Diskutera den nya versionen av Freeride.se här!

Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Dr_Snow (12 år sedan)

I den här tråden samlar vi allt som har med den nya versionen av freeride.se att göra!

Ris, ros och allt annat också.
Artikel om förändringen finns här: https://www.freeride.se/content/928/

/Dr. Snow

Your localhost. Citera

Svar

OskarNorberg
196 inlägg
OskarNorberg 196 inlägg 12 år sedan

Den nya är mycket bättre! sköna färger och mera praktisk design.

Cruff
394 inlägg
Cruff 394 inlägg 12 år sedan

tar du bort mitt inlägg då dr_snow? så slipper vi identiska trådar...
för övrigt, skitfräsht!

Carpe diem quam minimum credula postero Citera
TStyle
55 inlägg
TStyle 55 inlägg 12 år sedan

På det hela taget är det bra.... Lite rörigt så här i början, men jag tror på utformningen!

TStyle.se Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Dr_Snow (12 år sedan)

Har ni märkt en sak? Om man söker på "nya inlägg senaste dygnet" så ser man bara rubrikerna på trådarna. Det gäller att vi skriver TYDLIGA rubriker nu, annars blir det jäkligt svårt att lista ut vad tråden handlar om.

Skriv tydliga rubriker! (Inte nåt i stil med "hjälp", "coolt", "skidor" eller "haha".)

Ytterligare iakttagelser: sökfunktionen är mycket bra! (Bättre än tidigare.)
Så se till att söka ordentligt nu innan ni skapar nya trådar!

Your localhost. Citera
Jeppe-med-staven
663 inlägg
Jeppe-med-staven 663 inlägg 12 år sedan

Jag tycker att den har blivit bra! Men det går inte att spara lösenordet på min data...är det bara min eller? Jag tycker den gammla loggan va snyggare tongue

Jcn
130 inlägg
Jcn 130 inlägg 12 år sedan

´jag tyker att själva sidan är snyggare, men jag tycker det är lite synd att den klassiska fr loggan inte är kvar sad

säffleelffäs Citera
ahj
693 inlägg
ahj 693 inlägg 12 år sedan

Har inte kikat in på sidan så mycket än. Men det känns ganska spejsat måste jag säga. Ungefär som inne i cockpiten på ett rymdskepp.
Synd bara att man inte hann ta några nostalgiska PrintScreen-bilder av gamla freeride.

ho ki ho ho Citera
simonl

den gamla va dubbelt spå bättre och härligare

dann-e
539 inlägg
dann-e 539 inlägg 12 år sedan

jag tycker den nya designen på sidan är grym, skön blå färg osv. sök funktionen är även bättre ochd et är bra att den ligger på startsidan! Sen tycker jag som nåra andra att den gamla loggan var snyggare men man vänjer sig väll smile

bra jobb!

Team Mindless Citera
Daffa
218 inlägg
Daffa 218 inlägg 12 år sedan

Dags att uppdatera tricktipsen lite nu va??

Snowblades är endast till för att skydda pjäxorna Citera
OffGeek
38 inlägg
OffGeek 38 inlägg 12 år sedan

Jävlar vad fin layout!

Monis
714 inlägg
Monis 714 inlägg 12 år sedan

tråkigt för de som har klistermärket men freeride.nu eftersom det är bytt till .se

Cruff
394 inlägg
Cruff 394 inlägg 12 år sedan

för dom som saknar gamla loggan kan man ju få nostalgiska känslor på http://us.freeride.nu/start/

Carpe diem quam minimum credula postero Citera
johan
Online 2835 inlägg
johan 2835 inlägg 12 år sedan

Monis> Freeride.nu domänen kommer alltid att fungera parallelt så du behöver inte kasta dina klistermärken.

Erik
3782 inlägg
Erik 3782 inlägg 12 år sedan

jo nog är det najs men jobbigt att man bara ser rubrikerna i forumet.

A-Ö 0-9 och !._- Citera
Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 12 år sedan

Jag hittade lite fel igårnatt då jag kikade igenom sidan men nu verkar vara fixat nu. De var nånting med namnen som försvunnit på nått ställe men nu minns ja inte ens det men verkar finnas namn överallt ändå smile måste säga att logon är urtjusig. Men de är nånting som är lite väl flott med sidan. antagligen en vanessak. Bra gjort iallafall!!! tack för en god sida!

