Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen ett vanligt K2 bygge. Så jag antar att de kommer att väga ungefär samma som första generationen Hellbents...aka tunga!Pop-fiske sa:Noen som vet vekten på the Petitiors?
Faaan! Blir tungt og bytte til dei når jeg sklir med ett par JJs noPNyberg sa:Tydligen ett vanligt K2 bygge. Så jag antar att de kommer att väga ungefär samma som första generationen Hellbents...aka tunga!Pop-fiske sa:Noen som vet vekten på the Petitiors?
Du doppar uppenbarligen dina Mariekex alldeles för längeSveda_och_verk sa:Vet ni vad det är för likhet med åka på ett par K2 och att doppa Mariekex i mjölk?
- Mjukt å äckligt [ala värmländsk dialekt]
Nope, Pettitor är ganska mjuk. Men långt ifrån en nudel. SideSeth är rätt styva etc.LawndartGustav sa:haha!
det stämmer väl inte direkt längre?
Hur mjukt är mjuk? Vart på skalan hamnar Pettitor om man jfr. med säg Opus (jättemjuk) och Bent Chetler (inte fullt så jättemjuk)?Utter sa:Nope, Pettitor är ganska mjuk. Men långt ifrån en nudel. SideSeth är rätt styva etc.LawndartGustav sa:haha!

Har faktiskt inte klämt på årets Opus, men nästa års är inte speciellt mjuka. Tip och tail är visserligen åt det mjuka hållet, men de är relativt styva under foten. Pettitor är mjukare än dom men framförallt så har dom ett helt annat flex, det känns väldigt jämt. Skulle nog klassa flexet hos Pettitor i samma liga som tip/tailflexet hos Opus 12/13.Sockerfarsan sa:Hur mjukt är mjuk? Vart på skalan hamnar Pettitor om man jfr. med säg Opus (jättemjuk) och Bent Chetler (inte fullt så jättemjuk)?Utter sa:Nope, Pettitor är ganska mjuk. Men långt ifrån en nudel. SideSeth är rätt styva etc.LawndartGustav sa:haha!
Black-Daimond sa:Montering av 12/13-års Salomon Rocker 2 - 115 och Salomon Guardian-bindningen!
1 month ago: Tue, Dec 20, 2011 12:57pm EST (Eastern Standard Time)
Ja deras side och hard-skidor håller lite mer klass på flex och lätthetUtter sa:Nope, Pettitor är ganska mjuk. Men långt ifrån en nudel. SideSeth är rätt styva etc.LawndartGustav sa:haha!
rent spontant??...whuuuächUtter sa:Oakley Canopy, nya gogglar med mycket bredare/högre synfält verkar det som (som namnet antyder).
Byta bort JJ??? Har du feber? ;-) Maestro Pop-fiske; Armada kommer med några intressanta nyheter till nästa säsong. Den som väntar på något gott...Pop-fiske sa:Faaan! Blir tungt og bytte til dei når jeg sklir med ett par JJs noPNyberg sa:Tydligen ett vanligt K2 bygge. Så jag antar att de kommer att väga ungefär samma som första generationen Hellbents...aka tunga!Pop-fiske sa:Noen som vet vekten på the Petitiors?
En av de stora anledningarna till att jag inte släppt ifrån mig mina gamla billiga scott-goggles från stenåldern är just att jag tycker de "moderna" gogglarna ger ett synfält som närmast kan liknas vid att titta genom ett sugrör. Trots att de har en gigantisk lins där fram, jag begriper inte hur de lyckas.dr-telemark sa:Det var ju inte en dag för tidigt. Jag har väntat i 20 år på att dom skulle fatta och göra lite större goggles!
Dessa var däremot SKITSNYGGA! :D Vill ha!MartyMcFly sa:
Inte skidor, men såg en film att Smith kommer släppa en större variant av I/O goggles under namnet I/OX. Hittade även en länk med de olika varianterna. http://imagery.smithoptics.com/library_detail.php?cat=Snow Goggles&year=1213

Det mange gjør på de nye gogglesene er å bruke mye Foam på insiden som gjør at det skal bli mindre dugg på linsa når du blir varm og du kommer lengre vekk fra linsa ergo mindre synsfelt. Ta en kniv og skjer bort ett av de tre lagene med foam og vips har du et bedre synsfelt!! :DVattendroppe sa:En av de stora anledningarna till att jag inte släppt ifrån mig mina gamla billiga scott-goggles från stenåldern är just att jag tycker de "moderna" gogglarna ger ett synfält som närmast kan liknas vid att titta genom ett sugrör. Trots att de har en gigantisk lins där fram, jag begriper inte hur de lyckas.dr-telemark sa:Det var ju inte en dag för tidigt. Jag har väntat i 20 år på att dom skulle fatta och göra lite större goggles!
Haha!Daniel-LAB sa:Byta bort JJ??? Har du feber? ;-) Maestro Pop-fiske; Armada kommer med några intressanta nyheter till nästa säsong. Den som väntar på något gott...Pop-fiske sa:Faaan! Blir tungt og bytte til dei når jeg sklir med ett par JJs noPNyberg sa:Tydligen ett vanligt K2 bygge. Så jag antar att de kommer att väga ungefär samma som första generationen Hellbents...aka tunga!
? Fins da en haug med alternativer, så ikke stress med det. JJ er ikke spesielt lett så neppe noen bekymringer med vekta heller, uansett hva du måtte ende opp med.Pop-fiske sa:Haha!Daniel-LAB sa:Byta bort JJ??? Har du feber? ;-) Maestro Pop-fiske; Armada kommer med några intressanta nyheter till nästa säsong. Den som väntar på något gott...Pop-fiske sa:Faaan! Blir tungt og bytte til dei når jeg sklir med ett par JJs no
Japp, jeg har sett det! Men er superfornøgd med mine JJs, men i Sogndal der det 50cm pudder kvar helg trenger jeg ett par ski som er litt bredere! :D
Även 4frnt kommer ha dessa bindningsr. Ser trevliga ut...upp till bevis!LawndartGustav sa:mer från Teton, Tyrolia Adrenalin turbindning FEZFP1eVoVo[/MEDIA] Adrenalin turbindning
Ska tydligen vara löjligt styva. Men kul tänk av dynastarBlidee sa:http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/238018-Review-12-13-Dynastar-Cham-107 Verkar vara en riktigt trevlig skida!