"Nya inlägg" har blivit klart sämre. Någon funktion där man iaf ser vilket forum trådarna hör hemma i vore önskvärt och den tidigare lösningen där den inledande två raderna (eller hur det nu var) med text var verkligen användbar för att slippa klicka igenom inlägg som var ointressanta för just den läsaren.
När jag sitter på långsam lina och sidar tar tid att ladda får jag en mörkblå bakgrund bakom den svarta texten på framsidan, i forum och artiklar. Man ser att texten kommer fram tidigt, men den blir inte läsbar förrän hela sidan är laddad då bakgrunden byter färg till vitt. Oerhört störigt och den detalj som jag direkt lade märke till.
En av Freerides största styrkor är och har alltid varit att det är en speciell grafisk stämning speciellt på forumet. Det gör att forumet skiljer sig från många andra diskussionsforum som använder sig av standardlösningar för mjukvaran. Tex Teton, Surfzone (Konfen), Kiteforum, Archerytalk mm, mm ser alla likadana ut med deras BulletinBoard och profilerar sig enbart via olika färgval och inställningar. Vid en snabbt titt vet man inte om det är Surfzone, Teton eller Excel User forum man är inne i. Den nya layouten är ett litet steg mot en anonymare tillvaro tycker jag, men ni har ändå lyckats bevara grundkänslan i sidan.
Något som jag har saknat väldigt mycket är möjligheten att lägga in bilder i forumet och det verkar inte vara möjligt nu heller. Det skulle onekligen tillföra en dimension i diskuterandet om det gick att lösa utan att släppa den känsla av trivsam enkelhet som fortfarande råder.
Menysystemet på framsidan har blivit bättre och hela framsidan är snygg under loggan.
Logon däremot... njaaa, grabbar. Den ger mig vibbar av ett gäng jibbers som lägger ut filmklipp från deras bakgård. Den förra var unik i sin enkelhet, men där här känns som en framsida på ett gymnasiearbete. Inget framsteg, utan snarare lite mainstreamvarning.
Köp&Sälj har inte ändrats mycket, men det är ändå ett rejält lyft. Framförallt hittar man här det utseende som man saknar i forumet. Man kan läsa delar av annonsen redan i det första sammanställande visningen. Riktigt bra.