hos kassörkan ska du se till att sticka ut lite. Antingen genom att vela mellan menyer eller bara plocka fram charmtrollet innom dig..

Nu kommer vi till delen för oss stammgäster....

Steg 3. Se till att besöka resturangen vid samma tidpunkt varje luch, detta för att vara säker på att den snabba kassörskan verkligen är i tjänst. Se nu till att vara presic lika charmig som innan och beställ samma meny som tidigare.

Nu är det klart och jag ska förklara själv funktionen bakom detta. Ni förstår erat systematiska uppförande kommer nästan garanterat att medföra att kassörksn lägger märke till just DIG redan innan du är framme i kassan. Och när du väll kommer framm så kommer du mötas av ett leende tätt följt av ett "Samma sóm alltid?" du nickar och har din mat efter max 15sek då kassörskan har förberätt...

Lycka till

Och till alla som inte är stammisar, undvik period burgaren Ronda Rhodes till varje pris, Den får dig att må illa, riktigt illa...

haha, tur att ni har massor med fördommar och bara vet hur det är från ena hållet... (kundens håll)

"Antingen är det någon form av rusning, eller så är det fullkomligt stilla tyvärr inte bara framför disken utan även bakom. "

Konstigt att det aningen är rush eller att "det inte händer något"... En hamburgare får ligga färdig i värmeskåpet i 10 minuter (Själv tycker jag hamburgaren är som godast efter 5-10min) sedan anses den vara gammal och slängs... Är det "inget" att göra så är det städa och fylla upp som gäller...

Själv när jag sticker och äter på mc donalds så beställer jag mer än gärna special (då man blir kräsen efter 3 år på mc donalds.. :P ) jag accepterar att det tar upp till 5 minuter att göra min hamburgare (som brukar bli mc chicken dressad som mc feast...) och när det dröjer lite så vet jag att jag får en nygjord vilket känns super. Jag uppmanar ingen att beställa special burgare men jag tycker man ska tänka över lite vad dessa 3 minuter man kanske får i tid betyder..

som blom säger, det värsta som finns är när folk kommer med osammanhängande beställningar.. =/ "en glass tack" ... "jaha? i strut eller bägare" ... "eh bägare" .. "ska det vara någon topping på?" ... "ja .. " ... "MEN VAD FÖR TOPPING?!?!?!" ... "cola" .. "okej, det blir 10kr.."

eller alla dessa barnfamiljer..
"en happymeal .. "...

det dom inte vet är att det först finns, hamburgare, cheeseburgare, toast, nuggets...
sedan 4 tillbehör (morötter, pommes, sallad, fruktpåse).. samt runt 14 drycker (cola, cola light, fanta, sprite, ramlösa, ramlösa citrus, apelsin-, äpple-, multivitaminjuice, lättöl, mjölk, varm choklad, kaffe, te) Hur ska vi veta vad folket vill ha .. =/

Fast det roligaste är dom som beställer något och man säger från köket att det dröjer 1-2 min att dom genast väljer något annat.. tycker det nästan är pinsamt av dom att dom inte har tid med 120 sekunder för att få den hamburgaren dom ville ha ... under den tiden kan man äta sina pommes tex... =/

Sen storlekarna på hamburgarna är ju rätt skoj att berätta också...
hamburgare, cheeseburgare: 45g (1/10 pund)
Bigmac: 90g (2/10 pund)
QP, Mc feast: 113g (1/4 pund)
Big Tasty: 150g (1/3 pund)
= Bigmac må vara en dubbelburgare, men den är långt ifrån så stor som en tasty, qp eller mc feast..

aja.. dom som inte gillar mc donalds och skriver massa skit.. VARFÖR?
det finns hur mycket snabb mat som helst på denna jord, ät något annat isf.

/ Linder, Mc Donalds arbetare i 3år och planerar inte att sluta . (äter minst 1 hamburgare om dan och är inte fet och har fortfarande orken att leva och åka skidor...)

sebbe_h sa:
Och till alla som inte är stammisar, undvik period burgaren Ronda Rhodes till varje pris, Den får dig att må illa, riktigt illa...
jag saknar den =( rostad lök och go dressing..

Senast ändrad:
den är ju så jävla gött att springa in i cafeterian och slänga i sig en flöötig burgare med frites!!! äter typ det 5 ggr iveckan på vintern

linder;

Det har redan varit folk från den mörka sidan (andra sidan kassan) och skrivit i tråden. Jag hänvisar till argumenten som gavs i svaret till "blom".

Men jag är inte den som är den,

Att folk byter beställning om man inte kan få sin burgare direkt, ser jag som något helt naturligt. Det kallas "snabbmat" av en anledning. Vill jag har någon kvalité på min föda går jag direkt till en mongolisk restaurang. Att gå och sätta sej och mumsa pommes i 1-2 minuter? 1-2 minuter, är tydligen också jäääävligt relativt på just McDonalds. Speciellt om det är mycket folk på inrättningen. DÅ kan dessa 1-2 minuter lätt bli 5-10 minuter. Eftersom närminne på McDonalds verkar vara lika vanligt som elektriskström i Nordkorea efter kl 21, händer det allt som oftast att den beställda burgare försvinner spårlöst. (Baserat på verkliga händelser) Det är kusligt. Alltså, jag vill ha all mat på min bricka direkt. Det är illa nog att jag ska behöva källsortera mitt avfall, ska jag behöva springa fram och tillbaka som en jävla jojjo för att få min mat också? Ni kallar det för "restaurang", då borde man kunna förvänta sej lite service. Ett litet tillägg, har man tid över och vill ta're piano för en stund går man inte som en sund människa till McDonalds.

För att ta upp (igen) det faktum att ni anställda på McDonalds tycker det är jobbigt med att era kunder inte kan hela eran meny och era valmöjligheter utantill. För det första, så kan inte ni som jobbar på McDonalds alla era kombos utantill. (Suprise?) Är det då rimligt, att vi, era gäster ska veta det? Vi kanske ska veva igång fritösen också? Redan där brister din argumentation, den läcker som Titanic faan i mej.

Det är fortfarande så att det är eran kedja som i ett desperat försök att hålla sej kvar i branschen lanserar morötter och annan kaninmat (Vi lever i en tid där Öl knappt smakar öl längre, där kaffe sedan längre smakar godis varför krångla till det ännu mer? Att köpa sallad på McDonalds är och förblir som att tjacka vitaminer av en knarklangare) . Hur ska stressade småbarnsföräldrar ha koll på allt sådant? Det minsta ni kan göra är att vara vänliga och assistera dessa stackars människor i eran egenhändigt skapade djungel av förbannade tillbehör. Ni borde kanske tala med förmannen om lite internutbildning?

Varför drar du upp storleken på burgarna som ett problem? Det är klart folk undrar hur stora dom är? Hur svårt är det att likt ett gatukök skriva ut hur många gram kött varje burgare innehåller? Gör om gör rätt, gör rätt från början.

Att det antingen är "rush" eller inte händer något alls, är och förblir en gåta. Självklart är det så att ni slänger burgare som blir för gamla (något annat har jag aldrig förutsatt, plus att det ingår i er fin fina affärs idé). Det betyder väll inte att det skall vara tomt i den där heliga rännan? Anpassa ert burger-bak efter hur många gäster ni har? Hur svårt kan det vara? Hur snål får man vara? Se till att det finns burgare i rännan till era gäster.

Men en sak är jag nyfiken på, varför är alltid glass/milkshake maskinen sönder?
Samt, är det verkligen så förvånande att folk har fördomar mot de som jobbar på McDonalds? Egentligen?

Och för att besvara din fråga, nej jag har inte så mycket för mej just nu. Jag väntar på snön och annat snusk.

Senast ändrad:
Att du orkar Jibberisch. Mcdonalds suuuugeer! Medan du ändå håller på gör en guide över Burger king också.

Senast ändrad:
brukar ju hamna på donken ett x antal gånger varje när det är "dåligmat" i skolan.
brukar alltid gå på min specialare innehållande:
9 bitar mc nuggets
1 cheesburgare
stor cola
stor pommes frites
1 garlic dipp
1 sötsur dipp
1 äpple paj
och i bland 1-2 extra cheesburgare
allt brukar gå snabbt å jag pressar i mig maten springer till skolan..
där jag upptäcker att jag hållerp å att få rännskita av maten.
tar bussen hem skiter.sätter mej på fr och sen åker tillbaka.
så mcd är bra å gott men har dessvärre sina bivärkningar.

En liten kommentar till Analkrut ovan.

Ditt namn här på FR, är det ett smeknamn, eller något du helt själv hittat på? Kanske pga. dina besök på McDunken samt dess biverkningar?

/Örn-Öga Körsbär! (för alla som vet)

Jag ska till hemsedal på torsda och där på ett ställe kan man köpa vääärsta fetingburgarn, 999gram handburgare sen massa bacon och dubblalager med ost.

ska köpa den på torsdakväll sen har man den hela helgen, perfekt altså!!

NU måste jag erkänna att Mc DO har blivit utbytt i sin tjänst som utfodringsagent på mina lunchraster. Burgaren har byts ut mot vad som kallas "italiensk fastfood" Och nej jag har inte hittat ett billigt Pizza har.

För för vana att numera erlägga en större matbudget vilket innebär högkvalitativ pasta. Inte bara är det mer frech, det ger även en inblik i italiensk matkultur utöver pizzan. Och utbudet är faktigs ganska imponerande. Allt från spagghetti(?) med chili och olivolja till tagliatelle med oxfile och rödvinssås.

Inte nog met att utbudet är grymt sweet. Personalen är skön också (undantag "därmedpasta") det känns roligt att komma tllbka till PIzza haket (Forno Romano Odengatan) efter ett höstlov och få frågan "Var va ni förra veckan?"

Nåväl. För er som hänger på Donken Sveavägen rekomenderar jag att traska 2kvarter upp längs odengatan till Forno Romano. Lätt värt 30:- extra om man vill ha ordentligt käk.

Hämta en sisådär tolv sugrör,dra av papprena från dom. Gör små papperskulor med hjälp av din egen saliv,för sugrörsmunstycket mot munnen...
Sikta-Skjut/Blås

Tillbaka
Topp