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
ahj
693 inlägg
ahj 693 inlägg 12 år sedan

Det är kul när alla knappar ändrar färg när man håller musen på dom

ho ki ho ho Citera
adam_hansson
272 inlägg
adam_hansson 272 inlägg 12 år sedan

Designen är grymm förutom att det kan kännas lite rörigt på startsidan när allt ligger så tätt...och så saknar jag fortfarande att få kommentera omröstningarna.

entillfallighet.blogspot.com Citera
adam_hansson
272 inlägg
adam_hansson 272 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad donsobon (12 år sedan)

Nu hittade jag även en konstig grej när jag gick in på skidorter och alla länder så låg sökfunktionen över nån sorts tabell, troligtvis "Nya Resencioner" eller va den heter.

ChristofferAldell
339 inlägg
ChristofferAldell 339 inlägg 12 år sedan

Jag gillar den nya versionen, bra jobbat. Ett + för att man kan svara på gästboksinlägg utan att behöva gå in på personens sida.

kim_sv
12 inlägg
kim_sv 12 inlägg 12 år sedan

Grattis, ni stärker nu er ställning ytterligare som skandinaviens bästa skidsajt! Helt klart en ansiktslyftning att vara stolta över, grym design!!! Självklart uppdagas små fel vid en sån här stor förrändring men det gör det alltid...
Ski For Real, Free Your Heel!

supercarl
26 inlägg
supercarl 26 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad supercarl (12 år sedan)

Tur för er att ni unte har Mac. Funkar verkligen dåligt. Går hälften så snabbt. Hela
bakgrunden är blå... Kollade dock på PC, det var fett snygg!

ååååååh! när kommer vintern! Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 12 år sedan

"Nu hittade jag även en konstig grej när jag gick in på skidorter och alla länder så låg sökfunktionen över nån sorts tabell, troligtvis "Nya Skidorter" eller va den heter."
-donsobon

Den buggen, som inte är specifik för just "Skidorter" är rapporterad. Lösning under framtagande troligtvis.

Your localhost. Citera
johan
Online 2835 inlägg

snowski> Nu fungerar "kom ihåg mitt lösenord på denna dator" funktionen igen så att ni slipper logga in varje gång ni besöker Freeride.

johan
Online 2835 inlägg

supercarl> Vilken webläsare använder du på mac? Sajten är testad på Firefox 1.5 (win XP) som även ska finnas för Mac OS X.

MnO
Online 2135 inlägg
MnO 2135 inlägg 12 år sedan

"Nya inlägg" har blivit klart sämre. Någon funktion där man iaf ser vilket forum trådarna hör hemma i vore önskvärt och den tidigare lösningen där den inledande två raderna (eller hur det nu var) med text var verkligen användbar för att slippa klicka igenom inlägg som var ointressanta för just den läsaren.

När jag sitter på långsam lina och sidar tar tid att ladda får jag en mörkblå bakgrund bakom den svarta texten på framsidan, i forum och artiklar. Man ser att texten kommer fram tidigt, men den blir inte läsbar förrän hela sidan är laddad då bakgrunden byter färg till vitt. Oerhört störigt och den detalj som jag direkt lade märke till.

En av Freerides största styrkor är och har alltid varit att det är en speciell grafisk stämning speciellt på forumet. Det gör att forumet skiljer sig från många andra diskussionsforum som använder sig av standardlösningar för mjukvaran. Tex Teton, Surfzone (Konfen), Kiteforum, Archerytalk mm, mm ser alla likadana ut med deras BulletinBoard och profilerar sig enbart via olika färgval och inställningar. Vid en snabbt titt vet man inte om det är Surfzone, Teton eller Excel User forum man är inne i. Den nya layouten är ett litet steg mot en anonymare tillvaro tycker jag, men ni har ändå lyckats bevara grundkänslan i sidan.

Något som jag har saknat väldigt mycket är möjligheten att lägga in bilder i forumet och det verkar inte vara möjligt nu heller. Det skulle onekligen tillföra en dimension i diskuterandet om det gick att lösa utan att släppa den känsla av trivsam enkelhet som fortfarande råder.

Menysystemet på framsidan har blivit bättre och hela framsidan är snygg under loggan.

Logon däremot... njaaa, grabbar. Den ger mig vibbar av ett gäng jibbers som lägger ut filmklipp från deras bakgård. Den förra var unik i sin enkelhet, men där här känns som en framsida på ett gymnasiearbete. Inget framsteg, utan snarare lite mainstreamvarning.

Köp&Sälj har inte ändrats mycket, men det är ändå ett rejält lyft. Framförallt hittar man här det utseende som man saknar i forumet. Man kan läsa delar av annonsen redan i det första sammanställande visningen. Riktigt bra.

Peter_K
863 inlägg
Peter_K 863 inlägg 12 år sedan

Håller med om det var bättre förr när man direkt såg två inledande raderna av en tråd och inte bara rubriken.

Ris:

* Första kolumnen i en lista över inlägg (typ listan över nya inlägg senaste dygnet) tycker jag borde innehålla vilken forumdel inlägget hör till. Som det är nu syns det inte alls.

* Fonten är fortfarande yttepytteliten och jag saknar fortfarande möjligheten att infoga

* Saknar fortfarande möjligheten att infoga bilder i inlägg.

* Man kan inte längre pilla i browserns adressfält för att få se t.ex. inläggen från de tre senaste dagarna (det kunde man tidigare genom att sätta days=3). Om man varit borta en helg är det praktiskt att kunna göra så. Vet i och för sig inte hur många som utnyttjat det :-)

Ros:

* 'Svara'-funktionen i gästboken är himla fiffig.

* Designen är snyggare, ett klart lyft!

* Sök-funktionen för forumet verkar vara betydligt bättre nu. Finfint!

På det hela taget, en bra uppdatering. Lite till vore ännu bättre ;-)

Jag är en sån där veckosluts-krigare. Citera
thom8
951 inlägg
thom8 951 inlägg 12 år sedan

den nya designen e kung ! behövdes nånting nytt. men en sak som jag märkte nu är att det inte går att se längst upp i tråden vilka som har skrivit? det tycker jag var mindre bra ..

WWW.THOM8.NET Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 12 år sedan

Ja, en liten "till senaste inlägget"-länk längst upp vore fint.

Your localhost. Citera
Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 12 år sedan

Förtydligande av trådskaparens text måste fixas. nu ser de bara ut som ordinär text av nån som svarat. kanske varit såhär tidigare men ja la då inte märke till det!

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
adam_hansson
272 inlägg

i de nya forumdesignen e de svårt att urskilja vilket som är fråga och när svaren börjar...de var bättre när man hade vilka som hade svarat nedanför frågan

/Adam

Analkrut
786 inlägg
Analkrut 786 inlägg 12 år sedan

det ända som jag skanade var att man skulle kunna förstora "visningsbilderna" på en sida..skulle johan kunna fixa det ?

jeppenator
7776 inlägg
jeppenator 7776 inlägg 12 år sedan

jag tycker att filmsektionen har blivigt riktigt rörig.. annars är sidan bra...

Ill be back Citera
adam_hansson
272 inlägg

ett plus som jag märkte nu...sättet att visa bilder i artiklarna var väldigt häftigt och smidigt stort plus för de

/Adam

Muppas
269 inlägg
Muppas 269 inlägg 12 år sedan

Den ser helt klart skönare ut nu!sköna färger som sagt men jag får en olustig känsla av "dreams" över den nu, och det gillar jag inte=( men det är säkert bara jag som har det men för övrigt var det skönare nu att vara här inne!

WFP51crew Citera
thom8
951 inlägg

hur gör man för att lösenordet ska sparas så man inte behöver logga in varje gång ?

WWW.THOM8.NET Citera
Nisse_glad
22 inlägg
Nisse_glad 22 inlägg 12 år sedan

NEJ! ÄR riktigt besviken , fan jag vill ha kvar den gamla sidan. Var inte lika rörig som denna. JAg ahde förälskat mej i den gamla. Kan ni inte fixa så man kan få välja själv vilken man ska ha, typ : Retro eller Ny?

Nisse_glad Citera
johan
Online 2835 inlägg

Kryssa i "kom ihåg mitt lösenord på denna dator" när du loggar in.

thom8
951 inlägg

ja om det hade funnits någon :S finns ingen sån ruta åt mig ..

WWW.THOM8.NET Citera
Bjorsberg
479 inlägg
Bjorsberg 479 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad ekorren (12 år sedan)

faaaaaaan va najjjs love this!! big_smilebig_smile men jag undrar en sak: när man ska skriva i forumet (som ja gör nu) så kunde man på den gamla varianten klicka "bevaka mitt inlägg" lr nåt sånt där. men nu så står det "Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd." hur funkar de finns inte mina bevakningar längre eller funkar inte de?? för jag har en jätte gammal mail som ja inte kommer in på längre. vart hamnar meilen isåfall??

tack på för hand (lite konstigt formulerat kanske får ursäkta isåfall)

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook