PNyberg
Aktiv medlem
2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?
Hur tänkte de där?Jarle sa:Nästa års Kuro är löjligt styva, flexar lite smått i tailen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänkte de där?Jarle sa:Nästa års Kuro är löjligt styva, flexar lite smått i tailen.
Fel. Alternativt inte alls.PNyberg sa:Hur tänkte de där?
Slengt på litt titanal langs kantene og: Kuro 2012/2013 FriFlyt.noVattendroppe sa:Fel. Alternativt inte alls.PNyberg sa:Hur tänkte de där?
Inte alls som de andra skulle jag säga, rätt mjuka och har nog vad jag skulle kalla ett lekfullt flex. Återkommer med betyg.Jarle sa:Lärde mig dethär med "google". Ser ut som en trevlig skida.Hasse_Lindborg sa:Bli prylbög och du förstå eller bli Internetbög och lär dig googla.....Jarle sa:Gunsmoke? Blizzard? Känner mig lite efter nu...
EDIT
Moment?
Utter, hur står den sig flexmässigt? Lik någon av de andra skidorna från samma märke eller är den helt annorlunda?
Tror de ville att Katana skulle få en puderbror. Kuron hade nog inte riktigt någon plats längre som storebror till Gotama när Shiro kom. Ian måste ju ha puderskidor...Vattendroppe sa:Fel. Alternativt inte alls.PNyberg sa:Hur tänkte de där?
Det kallas dagens eko Utter =P.Utter sa:Öh, hur skilde sig det där från det jag skrev?Broddan sa:Av det jag har hört så försvinner ObSethed helt då denna modellen nu varit med ett bra tag. Den nya Petit modellen ersätter på sätt och vis storleksmässigt ObSethed men är en helt annan modell som är mer jibbinspirerad som tidigare nämnts i tråden. Seth själv kommer att gå över på sideteamet och i huvudsak köra Pon2oon då den ju i år fick sig ett rejält ansiktslyft och blev betydligt styvare än tidigare. Backside modellerna fortsätter som tidigare.Utter sa:Då ska vi se!
Petit Pro=Pettitor (tänk Predator fast Petit). Blir nog lite ersättare till ObSethed, men helt nytt bygge. Mer jibbiga som väntat. Som sagt tidigare, liknande en hårdare, smalare Hellbent (runt 120mm+- midja) med mindre och flackare rocker. Ser sjuuuukt fina ut. Han ville tydligen ha en massa saker i grafiken som inte fick ok hos K2(tänk snusk, Conan Barbaren och sånt) men det blev till slut lite rovdjursmotiv.
Seth verkar hamna på sideteamet istället (kanske inte så oväntat efter The Ordinary Skier) med en Sideseth, liknande mått tror jag men helt annat konstruktion. Ser ut som en riktigt fin tur/åkskida.
Line verkar bli lite hårdare och stabilare (och längre verkar det som) på sina funshapes och de bredare twinsen verkar bli lite mer allround med rocker/early rise och bättre konstruktion.
Är överlag mycket mer pepp på K2 nästa år än jag någonson varit tidigare. Vill ha ett par Pettitor
Kan säga att jag har mer än rykten att gå på om man säger så.
Mammut, Scott och ett tyskt märke som ja inte kommer ihåg namnet på var de på ISPO som satt vid R.A.S montern.... Mammuten är grym...LawndartGustav sa:Hej på er!
Orkar inte läsa igenom hela denna tråd igen så ställer frågan.
Är det fler märken som kommer med ryggsäckar med R.A.S.-stystemet än Mammut och isf vilka?
Menar att Dakine ska hoppa på RAS tåget.Hasse_Lindborg sa:Mammut, Scott och ett tyskt märke som ja inte kommer ihåg namnet på var de på ISPO som satt vid R.A.S montern.... Mammuten är grym...LawndartGustav sa:Hej på er!
Orkar inte läsa igenom hela denna tråd igen så ställer frågan.
Är det fler märken som kommer med ryggsäckar med R.A.S.-stystemet än Mammut och isf vilka?
Ballong som ballong :PHasse_Lindborg sa:Nope ABS på Dakine....
kanske det men viktskillnad...PNyberg sa:Ballong som ballong :PHasse_Lindborg sa:Nope ABS på Dakine....
ThomOhlin sa:Armada norwalk?
140-125-137 va? 30m radie :DHasse_Lindborg sa:Ryktet var sant... Night Train i 196 cm.. Det är nice!!
Japp exakt så... Kommer bli en grym skida för stora linjer!PNyberg sa:140-125-137 va? 30m radie :DHasse_Lindborg sa:Ryktet var sant... Night Train i 196 cm.. Det är nice!!
Ja, det kommer en skida, Pettitor, 120 mm midja!Jarle sa:Ryktas om en Sean Pettit pro model från K2. Någon som vet mer?
Tror du läste ett rätt gammalt inlägg nu... Orkar inte läsa igenom, men det skulle förvåna mig oerhört om inte Jarle hade koll på den.phillep sa:Ja, det kommer en skida, Pettitor, 120 mm midja!Jarle sa:Ryktas om en Sean Pettit pro model från K2. Någon som vet mer?
Nu får jag inte se bilderna i länken men jag har för mig att ARG försvinner i år och ersätts av Bubbaskanken sa:
Grymt Carled! Förstår inte var du får informationen ifrån men grymt!Carled sa:Samma konstruktion som förra och förrförra årets men ev. att de gjord ärmmuddarna lite längre. Det har ju varit lite för korta om du frågar mig. Den orangea färgen är lite annorlunda än den från 10/11, men den är sjukt snygg IRL! Jag kommer utan tvekan uppdatera min gamla heloranga...
http://skipass.fr/photos/guidematos/77064/126482.jpg
Mmm jag har oxo hört det, men jag har oxo läst att ARG ska finns i nån sorts mindre specialutgåva lr nått åt det hållet.Jarle sa:Nu får jag inte se bilderna i länken men jag har för mig att ARG försvinner i år och ersätts av Bubbaskanken sa: