2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?

PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:
Elan släpper två olika skidor med TBT på en fatski med 140-120-140 tror jag att det var med TBT fram och bak sedan en jibbskida med betydligt mer TBT.
Boomerang kommer med TBT.
Enligt Joonas Karumma så var det en annan skida men enligt Elan i Sverige så är det som du säger. Joonas hade kört på den så vete fan vilken man skall lita på...

Det kommer i så fall två varianter på Boomerangen..

Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:
Elan släpper två olika skidor med TBT på en fatski med 140-120-140 tror jag att det var med TBT fram och bak sedan en jibbskida med betydligt mer TBT.
Enligt Joonas Karumma så var det en annan skida men enligt Elan i Sverige så är det som du säger. Joonas hade kört på den så vete fan vilken man skall lita på...

TBT?

pAcmAn1 sa:
Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:

TBT?
+1 på den... jag har praktik på sjukhus just nu, att tyda journalerna är ungefär lika svårt som att tyda vissa saker i denna tråd ;)

Side Seth, Hoji, Rocker 108, Automatic.....

Undrar just vad jag ska komplettera Bommerangerna med.

Blivit lite sugen på Blizzard Bonafide, de är dock slutsålda på alla ställen jag kontaktat och hos importören här i Schweiz... Fick dock nys om att en butik har nya Kabookie (2012/13) inne redan. Det jag lyckats hitta på google pekar på en lättare och ngt mjukare variant av Bonafide, i övrigt rätt lik. Vore najs om någon här på freeride redan har varit i kontakt med skidan och kan ge en rapport?

fyfanken va mkt snyggt i denna tråd, man blir sugen o köpa nåt ! :D

posta mer bilder på tillbehör o accesoarer o sånt !!!

Kalle_Bern sa:
Blivit lite sugen på Blizzard Bonafide, de är dock slutsålda på alla ställen jag kontaktat och hos importören här i Schweiz... Fick dock nys om att en butik har nya Kabookie (2012/13) inne redan. Det jag lyckats hitta på google pekar på en lättare och ngt mjukare variant av Bonafide, i övrigt rätt lik. Vore najs om någon här på freeride redan har varit i kontakt med skidan och kan ge en rapport?
Ring och kolla med dessa fransoser (ang Bonafide) http://www.telemark-pyrenees.com/en/blizzardbonafide1112-p-48439.html mkt bra att göra med då jag beställde mina. Har bara åkt 1 gång på dom och jag är bara en glad amatör så några djupare comments från mig skall du inte förvänta dig ;). Känns dock mkt najs so far!

Senast ändrad:
provade ett par Lange XT 130 12/13 i dag. Satt som gjutet. Hoppas fa dom pa torsdag och kan ge en review om 2 veckor.

Har följt den här tråden ett tag och sett att det finns endel som sitter på information som jag är intresserad av. Främst gäller det Line skidor och modellerna Opus och Influence 115.

Opus blir 192 nästa år och har sina fördelar med 144-118-141 mått men hur mjuk är denna skida? Är det en spagetti a la line the Ostness dragon eller går den mer mot Dynastars pro legend? Är även intresserad av vad denna skapelse väger?

Influence(115 ?) skidan har jag inte hittat mer info om än att den kommer i 192 nästa år samt att metallen består. Här undrar jag över mått, vikt och svängradie?(bilder skulle även var intressant)

Sen undrar jag över skidan som Jwester talar om tidigare i tråden, The Norwalk. Någon som vet mer om den?

Tack på förhand!

Biegg_Omai sa:
Har följt den här tråden ett tag och sett att det finns endel som sitter på information som jag är intresserad av. Främst gäller det Line skidor och modellerna Opus och Influence 115.

Opus blir 192 nästa år och har sina fördelar med 144-118-141 mått men hur mjuk är denna skida? Är det en spagetti a la line the Ostness dragon eller går den mer mot Dynastars pro legend? Är även intresserad av vad denna skapelse väger?

Influence(115 ?) skidan har jag inte hittat mer info om än att den kommer i 192 nästa år samt att metallen består. Här undrar jag över mått, vikt och svängradie?(bilder skulle även var intressant)

Sen undrar jag över skidan som Jwester talar om tidigare i tråden, The Norwalk. Någon som vet mer om den?

Tack på förhand!
Opus 192 kommer nog att vara lite hårdare än årets 185a (gissningsvis) för att den inte ska bli för mjuk i förhållande till åkarna som den appellerar till. Sj tycker jag att 185an flexar riktigt fint. Bastant under foten och mjukare mot tip och tail, men inte så brytigt flex som JJs, utan smooth :)

Influence 115 finns det lite info om på blister

Opus 185 review på blister

The Norwalk ska väl vara en TST i bredare format 117mm . Med andra ord en directional charger.

Ytterst tacksam för snabbt svar och väldigt trevliga länkar. Inte hunnit läsa ännu men kommer att förkovra mig i afton. Kan meddela att det lutar kraftigt åt Influence hållet men Opus är klart intressant(många talar gott om årets modell). Om Du (PNYBERG) ej sett detta klipp bör du se det, det skapade ett ha begär för Influence hos mig.

Herren rullar runt på Influence 115 i 192!

Biegg_Omai sa:
Ytterst tacksam för snabbt svar och väldigt trevliga länkar. Inte hunnit läsa ännu men kommer att förkovra mig i afton. Kan meddela att det lutar kraftigt åt Influence hållet men Opus är klart intressant(många talar gott om årets modell). Om Du (PNYBERG) ej sett detta klipp bör du se det, det skapade ett ha begär för Influence hos mig.

Herren rullar runt på Influence 115 i 192!
Grymt skönt klipp......

Goodha? :)

Utgår från att det är K2, Pettitor. SideSeth är det inte i alla fall.

Senast ändrad:
Haha, Goodhan är faktiskt min "railskida" här nere i Sthlm för tillfället.

Du har däremot inte rätt ang vilka det är. Kommer försöka hinna testa både Pettitor och SideSeth dock, hört bra om SS.

Inte heller du har rätt Biegg :)

Utter sa:

Du har däremot inte rätt ang vilka det är. Kommer försöka hinna testa både Pettitor och SideSeth dock, hört bra om SS.

Jag vet ;) Jag vet.......

Kollar runt och ser Gunsmoke överallt i västern...

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Utter sa:

Gunsmoke? Blizzard? Känner mig lite efter nu...

EDIT
Moment?

Senast ändrad:
Jarle sa:
Hasse_Lindborg sa:
Utter sa:

EDIT
Moment?
Bli prylbög och du förstå eller bli Internetbög och lär dig googla.....

Dom kommer finnas i Åre under påsken med ett par Jester Demo. Så om nån vill testa så går det nog att ordna.

Hasse_Lindborg sa:
Jarle sa:
Hasse_Lindborg sa:

EDIT
Moment?
Bli prylbög och du förstå eller bli Internetbög och lär dig googla.....
Lärde mig dethär med "google". Ser ut som en trevlig skida.

Utter, hur står den sig flexmässigt? Lik någon av de andra skidorna från samma märke eller är den helt annorlunda?

Tillbaka
Topp