25 meter stighud

chrillelille

Aktiv medlem
Jag beställde för två veckor sedan ett par Black Diamond Glidelite momix stighudar. Efter en massa turer fram och tillbaka med riktigt dålig kommunikation från (den franska) säljaren kom de idag fram.

Jag hämtade upp ett paket som vägde bra mycket mer än vad ett par stighudar bör väga och jag blev redigt överraskad när jag öppnade och en ordentlig rulle stighud, tillsammans med sju BD påsar samt ett gäng plastnät låg i lådan. Dock inga skruvar, hudskärare eller fästen för tip och tail. Det är 25 meter stighud i lådan, tillräckligt för ca 7 par.

då det var riktigt struligt att få hem min beställning som kom efter två-tre veckor och jag åker på lördag (kommer behöva köpa nya hudar på plats i chamonix), så är jag inte supersugen på att hjälpa denna butik få tillbaka sin rulle.

så, till min fråga. Vad gör jag med denna?

kan man köpa tip/tailfästen och skruvar löst så att jag kan klippa till och sälja vidare? Tänkte att fler kan få vara med och dela på denna (något störiga) gåva.

Bilagor

chrillelille

Aktiv medlem
Fjellpuls.se säljer diverse olika tip och tail fästen. När jag handla där senast köpte jag en lös metalbygel för toppen med några nitar att fästa den vikta stighuden. Annars kan du köpa hela set som denna https://www.fjellpuls.se/shop/skidu...pptur/stighuds-tillbehor/pomoca-click-lock-2/
Finns säkert flera andra butiker som också säljer liknande grejer.
Svinbra, tack! Lite dyrare än vad jag trodde men helt okej. Kunde ju bara googlat, finns ju en hel del alternativ!

rabbit

Aktiv medlem
...
Efter en massa turer fram och tillbaka med riktigt dålig kommunikation från (den franska) säljaren kom de idag fram.
...
Tänkte att fler kan få vara med och dela på denna (något störiga) gåva.
Inte för att jag tycker om att regna på parader men jag hade väntat ett tag för att se vad som står på fakturan som kanske kommer om några veckor?
#jinxad

Pillard

Aktiv medlem
För några år sen iaf köpte vi stighudsfästen på Alpingaraget i Hammarby Sjöstad. Med deras nya upplägg hade jag kollat på Alpint istället dock. Det borde ju finnas något hemma iaf så att du kan få ihop dem innan resan.

havreboll

Aktiv medlem
Jag är också intresserad, mina stighudar har coreshots i sig...

Visserligen är knäet pajj men hoppet är det sista som överger skidåkaren :D

xviggenx

Aktiv medlem
Ah, jag som satt här och hoppades på 130mm. Då kan andra få förtur på att hugga så letar jag vidare efter lite bredare hud :)

rabbit

Aktiv medlem
Betalade redan vid beställning. Du menar att de skulle skicka en kompletteringsfaktura?
Jag satte ihop "riktigt dålig kommunikation" + fel grejer + "gåva" och fick det till att du kanske inte har en faktura där du betalat för 25m stighud?

Annars känns det som att hen som beställde 25m men fick ditt paket kommer att höra av sig till återförsäljaren?
Varpå återförsäljaren hör av sig till dig och senast jag hörde något om sånt där så var det olagligt att behålla det som uppenbart skickats fel ifrån återförsäljaren varpå du skulle bli ersättningsskyldig och få betala mer än vad du fått in på att sälja vidare fel-leveransen på ett forum.

Jag menar väl, tro det eller ej, men jag kanske bara har missförstått hela din första post?

Senast ändrad:

chrillelille

Aktiv medlem
Jag satte ihop "riktigt dålig kommunikation" + fel grejer + "gåva" och fick det till att du kanske inte har en faktura där du betalat för 25m stighud?

Annars känns det som att hen som beställde 25m men fick ditt paket kommer att höra av sig till återförsäljaren?
Varpå återförsäljaren hör av sig till dig och senast jag hörde något om sånt där så var det olagligt att behålla det som uppenbart skickats fel ifrån återförsäljaren varpå du skulle bli ersättningsskyldig och få betala mer än vad du fått in på att sälja vidare fel-leveransen på ett forum.

Jag menar väl, tro det eller ej, men jag kanske bara har missförstått hela din första post?
bra poäng, avvaktar i frågan

chrillelille

Aktiv medlem
Fortfarande på skidresa men inte hört från säljaren än. Avvakta nån vecka till.

vad tycker ni är vettigt pris?

Christiam

Aktiv medlem
Är jag inte ute och cyklar så ligger dessa med fästen på ca 1700. Fästen runt 400kr så runt 200kr/m är iallafall jag villig att betala.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp