360, 540

360, 540
jag tycker de e sjukt mkt lättare att göra en saftygrab i mina 3;or, än att inte göra nån grab alls , typ spiken lr va de heter..

so try it!

och 5an, öva på lite 180 på marken i fart , i hopp och så, sen e de bara o testa, elelr så skiter du i allt jag sagt och testa endå? =)

Senast ändrad:
360, 540
Tack för tipsen!

Behöver man mera fart när man gör grabs?
Först ska man väl "studera" hoppet med nágot hopp innan sá man känner till "flygtiden" va?
Sen gäller det väl bara att dra ihop knäna dá och láta rotationen göra jobbet?
Ska testa pá Onsdag iallfall =)

360, 540
jag tycker att man roterar långsamare om du tar till exepmel en safety grab.
Men denna grab hjälper dig väldigt mycket då den stabiliserar hela hoppet.

När det gäller 5an så är det bara o försöka rotera ännu snabbare, prova utan en grab först om hoppet inte är tillräckligt stort.

M

360, 540
det är bara och tänka på att du ska graba så när du åker in mot hoppet så tänk: nu ska jag graba,nu ska jag graba sen så äre bara att köra. du kan ju liksom börja med att bara hålla "graba" på pjäxan så du får in känslan lite sen när du har vant dig lite så är det bara att utveckala men det känner du.. sen när det kommer till 540 så tycker jag att du kan köra i ett ca lika stort hopp som i din film. när du har kör några 360 så är det bara tänka nej nu jävlar och ta i, och överdriva när du kollar runt axeln då får du hög spin hastighet då räcker det med ett litet hopp. och då vågara man mer. så var det iallafall för mig.. LYCKA TILL!

360, 540
Tack för tipsen!

Fler med tips?

Sá att grabba upphäver farten lite dá eller?

Stämmer det att man ska dra ihop knäna om man vill snurra lite extra inför landningen och dra isär om man vill minimera rotationen ?

360, 540
Jag själv har lite problem med mina grabs:S Jag tar tail grab och det är ass lätt...
Ta mer fart om du ska ta grab, graben gör rotationen segare.
Lycka till med dina trix;)
När du kör 540 ska man trycka ifrån odentligt i utthoppet...
Glöm inte din hjälm!!!!!!!!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp