Jarle - Är han så rutinerad som han verkar?

JohanCarlsson

Ny medlem
När en bild på Jarle, släpandes efter en t-lift med alldeles för breda skidor för underlaget på sig, dök upp i denna krönika här på freeride, så undrar man om denna forumräv, som dyker upp i trådar här, verkligen är så kunnig och rutinerad som han låter.

Någon som har erfarenheter av Jarle utanför forumet, i den verkliga världen? Den verkliga världen - där man vet bättre än att åka puderlagg under en november-eftermiddag i Tandådalen, med underlag som enbart kan jämföras med en isrink.

Hört att Jarle utger sig själv för att vara bättre på att dricka öl än vad han är på att åka skidor..

*Buhuh* *Snyft* "Det är ju så jävla dåligt pistat! Fyfan." - Jarle, Tandådalen 2013

Annars har jag svårt att uttala mig, han ansträngde sig bara när det fanns chans att någon tjej såg honom. Då drog han en 180 på pistkanten följt av ett alfahanne: "liggaaaaa?!?!1"

jeppenator sa:
Hört att Jarle utger sig själv för att vara bättre på att dricka öl än vad han är på att åka skidor..
Otäck tanke ändå.

Senast ändrad:
jeppenator sa:
Jag är faktiskt fantastisk dålig på att dricka öl - vilket säger en hel del om min åkning.

Fiskebulle, vem är du? PM om du inte vill outa dig :)

Jibberisch; med tanke på att jag beviserligen inte kan imponera på flickorna med mina liftåkarskills kan jag inte skrika LIGGAAAAA!?!?!1 till liftvärdinnorna som vissa andra, jag får helt enkelt söka andra vägar. Skidåkningen blir det bästa valet eftersom jag kan hålla mig väldigt maskerad (goggles, hjälm, balaclava, you name it, jag kör allt. Samtidigt) så jag slipper skrämma iväg dem.

I övrigt är det smått fantastiskt att Hedda lyckades knäppa en bild den enda gången jag vågade mig ut på berget (till mitt försvar vill jag säga att det faktiskt var lavinrisk 2 och jag hade inte lavinprylarna med mig).

EDIT: dänger in bilden som opie syftar på
15248_500.jpg

Senast ändrad:
Det e helt rätt att köra på bärjet utan lavinprylar faktiskt - där du åker är det ju givetvis ändå så brant att laviner inte kan gå!!"#

jeppenator sa:
va? konstigt, jag är helt säker på att jag hörde motsatsen. eller så upplevde jag det som motsats iallafall.

tillägg: Jarle är bättre än Jibberisch på att koka pasta och steka bacon. dock vågar jag nog påstå att Jibberisch är bättre på att dricka öl, och på att misslyckas med att ragga på liftwaffar. :D

Hmm, att Jarle skulle vara bättre på att steka Bacon än Jibberisch är jag inte lika säker på som dig Heddious.
Jag skulle nog allt säga dött lopp mellan dessa två Baconfantomer.
Sen kan jag dock inte förstå varför de tjatar om bacon när det finns riktigt rökt och rimmat fläsk i bit som man skivar själv och steker. Betydligt mer Alfa än vanligt Bacon.

Men, på en punkt jag håller med dig fullständigt, och det är att Jibberisch är bäst på att misslyckas med att ragga liftwaffar för på det är han faktiskt totalt oduglig.
Faktiskt så dålig att jag härmed utnämner Jibberisch till bäst i världen på att misslyckas med raggningen av liftwaffe:D

Det går inte att misslyckas att steka bacon. Vad gäller rimmat fläsk finns inget att invända. Tur att man inte måste välja.

Pasta är för Italienare. Och människor som önskar de vore Italienare. Med allt vad det innebär.

Bud66: Det är ju för fan inte så jävla lätt att försöka blinka sig till ett leende vid liften i sällskap av en förväxt Ompa-lompier som dessutom talar Göteborska så till den milda grad att man skulle kunna misstänka att han egentligen är, eller vill vara, Kurt Olsson. Sluta blocka en beta på uppdrag. En konstnär behöver ha lite arbetsro.

För att nämna trådens huvudman - det är ju jävligt svårt att se bra ut bredvid en snubbe med sådan steeze...

Sedan tycker jag faktiskt, till mitt försvar, att Skistar borde fokusera lite på humor i anställningskraven. Kom igen! Det svänger ju katten! Jag menar, de hade ju faktiskt lite skämtlynne när de satte lavinvarningen till 2.

/Lift-ninjan

För övrigt anser jag att Engelberg borde förstöras.

Senast ändrad:
den överkokta pastan och det brända baconet ("hur fan lyckades du bränna bacon?" – citat Jarle) utblandat i felix gulaschsoppa på burk har gjort mig kulinariskt traumatiserad. inte minst eftersom samma matkombination fast inte överkokt/bränd är klart underskattad.

Kurt Olsson rules!
Och jag försökte vara snäll men nu går det inte längre.
Jarle kan INTE steka.
Han är på samma nivå gällande stekning som Jibberisch är på att ragga liftwaffe.
En ganska obra stekare helt enkelt.....

Senast ändrad:
Jibberisch sa:
Det går inte att misslyckas att steka bacon. Vad gäller rimmat fläsk finns inget att invända. Tur att man inte måste välja.

Pasta är för Italienare. Och människor som önskar de vore Italienare. Med allt vad det innebär.

Bud66: Det är ju för fan inte så jävla lätt att försöka blinka sig till ett leende vid liften i sällskap av en förväxt Ompa-lompier som dessutom talar Göteborska så till den milda grad att man skulle kunna misstänka att han egentligen är, eller vill vara, Kurt Olsson. Sluta blocka en beta på uppdrag. En konstnär behöver ha lite arbetsro.

För att nämna trådens huvudman - det är ju jävligt svårt att se bra ut bredvid en snubbe med sådan steeze...

Sedan tycker jag faktiskt, till mitt försvar, att Skistar borde fokusera lite på humor i anställningskraven. Kom igen! Det svänger ju katten! Jag menar, de hade ju faktiskt lite skämtlynne när de satte lavinvarningen till 2.

/Lift-ninjan

För övrigt anser jag att Engelberg borde förstöras.
Vad gäller skistar så håller jag med; Skrev att "jag lever för pågen" som enda mening i mitt personliga brev.

Lee-nus sa:
Vänta vänta vänta vänta. Åker Jarle skidor?
Han gör sitt bästa för att göra i alla fall, det har jag sett på film. Hur bra han lyckas låter jag vara osagt, det underlaget jag har tillåter inga slutsatser med statistisk säkerhet ;)

Tillbaka
Topp